به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از 340 اثر در بخش‌ های کاردستی، کتاب ‌سازی، پژوهش، خاطرات زیارت، نامه‌ای به امام رضا (ع)، سرود، پویانمایی، تمبر و کارت پستال به دبیرخانه جشنواره‌ رضوی در کانون پرورش فکری استان گیلان ارسال که پس از داوری 20 اثر برگزیده در گروه ‌های سنی هشت تا 10، 11 تا 13 و 14 تا 18 سال از سوی هیات داوران انتخاب شد و صاحبان این آثار برتر تجلیل شدند.
سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در مراسم اختتامیه جشنواره رضوی در کانون پرورش فکری گیلان با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ رضوی هستیم، فرهنگی که به اعتلای باور‌ها کمک ‌کرده و فرهنگ غنی اسلامی‌ را برای همه‌ نسل‌ ها، معرفی ‌کند.
منا ابروفراخ با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت های مختلف فرهنگی هنری در حوزه کودک و نوجوان افزود:کتاب و کتابخوانی و ترویج این مهم بین کودکان و نوجوانان برای ارتقای آگاهی های این قشر اهمیت دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این آیین به تشریح برنامه های تربیتی و فعالیت های مربیان در این مجموعه‌ برای تعمیق باور‌های دینی و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان پرداخت.
اسفندیار ضیائی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان افزود: در برنامه های مختلف فرهنگی کانون پرورش فکری استان گیلان به این مهم توجه می شود.
وی بیان داشت: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی از جمله جشنواره رضوی، بستری مناسب برای بالندگی اندیشه و حرکت قلم آینده‌ سازان در مسیر ترویج رضوی است.
اجرای سرود رضوی توسط کودکان و نوجوانان اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه‌ سرا، پخش نماهنگ فعالیت‌های کانون در جشنواره رضوی و دهه‌ کرامت، شعرخوانی و اجرای سرود آیینی و مولودی‌ از برنامه های این مراسم بود.
بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری گیلان عضو هستند.
امروز سالروز میلاد امام رضا (ع) است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.