به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر سه شنبه در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین قم افزود: البته این به معنای انجام کارهای جزیره‌ای نیست، بلکه این فعالیت‌های باید به ‌صورت هماهنگ و منسجم با برنامه‌های اصلی فرهنگی دنبال شود.
وی گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید دقت داشت مسیری انتخاب شود که در قرآن و روایات معصومین(ع) مشخص شده است.
وی بابیان این‌که خداوند قرآن کریم را برای همه مردم در همه زمان‌ها و مکان‌ها قرار داده است، تصریح کرد: مردم دارای سلایق، علایق، فرهنگ، جغرافیا، تاریخ و افکار مختلفی هستند، ولی با این گستردگی و تنوع، قرآن کتابی است که همواره چراغ هدایت همه مردم است.
امام‌جمعه موقت قم بابیان این‌که قرآن در هر زمان و مکانی حرف تازه‌ای برای انسان‌ها دارد، گفت: کارهای فرهنگی هم باید در هر جا و زمانی حرف‌های تازه برای مردم داشته باشند؛ این‌گونه نباشد که عده‌ای بیایند و در یک جایی بنشینند و برای همه انسان‌ها برنامه‌ای واحد تدوین و ابلاغ کنند و دیگران را ملزم به اجرای آن بنمایند.
سعیدی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین(ع) در نهم تیرماه سال جاری خاطرنشان کرد: معظم له در این مراسم، نشانه‌های اقتدار ملت ایران را بیان داشتند؛ کاری که همه مسئولان باید آن را انجام دهند و نگذارند کارهای بزرگ این مردم، کوچک دیده شود.
وی بابیان این‌که سخنان رهبری موجب آرامش انسان‌ها می‌گردد، گفت: تلاش دشمن برای ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان است تا از این طریق نقشه‌های شوم خود را اجرایی نماید، ما باید مراقب این نقشه دشمن باشیم و در منازعات به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد گردد.
وی بابیان این‌که مقاومت راهکار مقابله با دشمن است، گفت: متاسفانه برخی مسئولان به‌جای این‌که بر مساله مقاومت و اقتدار مردم تاکید کنند، برای مقابله با استکبار، راه انحرافی را نشان می‌دهند و بر چیزی غیر از مقاومت تکیه می‌کنند.
در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محمد خواجوی، رئیس مجمع عالی بسیج قم گزارشی از برنامه‌های این مجمع برای دانش آموزان و دانشجویان استان ارائه داد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.