روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'اصفهان ، پاتوق 10 درصد کودکان کار کشور' نوشت: تعداد کودکان کار در استان اصفهان روند صعودی به خود گرفته است و افزایش کودکان کار زیر شش سال در سطح استان زمینه نگرانی سازمان های مردم نهاد حامی کودکان را برانگیخته است.
این روزنامه می افزاید: این روزها کودکان کار در کلانشهرها و به ویژه در اصفهان آمار رو به رشدی در جامعه دارند به گونه ای که آمار واقعیآنها را هیچ ارگان و نهادی در دسترس ندارد.
این روزنامه ادامه می دهد: بیش از 50 درصد کودکان کار خیابانی اصفهان به صورت شبکه ای فعالیت می کنند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان اینکه 'همه خیابان های شهر، آمادگاه می شوند' به نقل از شهردار اصفهان نوشت: شهرک سلامت پروژه ای است که می تواند در افزایش کیفیت فضای فیزیکی و استاندارد سازی فضاهای درمانی تاثیر گذار باشد و بر اساس آن به اهدافی مثل کاهش تعداد مطب های موجود در مرکز شهر و همچنین کاهش حجم بار ترافیکی در این مناطق دست پیدا کنیم.
مهدی جمالی نژاد افزود: شهرک سلامت قرار است جایگزین سرانه های درمانی سطح شهر اصفهان شود و ترافیک خیابان آمادگاه و هسته مرکزی شهر اصفهان را ساماندهی کند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از فرماندار اصفهان با تاکید بر اهمیت مسائل زیست محیطی در شهرک ها و نواحی صنعتی نوشت: توجه به مسائل زیست محیطی شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان اصفهان همچون تخلیه زباله و نخاله ها و نظافت معابر نواحی صنعتی، باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
احمد رضوانی با بیان اینکه به رغم مسائل و مشکلات موجود ، اقدامات مثبتی در راستای رفع مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی شرق اصفهان صورت گرفته است، افزود: دستگاههای مربوطه باید نسبت به پیگیری مصوبات و تلاش در جهت اجرایی کردن آنها اقدام کنند و شرکت شهرک های صنعتی نیز باید نسبت به تعیین نماینده ای جهت پیگیری و بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شرق اصفهان اقدام کند.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان گوی چوگان در زمین نصف جهان نوشت: حرکت به سمت جهانی شدن آغاز شده است.
این روزنامه می افزاید: ورزش باستانی و رشته اصیل چوگان به عنوان بخشی از فرهنگ کشور است و نقطه کانونی چوگان میدان نقش جهان اصفهان بوده و ثبت جهانی چوگان در یونسکو از مهمترین رویکردها و برنامه های مسئولان و متولیان امر در راستای پاسداشت این میراث معنوی ناملموس است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاع رسانی بازار کار جهاد دانشگاهی نوشت: اصفهان در اکوسیستم کارآفرینی، پیشتاز است.
امیرعلی بینام با بیان اینکه استخدام های دولتی محدود است و چاره ای جز کارآفرینی نداریم افزود: بنابراین در جشنواره ها و استارتاپ ها به جست و جوی کارآفرینان می پردازیم.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از مدیرعامل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به کمبود شدید مشارکت زنان در امر اهدای خون نوشت: هیچ گونه محدودیتی نربوط به جنس خاصی برای اهدای خون وجود ندارد.
مجید زینعلی با بیان اینکه محدودیت های افرادی که خال کوبی یا تاتو انجام داده اند مربوط به هر دو جنس و برای حفظ سلامت فرد اهداکننده و گیرنده است، گفت: با وجودی که 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند اما اهداکنندگان زن بسیار کم هستند.
وی افزود: در سال 95 با تلاش های بسیاری که در این زمینه صورت گرفت ما توانستیم آمار اهداکنندگان زن را از 2.5 درصد به سه درصد افزایش دهیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از استاندار اصفهان نوشت: تکلیف حق آبه ها بین مناطق مختلف حوضه آبریز زاینده رود باید تا شهریورماه مشخص شود.
رسول زرگرپور افزود: آب منطقه ای باید این موضوع را تعیین تکلیف کند و حداکثر تا 15 تیرماه اولین جلسه بررسی حق آبه های مناطق برگزار شود.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نوشت: جمعیت حیات وحش استان اصفهان به 29 هزار راس افزایش یافته است.
حمید ظهرابی با بیان اینکه یک سوم جمعیت حیات وحش ایران در استان اصفهان است افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت حیات وحش مناطق چهارگانه تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان از 21 هزار راس به بیش از 29 هزار راس افزایش یافته است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان نوشت: سهمیه استان اصفهان برای اعزام به حج تمتع تکمیل شده و متقاضیان تنها در قالب فهرست انتظار می توانند نام نویسی کنند.
غلامرضا زاهدی افزود: سهمیه اعزام اصفهانی ها به سرزمین وحی در قالب حج تمتع 5 هزار و 750 نفر بود که تکمیل شد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی به نقل از رئیس سازمان نظام پرستاری اصفهان نوشت: پزشک سالاری حاکم در کشور مهمترین مانع تحقق نظام عادلانه پرداخت پرستاران است .
عباس اسکندری با گلایه از بی توجهی به پرستاران افزود: باید ارتباط منطقی بین دریافتی پرستاران و پزشکان باشد.
وی گفت: تفاوتی بین پرستار بیمارستان خصوصی و پرستار بیمارستان دولتی وجود ندارد و کمبود نیروی انسانی و حجم زیاد کار این قشر زحمت کش است که آنها را خسته و فرسوده می کند.
گ 7150 / 2093 * خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.