حسین سیستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فهرست نخست نامزدهای انتخاباتی در شهرستان اصفهان بعد از اعلام نهایی هیات نظارت انتخابات، ۱۴۱ نفر بود که این فهرست به ۱۳۴ نفر در ۲۳ بهمن و سپس به ۱۱۱ نفر در ۳۰ بهمن رسید.

وی با بیاناینکه احتمال کاهش این تعداد تا فردا پنجشنبه نیز وجود دارد، اظهار داشت: شهرستان اصفهان دارای ۹۰۴ شعبه اخذ رای است که امروز اقلام مورد نیاز آن توزیع شد.

سیستانی با اشاره به اینکه از این تعداد شعبه، چهار شعبه مربوط به اقلیت‌های دینی، ۷۸۹ شعبه مربوط به کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی و ۱۱۱ شعبه مربوط به پنج بخش جلگه، کوهپایه، جرقویه علیا، جرقویه سفلا و بن‌رود است، خاطرنشان کرد: شعبه‌های اخذ رای اقلیت‌های دینی شامل ۲ شعبه ارامنه، یک شعبه زرتشتیان و یک شعبه کلیمیان است.

وی اضافه کرد:  ۱۹ ستاد پشتیبانی از شعبه‌های اخذ رای در کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی شامل مناطق پانزده‌گانه شهرداری، یک ستاد سیار، یک ستاد در شهر بهارستان و ۲ ستاد در براآن جنوبی و شمالی در نظر گرفته شده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به تدابیر لازم برای تامین امنیت شعبه‌های اخذ رای گفت: در هر شعبه حدود ۲۰ نفر از جمله عوامل انتظامی، کاربر، نماینده فرمانداری، بازرسی و هیات نظارت حضور دارند.

سیستانی ادامه داد: حدود ۲۴ هزار نفر، اجرا، نظارت و پشتیبانی انتخابات در شهرستان اصفهان را در روز دوم اسفند عهده‌دار هستند.

نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان ۱۱۱ نفر هستند.

در بین آنها چهره‌های مختلفی از نمایندگان فعلی مجلس تا ادوار گذشته، مسوولان اسبق استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و استادان دانشگاه به چشم می‌خورد.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان با ۲ میلیون تَن جمعیت دارای پنج کرسی در مجلس است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها، پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.