مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: ضایعات خون در استان اردبیل در سال گذشته به کمتر از یک و نیم درصد رسید که این میانگین در کشور 7 درصد است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضازاده در آستانه روز اهدای خون در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: انتقال خون ایران یکی از پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین مجموعه انتقال خون در خاورمیانه است به طوری که ما از لحاظ سلامت خون و مشارکت مردم در اهدای خون جایگاه ممتازی را در سطح ملی و جهانی داریم.
وی با بیان اینکه بهترین پلاسما و پلاکت و سایر فرآورده‌های خونی از اهدای خون ایرانیان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: ضایعات خون در سه ماهه اول امسال به کمتر از 331 مورد رسیده به طوری که ما در شرایط کنونی از میانگین کشوری پائین‌تر هستیم و حدود یک و نیم درصد ضایعات خونی در استان اردبیل رقم می‌خورد.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این ضایعات حتی به 20 درصد نیز می‌رسید، افزود: ما امیدواریم در کنار کاهش ضایعات روزهای بحرانی تامین خون و فرآورده‌های آن را نیز به حداقل برسانیم به طوری که ما در سال گذشته هیچ روز بحرانی نداشتیم.  
رضازاده به نوسازی امکانات و تجهیزان انتقال خون استان اردبیل به همت و تلاش مدیران استانی به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرها نیز به میزان کافی با تامین اعتبار و تجهیزات موفق شدیم تا زمینه اهدای خون و فرآوری آن را به شکل مناسب فراهم کنیم به طوری که اعتبار شهرستان پارس‌آباد در این مدت از 20 میلیون تومان سال گذشته به بیش از 200 میلیون تومان افزیش یافته است.
وی با یادآوری اینکه امسال آمار اهداکنندگان خون را به 30 در هزار نفر افزایش خواهیم داد، ادامه داد: در حال حاضر میانگین اهدای خون در استان اردبیل 26.9 در هزار نفر است که تا پایان امسال این رقم ارتقا خواهیم داد.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل به تامین نیروی مورد نیاز و آموزش آنها اشاره کرد و گفت: ما در بحث تامین فضا نیز با کلنگ‌زنی که در هفته دولت برای احداث ساختمان در 4 هزار مترمربع خواهیم داشت تلاش می‌کنیم تا یک مجموعه کامل و جامع اهدای خون را در استان اردبیل ایجاد کنیم.
 
رشد 30 درصدی اهدای خون بانوان در استان اردبیل
رضازاده در مورد اهدای خون بانوان نیز گفت: در سه ماهه امسال اهدای خون بانوان به 740 مورد رسیده و ما با یک رشد 30 درصدی در این حوزه روبرو هستیم.
وی ادامه داد: هر چند در سال‌های گذشته آمار ما در بین استان‌های کشور بسیار گائین بوده اما موفق شدیم این رتبه را به جایگاه نهم کشوری ارتقا دهیم که هدفگذاری ما رسیدن به جمع پنج استان برتر در اهدای خون بانوان است.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل بانوان اردبیل و پارس‌آباد را پیشتاز در مشارکت اهدای خون دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه با تبلیغ‌ها و تشویق‌هایی که انجام می‌دهیم تا اهدای خون در بین بانوان افزایش یابد به طوری که در سال گذشته در یک روز به دنبال حادثه زلزله کرمانشاه 80 نفر از بانوان‌مان موفق به اهدای خون شدند که این رکورد در کشور بی‌نظیر است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.