حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ستاد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمن خطا کرد و ترامپ طبق گفته رسانه‌های خارجی وحشت کرد از مراسم تشییع جنازه حاج قاسم که حاج قاسم‌ها به میدان آمدند.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه انسان فکر است و خانواده‌ها باید توجه بیشتری به عنوان بهترین دلسوزان کودکان و نوجوانان به امر پرورش فکر و اندیشه داشته باشند.

وی یادآور شد: زمینه‌های نسبی پرورش فکر و اندیشه در خانواده‌ها وجود دارد اما کافی نیست و باید تقویت شود اما امیدواریم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هم با تقویت اندیشه جوانانی را تحویل جامعه دهند که هم در زندگی شخصی به سعادت برسند و هم به جامعه خدمت کنند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: هر مساله‌ای را می‌توان با فکر به نتیجه رساند اصولا انسان به اندیشه تعبیر می‌شود و بهترین روند این است که فکر انسان منتج به منبع فطرت، عقل، وحی، کشف و حقایق شود آن وقت بسیاری از سلمان فارسی و ابوذر غفاری‌ها در جامعه پدیدی می‌آیند.

وی تاکید کرد: هر عملی باید برگرفته از فکر باشد و خواسته علم هم کشف واقعیت و نتیجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: یک ساعت فکر کردن بهتر از ۷۰ ساعت عبادت است اما فکر کردن در موضع انحراف هم عقاب سنگینی دارد و از بدترین گناهان است.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری که روی پرورش اندیشه می‌شود بزرگترین سرمایه‌گذاری برای یک جامعه و از بهترین عبادات است و طبق حدیث نبوی(ص) پرورش یک انسان از نظر اندیشه از همه آنچه آفتاب بر آن می‌تابد با ارزش‌تر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ۴۰۰ برنامه شاخص کودک و نوجوان دهه فجر در استان اجرا می‌شود.

طاهره حمیدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان وارثان و حافظان شجره طیبه انقلاب هستند، افزود: دهه فجر یادآور خاطرات فراموش نشدنی است که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) ریشه ظلم و استبداد را درنوردیدند و انقلابی را به وجود آوردند که امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به الگویی برای سایر کشورهای مسلمان و مستضعفان عالم تبدیل شده است.

وی بهره‌برداری از مرکز فراگیر کودکان و نوجوانان با نیاز خاص شهرستان قاینات، مهرواره عروسک‌های خلاق، عکس عاشورایی، بازی‌های بومی و محلی، اعزام کاروان امور فرهنگی به مناطق محروم و دیدار کودکان و نوجوانان با مسولان را از مهمترین برنامه‌های دهه فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ذکر کرد.

حمیدی در ادامه تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان، نواختن زنگ انقلاب، اجرای سرودهای انقلابی، ملاقات با شخصیت‌های انقلابی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.