مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل  از خبرنگاران استان زنجان افزود: رشد و توسعه فرهنگی کشور مدیون تلاش خبرنگاران است که صادقانه و تلاش گرانه و ایثارگرانه به فعالیت کاری خود مشغول هستند؛ در حالی که این قشر از بسیاری تسهیلات و رفاه محروم هستند.

محمدنقی صالحی افزود: خبرنگاران با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نقش بسزایی در توسعه داشته و فعالان این عرصه در استان نیز  به حوزه کودک و نوجوان نیز توجه ویژه ای دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان زنجان رشد قابل توجهی داشته بطوری که شمار این مراکز از ۲۰ مرکز به ۲۹ مرکز رسید که بزودی سی امین آن در بخش قره پشتلو افتتاح خواهد شد که پوشش کامل را به همراه دارد.

صالحی با اشاره به اینکه شمار اعضای این کانون از چهار هزار نفر طی  پنج سال گذشته اکنون به ۳۱ هزار عضو فعال رسیده است، اظهار داشت: علاوه برآن طی سه سال گذشته اقداماتی در زمینه تولید محتوا نیز انجام گرفته  و به عبارتی حدود ۱۶ جلد کتاب را منتشر کرده است.

وی یادآوری کرد: یکی از جلد از کتاب های منتشر شده به عنوان کتاب سال دفاع مقدس در کشور انتخاب و جلد سوم قصه های محلی زنجان برای گروههای هدف اثر برتر فرهنگی این استان معرفی شد و  در این میان انجام حمایت های بیشتر و ترغیب مربیان می تواند به ارائه خدمات بهتر متهی شود.

هم اکنون ۲۹ مرکز این کانون شامل ۱۷ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۱۱ کتابخانه سیار شهری و روستایی و یک کتابخانه پستی فعالیت می کند و طی سال گذشته ۳۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان زنجانی تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار گرفتند.

۸۰۶۸/۹۶۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.