سهیلا شیخی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۵ کاروان پیک امید جهت بهره‌مندی کودکان محروم و کم برخوردار در تمام مناطق روستایی و شهرستان‌های استان از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری عازم این مناطق شدند.

وی با اشاره به اینکه کودکانی که در حاشیه شهرها و مناطق بسیار محروم و دورافتاده زندگی می کنند جامعه هدف این طرح هستند، اضافه کرد: کودکان این مناطق به عنوان نیروهای بالقوه در شکل دادن جامعه باید در اولویت‌های برنامه‌های مراکز فرهنگی قرار گیرند.

شیخی افزود: داشتن جامعه پویا و موفق مرهون کودکانی سالم و پر انرژی بوده از این رو نیاز جامعه اقتضا می‌کند که برای حال و آینده کودکان تصمیماتی اتخاذ شود که در پیشرفت آنها مفید است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: کودکان روستایی و مناطق حاشیه شهرها در این طرح فعالیتی‌های مانند کتابخوانی، آموزش هنرهای دستی، نمایش فیلم و انیمیشن، قصه گویی، داستان نویسی، سفالگری، نمایش عروسکی و بسیاری خدمات فرهنگی دیگر که ویژه کودکان است را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف مهم کانون توسعه فرهنگی با رویکرد توجه به کودکان مناطق محروم و روستایی است، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه‌ متنوع به مناسبت دهه فجر با همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان در استان پیش بینی شده که ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال است.

شیخی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی کمیته کودک و نوجوان براساس این اصل است و دستگاه‌های فرهنگی برای روشنگری نسل کودک و نوجوان باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنند و گام دوم انقلاب هفت بند دارد که امید است با توجه بیشتر به آن، مردم را با آن همراه و ترفندهای دشمن را خنثی کنیم.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

آیین‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.