عباس جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی مبارزه با آفت دم قهوه ای آمریکایی در جنگل های آلوده به این آفت با کمک 10 گروه چهار نفره اعزامی از مرکز و شهرستان های استان اردبیل در جنگل تفرجگاه اندبیل خلخال از چهار روز پیش آغاز شده است.
وی گفت: گروه های اعزامی از مناطق مختلف استان با استفاده از روش مکانیکی بریدن و سوزاندن شاخه های آلوده بخشی از جنگل آلوده به این آفت را پاکسازی کردند.
وی اظهار کرد: مقابله با آفت پروانه دم قهوه ای از مهرماه سال گذشته بدنبال شیوع این آفت در مناطق جنگلی درختان بلوط واقع در بخش مرکزی خلخال توسط اداره منابع طبیعی با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل و با بکارگیری کارگران مجرب از مبادی ورودی به جنگل آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تا زمان امکان پذیر بودن استفاده از روش مکانیکی مقابله با این آفت کار بریدن شاخه های آلوده ادامه خواهد داشت، افزود: در صورت نیاز و بروز مشکل برای مقابله مکانیکی در مناطق صعب العبور و نفوذ ناپذیر جنگل از سایر روش های مبارزه از جمله محلول پاشی استفاده خواهد شد.
جعفرزاده اظهار کرد: برای مبارزه کامل با این آفت و استفاده از سایر روش ها همچون تله نوری ، محلول پاشی و یا بکارگیری زنبورهای وحشی 50 میلیارد ریال نیاز است.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با برخورداری از بیش از 45 هزار هکتار جنگل بیش از 85 درصد از جنگل های استان اردبیل را به خود اختصاص داده و بیش از 21 درصد از مراتع حاصلخیز این استان نیز در این شهرستان واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.