روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'تمام چایخانه های مجوزدار تعطیل شده اند' به نقل از مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان نوشت: عرضه آلات و ادوات قلیان در واحدهای صنفی ممنوع است.
جواد محمدی فشارکی گفت: در بازرسی به عمل آمده شش ماه نخست امسال از صنوفی که مبادرت به عرضه ادوات قلیان می کردند، به 52 واحد صنفی متخلف اخطار داده شد همچنین 14 واحد صنفی پلمب شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی چایخانه در اصفهان که در آن عرضه قلیان انجام می شد و در اختیار شهروندان قرار می گرفت، از این پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قلیان توسط واحدهای صنفی مربوطه تخلف و عرضه ادوات قلیان ممنوع شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'خسارت میلیاردی هلو به باغداران علویجه ای' به نقل از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد نوشت: امسال از هزار و 200 تن هلوی تولید شده شهر علویجه، بیش از هزار تن به ضایعات تبدیل شد.
مجتبی مطهری افزود: بدلیل نبود تقاضا و بازار، خرید بیش از 80 درصد این محصول باغی روی دست باغداران ماند و تبدیل به ضایعات شد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان' زاینده رود خشک آتشم می زند' به نقل از استاد محمود فرشچیان نوشت: بسیار زیاد غصه می خورم و از درون آتش می گیرم و نه تنها من بلکه همه اصفهانی ها وقتی رودخانه را با این لب های خشک شده می بینند بسیار ناراحت می شوند، از مسئولان خواهش می کنم این لب های خشک شده را هر چه سریع تر برای همیشه تر کنند.
محمود فرشچیان هنرمند نگارگر اصفهان است که در نقاشی پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک های جدید برای توسعه نقاشی ایرانی است، این هنرمند که به واسطه آثار برجسته اش هم اکنون در میان جهانیان شناخته شده است چند سالی می شود که دیگر در زادگاه خود زندگی نمی کند، اما به بهانه های مختلف به ایران و اصفهان سفر می کند او عاشق زاینده رود و آثار تاریخی اصفهان است و سالهاست که از کوچکترین فرصتی در سخنرانی هایش برای بیان دغدغه هایش درباره این شهر و هنر استفاده می کند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'اعتراض فراجناحی به وزارت کشور' نوشت: ابلاغ نشدن حکم قدرت الله نوروزی شهردار منتخب شورای پنجم اصفهان، اعتراض های بسیاری را به نوع نگاه وزارت کشور هدایت کرده است.
این روزنامه می افزاید: در تازه ترین اتفاق ، حمیدرضا فولادگر نماینده اصولگرای اصفهان در مجلس شورای اسلامی از یک سو و فتح الله معین رئیس اصلاح طلب شورای اسلامی شهر از سوی دیگر به ابلاغ نشدن این حکم اعتراض کرده اند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'حذف دلالان از بازار مسکن اصفهان' نوشت:آرام‌، بی‌حاشیه و بدون مشتری؛ با این سه عبارت وضعیت بازار مسکن اصفهان در هفته‌ اول مهر به صورت کامل توصیف می‌شود.
این روزنامه می افزاید: بعضی از مشاوران املاک می‌گویند که صبح‌ روز شنبه‌ اول مهر بازار به گونه‌ای بود که انگار ماراتن تابستانی‌ خرید ‌و فروش مسکن کاملا تمام شده‌است؛ هرچند کاسبان این صنف از وضعیت بازار مسکن در طول تابستان نیز رضایت ندارند ولی براین‌باورند که خرید‌ و فروش پایین‌ ملک در اصفهان با هر ضرری باعث شد‌ دلالان آرام آرام از بازار حذف شوند؛‌ هرچند به همراه دلالان، مشاوران املاک زیادی هم در این فصل به فکر تغییر شغل افتاده‌اند.
روزنامه 'کیمیای وطن' هم در مطلبی با عنوان ' 157 میلیارد تومان جریمه برای متخلفان اصفهانی 'به نقل از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از میزان محکومیت متخلفان اقتصادی استان در 6 ماهه نخست سال 96 خبر داد و نوشت: رسیدگی به 12 هزار و 997 فقره پرونده تخلف تعزیراتی در 6 ماهه اول سال 96 توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان انجام شد.
غلامرضا صالحی گفت: از این تعداد پرونده 9 هزار و 392 فقره مربوط به کالا و خدمات، یک هزار و 812 فقره مربوط به تخلفات بهداشتی و یک هزار و 793 فقره مربوط به پرونده های قاچاق کالا و ارز بوده است.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان نوشت: خرید و فروش ساختمانهای زیر 300 میلیون تومان در اصفهان رونق می گیرد.
علی عموشاهی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به افزایش مدت زمان پرداخت وام مسکن خرید و فروش ساختمان های با نرخ 200 تا 300 میلیون تومان در اصفهان رونق بگیرد.
وی گفت: در حال حاضر به دلیل اوضاع اقتصادی موجود صنعت ساختمان نیز درگیر رکود و مشکلات شدیدی شده است .
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.