خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری فرا رسیده و نصب انواع پوسترها، بنرها و بروشورها در خیابان‌ها و نقاط مختلف شهرها صحنه‌ای رنگین از تبلیغات نامزدها را به وجود آورده و به شهرها حال و هوای دیگری بخشیده است.

شور و هیجان تنور داغ انتخابات در روستاها نیز به چشم می‌خورد تا حدی که نامزدها با انواع بنرها و تراکت‌ها به مردم معرفی می‌شوند و گروه‌های زیادی از عوامل تبلیغاتی کاندیداها نیز از این فرصت برای تبلیغ کاندیدای خود استفاده می‌کنند. در این میان رأی اولی‌ها نیز شور و شوق خود را برای شرکت در انتخابات دارند. این شور و شوق انتخاباتی یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است که این روزها با وجود تبلیغات مختلف قابل مشاهده است.

این مساله خبرنگار مهر را بر آن داشت که وضعیت و حال و هوای انتخابات در استان مرکزی را طی این روزها برای مخاطبین شرح دهد. استان مرکزی خطه آفتاب و زادگاه معمار کبیر انقلاب و هزاران اندیشمند و شخصیت‌های بزرگ اسلامی است که با گذشت چهارمین روز از زمان قانونی تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شوراهای اسلامی، خیابان‌های شهرهایش مملو از شور و نشاط انتخاباتی است و تحرکی که در سطح شهر دیده می‌شود موید این نکته است که لحظه به لحظه بر گرمای این فضای نشاط انگیز و رقابتی افزوده می‌شود.

طرفداران نامزدهای انتخاباتی در استان مرکزی از هر فرصت و تجمع مردمی در راستای تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود و معرفی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند.

در مناطق پرتردد شهرستان‌های استان از جمله اراک تابلوهای بزرگی از تبلیغات نامزدهای مجلس شوراهای اسلامی به چشم می‌خورد و هم اکنون دیوارها، خیابان خودروهای سواری و دیگر اماکن سطح شهر را عکس‌ها و تصاویر نامزدهای انتخاباتی فراگرفته است. این عکس‌ها نگاه مردمی که در حال عبور و مرور در سطح شهر هستند را به سمت تابلوهای تبلیغاتی معطوف می‌دارد البته معلوم نیست همانند سال‌های قبل این روش تا چه اندازه برای جذب مخاطب مؤثر باشد.

ستادهای انتخاباتی در نقاط مختلف شهرها دایر شده، محله‌های مختلف در شهرهای استان نیز پذیرای ستادهای انتخاباتی کاندیداها است. این شور و هیجان زمانی بیشتر دیده می‌شود که مردم پس از استراحت کوتاه در ساعات آغازین شب به همراه خانواده به ستادهای انتخاباتی می‌روند تا با کاندیداهای مختلف بیشتر آشنا شوند تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشند.

مشارکت جوانان در این عرصه نیز مانند دیگر عرصه‌های کشور موجب افتخار، افزایش اقتدار و عزت ایران اسلامی است. نوجوانان و جوانانی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند با چنان سعی و تکاپویی برنامه‌ها و اهداف نامزدهای انتخاباتی را در بنرها، تراکت‌ها، پیامک‌ها و سخنان بزرگترها دنبال می‌کنند تا انتخاب خود را به بهترین نحو انجام دهند. در این دوره ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر رأی اولی در سطح استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

یکی از مساله‌های مهم در بحث تبلیغات استفاده از کانال یا گروه‌هایی است که در فضای مجازی از سوی طرفداران نامزدها ایجاد شده که متأسفانه گاهاً به جای معرفی برنامه‌ها و اهداف شخص نماینده به تخریب نامزدها می‌پردازد که به طور قطع در نوع خود یک نوع تخلف انتخاباتی است و به گفته مسئولین اجرایی و نظارت انتخابات در استان، با این موارد برخورد قانونی می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اقشار مختلف مردم با نقد برخی حرف‌های حاشیه‌ساز در زمینه‌ی انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرف‌های دلسردکننده آن را از رونق انداخت. از دشمن نمی‌شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده‌ی مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و این‌جور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال، به غلط، طوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند. ایشان تاکید کردند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه‌ی جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشد.

بنا به گفته بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، شمار کاندیداهای انتخابات مجلس در استان تا امروز (۲۷ بهمن ماه) در ۶ حوزه انتخابیه ۱۸۵ نفر است و در نهایت ۷ نماینده از ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی برای تصدی کرسی‌های نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی یازدهم با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در انتخابات ۹۸ در سطح استان مرکزی یک هزار و ۲۰ شعبه اخذ رأی خواهیم داشت که یک شعبه برای اقلیت‌های دینی در شهر اراک پیش بینی شده است. از این تعداد ۶۹۱ شعبه ثابت و ۳۲۹ شعبه سیار می‌باشد. همچنین از این یک هزار و ۲۰ شعبه اخذ رأی ۵۸۹ شعبه شهری و ۴۳۱ شعبه روستایی است.

اکرمی بیان کرد: تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان اراک ۳۱۴ شعبه، آشتیان ۲۲ شعبه، تفرش ۳۳ شعبه، خمین ۱۰۵ شعبه، خنداب ۶۰ شعبه، دلیجان ۴۳ شعبه، زرندیه ۵۱ شعبه، ساوه ۱۳۶ شعبه، شازند ۱۳۰ شعبه، فراهان ۳۶ شعبه، کمیجان ۴۵ شعبه و محلات ۴۵ شعبه است و آخرین زمان تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی، ساعت ۸ صبح یکم اسفند ماه خواهد بود.

براساس این گزارش، ملت ایران همیشه با آگاهی در هر انتخاباتی به وظیفه و تکلیف خود به درستی و به شایستگی عمل کرده و در عین حال با دادن رأی به نامزد مورد نظرش از حقوق شهروندی خود صیانت کرده و این واقعیتی است که در هر انتخاباتی می‌توان بدون واسطه و مستقیم آن را مشاهده کرد. به همین دلیل است که حضور مردم در هر انتخاباتی و یا در هر عرصه‌ای ضروری، آگاهانه و با احساس تکلیف و مسئولیت و در عین حال با شور و نشاط بوده است.

این شور و شوق در پای صندوق‌های رأی بارها حجم قابل توجهی از برنامه‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای خارجی را به خود اختصاص داده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اقشار مختلف مردم با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت کشور خواهد بود، زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» دانستند و افزودند: در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریم‌ها و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات، موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

باید گفت با توجه به حوادث اخیر در کشور، برگزاری انتخابات از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و آنچه در ورای این بحث‌ها و رقابت‌های انتخاباتی برای آحاد جامعه اهمیت دارد؛ مشارکت و حضور حداکثری مردم در روز دوم اسفند ماه پای صندوق‌های رأی است که با عزمی راسخ و آگاهی کامل فردی اصلح را برای دوره چهار ساله مجلس انتخاب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.