به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی پور روز دوشنبه در بازدید از جنگل های درختان بلوط منطقه فینارود خلخال افزود: سه ماه پیش با دریافت گزارش مربوط به شیوع آفت پروانه دم قهوه ای برگ خوار در جنگل های این شهرستان ، اقدامات پیشگیرانه از جمله مبارزه مکانیکی و مبارزه بیولوژیکی در جنگل های آلوده آغاز شد.
وی گفت: نیروهای بکار گرفته شده در قالب 10 گروه متشکل از 40 نفر موفق به توقف گسترش این آفت در جنگل های آلوده خلخال شده و هم اکنون شاهد احیای دوباره جنگل درختان بلوط و سرسبزی جنگل فینارود هستیم.
او اظهار داشت: آفت در جنگل های آلوده خلخال بطور کامل از بین نرفته و احتمال شیوع دوباره آن در بهار سال آینده دور از انتظار نیست و امیدواریم مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان کار مبارزه و ریشه کنی این آفت را در فصل پاییز ادامه دهند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز گفت: آفت دم قهوه ای حدود 750 هکتار از جنگل های درختان بلوط این شهرستان را در مناطق فینارود خوجین ، تفرجگاه اندبیل ، جنگل مجره و بخشی از جنگل های مرز مشترک با استان گیلان را آلوده کرده بود.
عباس جعفرزاده افزود: مبارزه با این آفت با استفاده از روش مکانیکی ، بریدن و سوزاندن شاخه های آلوده و نیز استفاده از روش محلول پاشی انجام شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم از منطقه بندی شهر خلخال به هفت منطقه برای اسکان اضطراری مردم در زمان وقوع حوادث قهری همچون زلزله همراه با تعیین تیم های عملیاتی برای مناطق هفت گانه خبر داد.
شهرستان خلخال با برخورداری از 45 هزار هکتار جنگل بیش از 80 درصد جنگل های موجود استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.