مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان روز شنبه با اشاره به اهداف کانون در راه اندازی کتابخانه در مناطق روستایی به خبرنگار ایرنا گفت: این کانون، در راستای عرضه کتاب به گروه‌های هدف در روستاها و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آنان، راه اندازی کتابخانه های سیار و درون مدرسه ای را در دستور کار خود دارد بطوری که در چهار سال گذشته ۱۷ باب کتابخانه ثابت، سیار و درون مدرسه ای کودک و نوجوان در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده است.

محمدنقی صالحی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی جامعه محسوب می شوند و سرمایه گذاری برای آموزش مهارت های زندگی و پرورش استعدادهای آینده سازان، باید در اولویت سایر برنامه ها قرار گیرد، افزود: کتابخانه سیار بخش قره پشتلوی (ارمغانخانه) با سه هزار و ۵۰۰ جلد و کتابخانه درون مدرسه ای روستای قویی گرماب با ۲ هزار جلد کتاب با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی ایجاد شد.

این مسئول یادآورشد: هم اکنون ۱۲ کتابخانه سیار در مناطق کم برخوردار شهری و مناطق روستایی در استان فعالیت می کند و به گروه‌های هدف خدمات رسان مناسبی را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان علاوه بر ۳۰ مرکز فرهنگی و هنری ثابت و کتابخانه های سیار که در سراسر استان به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی و هنری ارائه می کند، در چند سال گذشته هفت کتابخانه درون مدرسه ای برای دانش آموزان در مدارس مناطق مختلف استان را راه اندازی کرده است.

صالحی افزود: در کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر امانت کتاب، بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همانند نقد کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، نقاشی، آشنایی با شخصیت های علمی و مسابقات کتابخوانی انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه های هنری، ادبی، فرهنگی و علمی، برگزاری جشنواره ها، همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با کودکان و نوجوانان، آموزش زبان های خارجی به مخاطبان در کانون زبان ایران، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و تولید و نمایش فیلم و تئاتر کودک و نوجوان فعالیت های گسترده ای دارد.

به گفته وی، این  کانون در تولید سرگرمی های سازنده و بازی های فکری و انتشار کتاب و لوازم التحریر به مخاطبان نیز خدمات رسانی می کند.

وی یادآوری کرد:  کانون پرورش فکری استان با کمترین اعتبارات استانی توانسته است در چهار سال گذشته با راه اندازی ۱۷ کتابخانه ثابت، سیار و درون مدرسه ای در مناطق مختلف استان، اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر کانون نیز از حدود چهار هزار نفر به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یابد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.