به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه گفت: ادامه روند فعلی سازمان توسعه و عمران با شرایط کنونی و عدم واگذاری طرح های شاخص شهرداری به این سازمان، موجب شده تا ادامه فعالیت مجموعه فوق توجیه اقتصادی نداشته باشد.
مجید اخوان با اشاره به اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان توسعه و عمران شهرداری قم افزود: یک هزار و 600 میلیارد ریال بودجه برای این سازمان تصویب که 400 میلیارد ریال آن کاهش یافت که در نهایت یک هزار و 120 میلیارد آن محقق شده است.
وی، طرح های شهید محمود نژاد و میدان ولی عصر(عج) را مهمترین طرح های اجرایی سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال 96 دانست و گفت: افزایش قیمت قیر و آسفالت سبب شد تا درآمد این سازمان با افزایش همراه شود ضمن اینکه پنج درصد عوارض بازار شمسه به آن پرداخت می شود.
اخوان با تاکید بر اینکه هزینه های جاری سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در حال حاضر 300 میلیارد ریال است تاکید کرد: روند موجود نشان می دهد که این سازمان زیان ده است.

** روند فعالیت سازمان توسعه و عمران نزولی است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به بازنگری درفعالیت سازمان عمران و توسعه شهرداری اظهار داشت: سال گذشته اجرای پنج تقاطع غیرهمسطح به عهده این سازمان بوده ،این درحالی است که امسال حداکثر 2 تقاطع غیرهمسطح در دستور کار دارد ضمن اینکه بودجه پیش بینی شده آن نسبت به امسال 50 درصد کاهش یافته که روند نزولی آن را نشان می دهد.
روح اله امرالهی باتاکید بر اینکه سازمان توسعه و عمران به طور شایسته کارگرفته نمی شود،گفت: ظرفیتهای این سازمان آنقدر که باید ارزش افزوده برای شهرداری ایجاد نمی کند و که باید این موضوع اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد.
وی تقاطع کیوانفر و امام(ره) را تنها طرح عمرانی مهم تعریف شده این سازمان در سال 98 دانست و گفت: نادیده گرفتن ظرفیت های مجموعه فوق موجب تبدیل آن به سازمانی یارانه بگیر از شهرداری می شود، لذا باید در اجرای پروژه ها و عمران شهر از توانمندیهای آن استفاده کرد.

** برخی سازمان ها به اندازه حقوقی که به کارکنان خود می دهند، کارایی ندارند
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به لزوم بازنگری در فعالیت سازمان های زیان ده ، اظهار داشت: برخی سازمان ها به اندازه حقوقی که به کارکنان خود می دهند، کارایی ندارند که باید با فعال کردن ظرفیت های آنها به دنبال توسعه شهر بود.
حسن مالکی نژاد همچنین درادامه با تاکید بر لزوم توجه به اثرگذاری برنامه های فرهنگی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب برنامه های فرهنگی باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که اثرگذار باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری علاوه بر برگزاری برنامه های متنوع باید توسعه زیرساخت های فرهنگی، هنری و ورزشی را در دستور کار قرار دهد.
مالکی نژاد با تاکید بر طراحی الگویی برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری اثربخش در شهرداری گفت:سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم باید الگویی برای اجرای برنامه های اثربخش فرهنگی و ورزشی طراحی کند.
لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از حیث درآمد و هزینه به میزان یک هزار و 120 میلیارد از جمله لوایحی بود که در هشتاد و یکمین جلسه این شورا به تصویب اعضا رسید.
لایحه اخذ مجوز متمم واصلاح بودجه سال 97 سازمان پارک ها و فضای سبز از حیث در آمد و هزینه به میزان 81 میلیارد ریال دیگر لایحه بررسی شده شورای شهر قم بود که در نهایت اعضای این شورا با میانگین افزایش 16 درصدی بهای خدمات این سازمان موافقت کردند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.