با توجه به نام گذاری سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز قم، برنامه های فرهنگی برای بزرگداشت این روز تشریح شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حسن مالکی نژاد در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در روز قم عنوان کرد: در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم در 23 ربیع الاول مصادف با آبان ماه سال جاری،برنامه هایی با موضوع روز قم برگزار خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود:در این روز قرار است با حضور دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، برنامه هایی برای اقشار مختلف مردم در سطح استان قم برگزار شود.
وی اظهار کرد: از سال آینده رویکرد ما برای روز قم، نگاهی ملی و بین المللی است و تلاش می کنیم برنامه های روز قم را در سطح وسیع تری ارائه دهیم؛ همچنین در جهت بزرگداشت روز قم بودجه خاصی از منابع شهرداری قم تدوین می شود تا بتوان برنامه ها را عملیاتی کرد.
وی گفت: یکی از مسائل مهم، توجه به ورودی های قم است که باید با شان و جایگاه این شهر همخوانی داشته باشد و از نمادهایی در جهت معرفی قم و شخصیت حضرت معصومه(س) استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: بخش هایی از ورودی ها قم و تبلیغات آن در دست بخش خصوصی است که باید ساماندهی شود و از تابلوهایی در جهت معرفی قم با محوریت حضرت معصومه(س) استفاده شود.
وی عنوان کرد: قم دومین شهر زیارتی کشور به شمار می رود و این شهر دارای ظرفیت های مهم علمی است و در واقع یک شهر دانشگاهی هم محسوب می‌شود، ولی با این وجود کمتر به دانشگاه‌های قم و فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان پرداخته می شود از طرفی موسسات گسترده فرهنگی در این شهر فعال است و باید در روز قم به همه این ظرفیت ها توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: موسسات فرهنگی در شهر قم بیشتر به اجرای برنامه‌ها در خارج از قم می‌پردازند و از برنامه‌های فرهنگی در قم غافل هستند در حالی که باید قم را در راس امور در اجرای برنامه های فرهنگی بدانند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت:ریاست ستاد روز قم بر عهده شهرداری است و مجموعه شورای شهر وظیفه نظارت را بر عهده دارد و سازمان فرهنگی شهرداری قم نیز دبیر ستاد است.
وی بیان کرد: بنا نداریم برنامه ها در قالب تبلیغات باقی بماند بلکه به دنبال ارائه برنامه های خدمات اجتماعی برای مردم هستیم تا مردم احساس کنند در چنین روزی از برنامه های خدماتی و اجتماعی خوبی در رفع مشکلاتشان بهره مند هستند.
مالکی نزاد عنوان کرد: در این روز خیلی از نهادها و مراکز می توانند به خدمت صادقانه به مردم بپردازند؛ از تخفیف ویزه ویزیت پزشکان تا سایر مراکز خدماتی و رفاهی می تواند در این روز تعریف شود تا مردم خود را در برنامه های روز قم سهیم بدانند.
وی خاطرنشان کرد:یکی از ظرفیت های مهم قم،بعد اقتصادی و صنعتی آن است در روز قم می توان از ظرفیت های اقتصادی و حضور نخبگان در جهت معرفی توانمندی های تولید و صنعت و تجارت بهره گرفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برای ایجاد نمادهای خاصی از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در ورودی‌های شهر قم باید تلاش کرد، هر چند ورودی ها در دست راهداری بوده و از اختیار شهرداری خارج است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.