مژده  اروجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت هزار و ۶۶۰ کودک و نوجوان عضو ثابت مراکز کانون پرورش فکری استان هستند.

وی گفت: مهمترین رسالت و اولویت کانون پرورش فکری، رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها و شناسایی استعدادهای گروه‌های سنی ۶ تا ۱۷ سال است.

اروجی اظهار داشت: خدمات فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و مذهبی در قالب ۴۲ نوع فعالیت در این کانون ارائه می‌شود و این برنامه‌ها مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفته است.

این مسوول، اصلی‌ترین برنامه کانون پرورش فکری استان را حول محور کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی، مطالعه و تحقیق از جمله برنامه‌های کتاب محور کانون به شمار می‌روند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون در طول سال تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های نقاشی، سفالگری، طنز نویسی، پویانمایی، سرود، نقالی و شاهنامه خوانی، موسیقی، روباتیک، چرتکه، خوشنویسی، کاردستی، زیست شناسی، نجوم شناسی و هنرهای نمایشی از جمله فعالیت‌های مراکز کانون است که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به اینکه کودکان ۶ تا ۱۷ سال می‌توانند در کانون پرورش فکری عضو شوند، افزود: برای ادامه فعالیت این کودکان از ۱۷ سالگی به بعد اقدام به راه اندازی انجمن‌های ادبی و هنری در کانون شده است و محدودیتی برای حضور دیگر افراد در این انجمن‌ها وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت در رشته فرهنگی، هنری، علمی و مذهبی، محلی برای رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان است، افزود: هم اکنون انجمن‌های ادبی، قصه گویی، نمایش و پویانمایی ویژه اعضای فعال دایر است.

استان قزوین دارای ۲۳ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که از این تعداد ۱۶ مرکز ثابت، چهار مرکز سیار شهری، دو مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار پستی بوده و به کودکان روستاهای اطراف قزوین خدمات رسانی می‌کند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.