حیدر قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران  تاکید کرد: ملاک در بحث ثبت نام و تبلیغات قانون است که خارج از آن نمی‌توان رفتار کرد.

وی با بیان اینکه ملاک یک نامزد انتخاباتی باید قانون باشد، گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مردم قول و قرارهای خارج از توان و چارچوب قانون نامزدهای انتخاباتی است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: در جلسه‌ای که با نامزدهای انتخاباتی داشتیم تاکید شد که مطالبه سازی صورت نگیرد زیرا بخشی از مطالبه سازی یا وجود ندارد یا امکان تحقق آن نیست.

به گفته وی در مراجع قانونی باید پایبند ضوابط و چارچوب قوانین باشیم.

قاسمی بیان کرد: برغم اصلاحات قوانین باید هر نامزد در مرکز، بخش و منطقه شهرداری و مرکز شهرستان یک ستاد انتخاباتی می‌تواند داشته باشد و پلاکارد، بنر و تابلو بزرگ را تنها در محل ستاد می‌تواند نصب کند.

وی اضافه کرد: عمده تخلفات در این دوره از انتخابات مجلس مربوط به ابعاد غیر استاندارد تبلیغات و مکان مناسب است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به مدرک تحصیلی نامزدهای انتخاباتی اظهارداشت: داوطلبان باید هنگام ثبت نام مدارکی ارایه دهند که حداقل مدرک برای داوطلبانی که برای اولین بار در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند فوق لیسانس از آموزشگاه‌های عالی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

وی افزود: براساس مدارک ارایه شده نامزدهای انتخاباتی به فرمانداری‌ها و هیات‌های اجرایی حین ثبت نام هم باید تبلیغات را با همان مدارک انجام دهند.

قاسمی تصریح کرد: در این راستا تخلفاتی داشتیم که فرمانداری حوزه مربوطه مورد تخلف نامزد را تذکر دادند و براساس گزارشی که تهران از ما خواست و در راستای سلسله مراتب انتخابات گزارش را ارایه دادیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر رصد انتخاباتی دستگاه‌های نظارتی عمده‌ترین رصدها در راستای افکار عمومی صورت می‌گیرد بنابراین حوزه نهاد مدنی و رسانه‌ها که رکن دموکراسی هستند باید بازخواست و مطالبه سازی را انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استات اصفهان اظهارداشت:  اگر نمی‌توانیم اطلاع رسانی از فضای انتخاباتی به صورت صحیح داشته باشیم نباید در حوزه منفی و چالشی ورود کنیم.

وی درباره آثار تبلیغاتی مضر و خلاف قوانین افزود: نیروی انتظامی، شهرداری و نهادهای ذیربط به این موضوع رسیدگی و بررسی کرده و آن را اصلاح می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان در کنار اقداماتی که در شهرستان‌ها انجام شده، کمیسیون‌های دانشجویی در راستای فضای انتخاباتی تشکیل شده است، تصریح کرد: برنامه‌هایی را با تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری هرچه بهتر کرسی نقد و بررسی دانشگاه‌ها ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه دغدغه‌ای در راستای امنیت برگزاری امنیت انتخابات وجود ندارد، اضافه کرد: کمیته ستاد امنیت انتخابات از مدت‌ها قبل با حضور دستگاه‌های امنیتی‌ و انتظامی تشکیل و اطلس امنیت انتخابات را تهیه کردیم.

قاسمی ادامه داد: هر نامزد انتخاباتی حق دارد تا ۱۵ روز قبل از روز اخذ رای به حوزه اصلی خود (حوزه محل ثبت نام) مراجعه و درخواست تغییر حوزه انتخابیه در سراسر کشور بدهد.

وی ادامه داد: چنانچه درخواست مورد موفقیت بود به حوزه مقصد رفته و در آگهی نامزدها قید و در آن حوزه تبلیغات را انجام می‌دهد و در غیر این صورت اگر نهادهای مربوطه در حوزه مقصد برای انتقال این کاندیدا موافقت نکردند می‌توانند دوباره در حوزه مبدا به تبلیغات بپردازد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تعداد صندوق‌های ثابت و سیار گفت: صندوق‌های ثابت ۲ هزار و ۴۷۹ صندوق، سیار ۳۵۷ صندوق و تعداد شعب روستایی ۶۵۱ شعبه و شهری ۲۱۸۵ شعبه است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می‌شود.

استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.