ناهید سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال 90 تا 95 حدود 12 هزار و 32 کودک و نوجوان به عضویت کانون های پرورش فکری هرمزگان در آمدند که این تعداد شامل 6 هزار و 980 دختر و 5 هزار و 32 پسر هستند.
وی ادامه داد: دراین مدت همچنین یک میلیون و330 هزار و 151 کودک و نوجوان در فعالیت ها و برنامه های این کانون شرکت کردند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهار کرد: درهشت ماه نخست امسال نیز تعداد چهار هزار و 911 نفر شامل 2 هزار و 862 دختر و 2 هزار و 49 پسر عضو کانون های پرورش فکری شدند و 907 هزار و 837 نفر نیز در برنامه ها و فعالیت های کانون های پرورش فکری شرکت کردند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه های کانون های پرورشی فکری، تشویق و ترغیب کودکان به کتاب و کتابخوانی است و در کنار آن به مهارت آموزی در حوزه فعالیت های هنری، تئاتر، قصه گویی، نمایش، نقاشی، طراحی و سایر فعالیت های فرهنگی نیز انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش محوری، تقویت روحیه پرسش ‌گری و تفکر انتقادی نیز به عنوان اصلی‌ ترین هدف کانون‌ های پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در حوزه پژوهش کودک است که در قالب طرح اقدام‌ پژوهی دنبال می‌ شود.
این مسئول اظهار کرد: کانون های پرورش فکری همچنین برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با برنامه های جذاب سعی در رشد خلاقیت و استعداد درونی آن ها دارند.
کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تنها نهاد فرهنگی تخصصی کودک و نوجوان است که باید مسئولان دستگاه های اجرایی و متولیان فرهنگی به این قشر توجه ویژه داشته باشند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.