این کودکان و نوجوانان که مهمان استاندار فارس در نخستین روز هفته کودک و نوجوان بودند،  به دعوت "عنایت الله رحیمی" بر صندلی استاندار نشستند و نظرات خود را درباره بعضی مکاتبات و دستورات بیان کردند.
استاندار فارس در این جلسه ضمن شنیدن نظرات و مطالبات نمایندگانی از قشر کودک و نوجوان با آنها به گفت و گو نشست.
رحیمی از آنها خواست نظرات خود را درباره بهترین اقدامی که برای استان و برای کودکان می توان انجام داد بیان کنند.
حفظ و تقویت امنیت در جامعه و توجه به ایجاد مراکز فرهنگی، هنری برای کودکان و نوجوانان در زمره خواسته ها و مطالبی بود که از سوی آنها در پاسخ به سوال استاندار مطرح شد.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه هفته ملی کودک است که امسال با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می شود. 
در  این هفته ویژه برنامه‌های مختلفی در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس برگزار می‌شود.

کودکان بیاموزند برای مخالفان خود حق حیات قائل باشند
استاندار فارس در حاشیه این آیین که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد،‌ گفت: اگر قرار است کشوری توسعه یافته داشته باشیم و آن را در جهان الگو قرار دهیم، باید از خودسازی آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه خودسازی باید از کودکان آغاز شود، افزود: شخصیت، اندیشه و پایه های فکری هر انسانی در ایام کودکی رقم می خورد.
استاندار فارس با تاکید بر توجه به مسائل روحی و روانی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: مهربانی، محبت و عطوفت از نیازهای این قشر از جامعه است که باید از ابتدا در پرورش آنها مد نظر قرار گیرد.
رحیمی اخلاق را حلقه مفقوده زندگی اجتماعی امروز دانست و با اشاره به اینکه در مبانی اعتقادی، دینی و اجتماعی ما نیز اخلاق امری محوری است، عنوان کرد: آموزش اخلاق مداری به کودکان باید در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید از ابتدا با قانون  پذیری، قانون مداری ، رعایت حقوق یکدیگر ، تحمل و صبر در برابر مشکلات ، گفتگو و پذیرش نظرات دیگران از موارد مهمی است که باید کودکان با آن آشنا شده و آموزش ببینند.
وی ادامه داد: اگر کودکان با رعایت قانون آشنا شوند بسیاری از معضلات جامعه برطرف خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: فرزندان ما باید از ابتدا بیاموزند نظرات مخالف را بشنوند و برای همه افراد حتی مخالفان خود حق حیات قائل باشند.
استاندار فارس با بیان اینکه پس از خانواده ، کانون پرورش فکری یکی از نخستین مراکزی است که کودکان را به سمت اجتماعی شدن می برد، بر اهمیت این نهاد در شکوفایی استعدادهای کودکان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه کودکان می توانند در رابطه ای متقابل  دو سویه بر خانواده نیز نظارت داشته باشند، یادآور شد: آنها باید آسیب های اجتماعی را بشناسند و با عواقب و تاثیرات ناگوار آن بر خانواده و جامعه آشنا شوند.

استاندار فارس در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان:‌ در همه حال، باید حقوق مردم را پاس بداریم

ابراز خرسندی استاندار فارس از تحقق مطالبات مردمی در تقسیمات کشوری
استاندار فارس شنبه همچنین در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه امروز امنیت استان در سایه همدلی و اتحاد و هم افزایی شورای تامین استان  بسیار مطلوب است، خاطرنشان کرد: در سایه تلاش های این شورا تحقق انتظار چندین ساله مردم استان در قالب تقسیمات کشوری را مدیریت کردند و مردم بدون هیچ حاشیه ای به مطالبات به حق خود دست یافتند.
هیات وزیران در جلسه چهارشنبه دهم مهرماه جاری با ارتقای دو شهرستان و هفت بخش در استان فارس به تحقق این خواسته سالیان گذشته اهالی این مناطق پاسخ مثبت داد.استان فارس پیش از این ۲۹ شهرستان را شامل می‌شد که با افزوده شدن هفت شهرستان جدید،‌ شمار شهرستان‌های آن به ۳۶ شهرستان افزایش یافت تا از این منظر در کشور رکورددار باشد.در جلسه هیات وزیران و با تصمیم دولتمردان، خواسته مردم شهرستان کازرون و مرودشت محقق شد و از این پس، سطح اداره این شهرستان‌ها ارتقا می‌یابد و به صورت فرمانداری ویژه اداره خواهند شد.

لزوم پاسداشت حقوق مردم
رحیمی مردم‌ را سرمایه این نظام دانست و با تاکید بر اینکه باید در  همه حال حقوق آنان را پاس بداریم ، اظهار کرد:  عملکرد صحیح نیروی انتظامی باعث افزایش اعتماد عمومی می شود چرا که نیروی انتظامی خود را حافظ جان و مال ناموس مردم و سرباز فداکار ولایت و نظام می داند.
استاندار فارس در ادامه گفت:‌  نیروی انتظامی متعهد و معتقد به نظام جمهوری اسلامی است که رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از تجاوز به حقوق آنان را سر لوحه کار خود قرار داده، در دل مردم جا دارند و مردم به آن اعتقاد و اعتماد دارند و به آن می بالند و باید بکوشیم این اعتماد را پاس بداریم.
رحیمی مردم‌ را سرمایه این نظام دانست و با تاکید بر اینکه باید در  همه حال حقوق آنان را پاس بداریم، اظهار کرد:  عملکرد صحیح نیروی انتظامی باعث افزایش اعتماد عمومی می شود چرا که نیروی انتظامی خود را حافظ جان و مال ناموس مردم و سرباز فداکار ولایت و نظام می داند.
وی عنوان کرد: به رغم وجود بعضی مولفه های بالقوه ناامنی در استان فارس تلاش ها و زحمات مجدانه و خالصانه نیروی انتظامی امنیت را در این استان به ارمغان آورده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: همه دستگاه های استان مکلف هستند در راستای استقرار نظم آرامش و امنیت شهروندان بکوشند و به نیروی انتظامی کمک کنند.
۹۸۸۵/ ۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.