محسن روحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله استانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه ‌گویی با اهداف تربیتی کانون در 20و 21 آبان ماه جاری در کرمان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه قصه گویی پیشینه تاریخی بزرگی دارد گفت: استان کرمان از 2 سال گذشته نماینده و رتبه های خوبی را در جشنواره بین المللی قصه گویی داشته و امسال بر روی توسعه و ترویج قصه گویی تاکید شده تا مشارکت مردم را در این مهم داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان شعار بیست و یکمین جشنواره قصه گویی در سال جاری را 'خوب زندگی کردن' عنوان کرد و گفت: این جشنواره در بخش های تخصصی (قصه گویی کلاسیک و خلاق)، علمی (مقالات) و عمومی (فیلم های 90 ثانیه ای) برگزار می شود.
روحی این تعداد اثر دریافتی را شامل 70 اثر در بخش زنان و مردان، 30اثر در بخش کودک و نوجوان و سه اثر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ ها است .
وی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان میزبان منطقه ای بیست یکمین جشنواره قصه گویی انتخاب شده است تصریح کرد: جشنواره منطقه ای در6و 7آذرماه سالجاری برگزار می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه قصه، کودکان و نوجوانان را با فرهنگ غنی کتابخوانی پیوند می دهد افزود: بسیاری از نکات تربیتی و غیره را خداوند به صورت قصه برای بشر بیان کرده است.
روحی تصریح کرد: قصه از نظر آموزشی نیز نقش بسزایی دارد و به طور کلی قصه یک مهارت است و اثرات مثبتی را در رشد فکری و روانی کودکان دارد.
روحی با تاکید براینکه قصه گویی ترویج کتابخوانی است زیرا بسیاری از قصه ها پیوست به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد افزود: قصه گویی موجب گسترش دایره لغات، آشنایی کودکان با آوا و کلمات و آموزش ادبیات فارسی می شود و قصه می تواند بسیاری از مهارت های زندگی را نیز به کودکان آموزش دهد.
جوایز شرکت کنندگان در هر بخش جشنواره شامل برگـزیده اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال، برگزیده دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مـبلغ 20 مـیلیون ریال و برگزیده سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مـبلغ 10 میلیون ریال اعلام شده است.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.