روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان 'سرقت نفت خام به روش برزیلی در اصفهان 'به نقل از دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نوشت: چهار نفر در اصفهان 80 هزار لیتر نفت خام دزدیدند که 39 میلیارد ریال ارزش مالی داشته است.
حسن رحیمی افزود: سارقان با ایجاد کارگاهی در نزدیکی جاده کمربندی تیران به فاصله 15 متری خط لوله 32 اینچی نفت خام مارون و کندن تونلی از کارگاه به سمت خط لوله، با استفاده از پمپ به سرقت نفت خام از تانکرها و بارگیری آن جهت فروش اقدام کرده اند.
وی گفت: در رابطه با این پرونده چهار نفر دستگیر شده اند و مراحل تحقیق و رسیدگی به پرونده همچنان نیز ادامه دارد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'گسترش نگران کننده شهر نشینی در اصفهان'به نقل از مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نوشت: برنامه ریزی در شهرداری به سمت درآمدزایی برود و باید از ظرفیت و پتانسیل موجود در شهر به درستی استفاده شود تا درآمدها صرف هزینه های عمرانی شود.
محمد رضا کمالی افزود: باید توجه داشت استان اصفهان دارای 107 شهرداری است که بیشترین تعداد شهرداری در کشور به حساب می آید و تقریبا 85 درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'مرغ سبز در اصفهان تولید نمی شود' به نقل از دبیر انجمن مرغداران اصفهان گفت:‌ قیمت مرغ در محرم و صفر افت پیدا کرده و در حال حاضر قیمت مرغ زنده به چهار هزار و ۲۰۰ رسیده است.
بهرام پاکزاد اظهار داشت: قیمت مرغ از یک هفته گذشته کاهش یافته است و در محرم و صفر شاهد کاهش قیمت بیش از هزار تومانی بودیم.
وی با بیان اینکه مرغ سبز در اصفهان نداریم و مرغ‌هایی که در سطح بازار وجود دارد مرغ استاندارد است، ادامه داد: مرغ سبز یعنی مرغی که تا زمان کشتار هیچ آنتی بیوتیکی مصرف نکرده و مرغ استاندارد یعنی مرغی که با فاصله سه روز تا هفت روز از زمان آنتی بیوتیک کشتار شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'رشد 17 درصدی صادرات کالا از استان اصفهان' به نقل از مدیرکل گمرک اصفهان نوشت:در 6 ماهه 1396 از استان اصفهان، 582 قلم کالا به وزن دو میلیون و 64 هزار تن و به ارزش 736 میلیون و 831 هزار دلار، به مقصد 91 کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 21 درصد و از حیث ارزش 17 درصد افزایش داشته است.
اسدالله احمدی ونهری گفت: 48 هزار و 28 تن کالا به ارزش 217 میلیون و 377 هزار دلار به گمرک اصفهان واردشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 31 درصد و از حیث ارزش 51 درصد افزایش یافته است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'عرصه برای فعالیت بانوان هموار شود' به نقل از شهردار منتخب اصفهان نوشت: سوابق زنان در عرصه هایی که حضور داشته اند، ممتاز بوده و باید عرصه برای فعالیت بیشتر بانوان هموار شود.
قدرت الله نوروزی افزود: تجربه، تعهد و تخصص از مهمترین شاخصه های شایسته سالاری است که اگر کسی این ملاک ها را نداشته باشد، مناسب قرار گیری در رده های مدیریتی نخواهد بود .
وی گفت: افراد شایسته تنها از بین مردان انتخاب نمی شوند و زنان توانمند نیز در این بین حضور خواهند داشت.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس سازمان بنیاد شهید و امور اسثارگران نوشت: اصفهان از داشتن مرکز جامع توانبخشی بی بهره است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی افزود: مرکز جامع توانبخشی در بسیاری از استان های کشور احداث شده اما یکی از استان هایی که از این مکان بی بهره مانده اصفهان است .
وی اظهار کرد: یکی از دلایل تاخیر در ساخت این مرکز، عدم هماهنگی و تعامل میان دستگاه های اجرایی این استان است.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی با عنوان 'تشدید نظارت های بهداشتی بر هیئت های عزاداری در اصفهان' به نقل از مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان نوشت: 50 اکیپ دو نفره به مناسبت ایام محرم و صفر کار نظارت و بازرسی بر هیئت های مذهبی را بر عهده دارند.
مهدی رفیعی افزود: بازرسی و نظارت بهداشتی به کماسبت ایام محرم و صفر از اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'ذخیره سد زاینده رود به 200 میلیون متر مکعب رسید' نوشت: همزمان با شروع سال آبی جدید و در ابتدای مهرماه، سدهای کشور 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر آب در مخزن خود ذخیره دارند، همچنین ذخیره سد زاینده رود 200 میلیون متر مکعب اعلام شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.