مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان کردستان کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر است، گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه و اجرای برنامه هایی برای گرامی داشت این هفته به شعارهای مختلفی مزین می شود که امسال هم از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعار «آینده را باید ساخت»  انتخاب شده است.

سهیلا شیخی افزود: در این هفته از کودکان با شرایط خاص یا با نیازهای ویژه (فراگیر) شامل کودکان نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا، ناتوان و کم توان جسمی و حرکتی هستند نیز غفلت نشده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک روز از هفته ملی کودک را به کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر نامگذاری کرده و اختصاص داده که در این روز با حضور این کودکان برنامه های ویژه ای برگزار شد.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با هدف فراهم آوردن شرایط یکسان برای کودکان با نیازهای ویژه در مقایسه با کودکان عادی پرورش فکر، اندیشه و استعداد این قشر از جامعه ایجاد شور و نشاط و تنوع بخشی به فضاهایی که این کودکان می توانند از آن بهره بگیرند.

شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان

شیخی هدف گذاری‌های برنامه های امسال هفته ملی کودک را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و تامین نیازها و خواسته های کودکان امروز، هم افزایی فعالیت های دستگاه های متولی کودکان، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به خصوص کودکان نیازهای ویژه، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان و توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه های دین اسلام در موضوع حقوق کودکان اعلام کرد.

مدیر کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان کردستان کردستان اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است تا با انجام فعالیت‌ها و برنامه های گسترده به بسیاری از نیازهای کودکان امروز در کشور که مورد غفلت واقع شده پرداخته شود.

حضور کودکان با نیازهای ویژه در کانون پرورش فکری سنندج

وی گفت: در این برنامه‌ها اعضا فراگیر در کنار کودکان و نوجوانان توسط مربیان فرهنگی و هنری و ادبی متخصص و متعهد از امکانات موجود کانون استفاده کردند آنان با در کنار قرار گرفتن کودکان سالم از آموزش ها لذت زیادی می برند و احساس مفید بودن، خوب بودن با نگرش مثبت و احساس بالندگی و تاثیرگذاری را دریافت می کنند که این امر موجب جامعه پذیری و خروج آنان از انزوا می شود.

شیخی یادآور شد: در این هفته؛ کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کارگاه‌های قصه گویی، نقاشی گروهی، کاردستی، نمایش خلاق  و سفالگری شرکت کردند که این اقدام مورد استقبال اعضا، مادران و مربیان همراه این کودکان قرار گرفت.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.