مسئول کتابخانه سیار روستایی مریوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد کتاب در ۱۷ روستای هدف این شهرستان به امانت سپرده شده است اظهار داشت: کتابخانه سیار روستاهای مریوان که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را روستاهای شهرستان آغاز کرده اکنون دارای ۶ هزار و ۳۳۶ جلد با ۸۷۷ عنوان کتاب است.

کیوان اسدی اضافه کرد: این کتابخانه در سال اول فعالیت خود، ۱۳ روستا را زیر پوشش برده بود که هم اکنون تعداد روستاها به ۱۷ مورد رسیده و انتظار می‌رود با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته تعداد آبادیها تا پایان سال جاری به ۲۱ مورد برسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون این کتابخانه یک هزارو ۷۵۷ نفر شامل ۹۳۷ پسر و ۷۹۰ دختر را عضو گیری کرده که اعضای فعال آن شامل ۵۲۷ پسر و ۶۲۵ دختر است.

اسدی با بیان اینکه این کتابخانه از شنبه تا چهارشنبه فعال بوده و در هر روز به یک روستا مراجعه می کند افزود: کمبود کتاب‌های حوزه کودک از مهمترین چالش‌های آن است که انتظار می‌رود تزریق این کتاب‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: همچنین استهلاک کتاب این کتابخانه نیز بالا بوده و لازم است کانون پرورش فکری کودکان در هر سال اقدام به شارژ مخزن کتاب‌های آن اقدام کند.

تابستان امسال در چهار شهرستان سقز، بانه، مریوان و قروه کتابخانه های سیار با ۲۶ هزار و ۱۲۳ جلد کتاب از موضوعات متنوع و مختلف ویژه کودکان و نوجوانان مستقر شده اند.

در این کتابخانه ها بیش از ۶ هزار کودک و نوجوانان عضویت داشته و در معرض آموزش های فرهنگی و هنری مربیان این کتابخانه ها قرار دارند.

 در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می بینند.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.