دبیر جشنواره روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران بیان کرد: این جشنواره در ۲ بخش با موضوع بازی و داستان‌نویسی برگزار خواهد شد و کتاب‌هایی که در بخش بازی از سال ۹۰ تاکنون چاپ و منتشر شدند، از سوی گروه لاک‌پشت پرنده داوری می‌شود.

اکبر رضوانیان افزود: کودکان و نوجوانان در بخش داستان‌نویسی نیز می‌توانند به ارایه اثرهایی تا یک‌هزار کلمه اقدام کنند که پس از بررسی هیات داوران، لوح تقدیر و جوایزی به نفرات برتر اعطا خواهد شد.

وی یادآور شد: لاک‌پشت پرنده شامل گروهی از نویسندگان مجرب و خبره کودک و نوجوان است که کتاب‌های استاندارد این بخش را هر فصل داوری، فهرست و از برگزیدگان با اهدای جایزه‌هایی قدردانی می‌کنند.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان اضافه کرد: در بخش بازی نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند یک نقاشی با موضوع مرتبط ارایه دهند.

به گفته وی، در دومین دوره این جشنواره بین‌المللی افزون بر رونمایی از کتاب‌های چاپ شده جشنواره نخست، تئاتر کودک و نوجوان از سوی هنرمندانی از تهران در ۱۸ مدرسه کاشان به اجرا درخواهد آمد.

رضوانیان در ادامه قصه‌گویی در مدرسه‌ها از سوی نویسندگان کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه‌های تصویرگری، تور کتاب، رونمایی از کتاب کودک و نوجوان، نقاشی و اجرای بازی‌های بومی محلی و رایانه‌ای را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: کارگاه‌ها در ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کاشان، کتاب اردیبهشت، خانه کتاب و ساربوک برگزار می‌شود.

دبیر این دوره از جشنواره با اشاره به حضور ۶ مهمان و سه نفر نویسنده از کشورهای روسیه، ارمنستان و سوئد بیان کرد: همچنین اجرای برنامه‌هایی با عنوان کودک و مسجد، کودک و محله، کودک و کتاب و کودک و بازیافت در طول سال در شهرستان کاشان در دستور کار قرار دارد.

دومین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان در بخش‌های «بازی» و «لی‌لی لی‌لی حوضک» از ۱۱ تا ۱۴ اسفند سال‌جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.