علی امیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ملل دیگر به کشوری که انتخاباتی پرشور داشته باشد به دید احترام می‌نگرند و این کشور در عرصه بین‌الملل در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت، در غیر این صورت آن جامعه در بین کشورهای مطرح نخواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در عصر کنونی تصریح کرد: انتخابات خوب، قدرت نرم را با خود به همراه می‌آورد، بنابراین اگر کشوری بخواهد در دنیا از لحاظ دموکراتیک در جایگاه بالاتری قرار بگیرد باید انتخاباتی سالم، پیشرفته و براساس الگوهای دموکراتیک برگزار کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: چنانچه به دنبال اثربخشی در جوامع منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم باید انتخاباتمان دموکراتیک، سالم و با شکوه باشد.

امیدی تاکید کرد: متولیان امر باید با هماهنگی بیشتر و هم اندیشی در راستای جلوگیری از یک بن بست سیاسی بکوشند و عرصه را برای برگزاری انتخاباتی آبرومند و با حضور حداکثری فراهم کنند.

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: انتخابات پیش روی مجلس از ابعاد مختلف از حساس‌ترین انتخابات در کشور به شمار می‌رود و نباید پشتوانه مردمی را در این زمینه از دست داد.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند و سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان اصفهان وجود دارد.

 " اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین و خور و بیابانک"به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.