به گزارش ایرنا ، عباس جعفرزاده روز دوشنبه در نشستی با جانشین بخشدار مرکزی خلخال افزود: مبارزه مکانیکی با آفت پروانه دم قهوه ای جنگل های درختان قد کوتاه خلخال از اوایل پاییز امسال آغاز شده است.
او با بیان اینکه در بهار و تابستان امسال بیش از 77 هکتار از جنگل های خلخال واقع در مناطق جنگلی اندبیل ، خوجین و اوجغاز از مناطق تابعه بخش مرکزی و نیز بخشی از باغات میوه این شهرستان به آفت پروانه دم قهوه ای آلوده شده بود گفت: با توجه به تاکید سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور مبنی بر پرهیز از مقابله شیمیایی با این آفت و ناکارآمد بودن اینگونه مقابله تنها راهکار مطمئن برای از بین بردن آفت پروانه دم قهوه ای از بین بردن شاخه درختان و لانه های حاوی لاروهای این آفت از طریق بریدن و معدوم سازی آنها است.
جعفرزاده اظهار کرد: بهترین زمان مبارزه با این آفت اوایل پاییز است و اداره منابع طبیعی خلخال نسبت به شناسایی مناطق آلوده و آغاز کار مبارزه مکانیکی با قطع شاخ های حاوی لانه این آفت اقدام کرده است.
وی افزود: با مساعد شدن شرایط جوی ادامه مبارزه با این آفت و ریشه کنی کامل آن از جنگل های آلوده از اوایل سال آینده تا اواخر نیمه اول اردیبهشت ادامه خواهد یافت.
او همچنین به پاکسازی 90 درصد از مناطق جنگلی آلوده به افت نیمه انگلی دارواش در حنگل های بخش خورش رستم خلخال اشاره کرد و گفت: با مبارزه به موقع از انتقال این آفت از طریق درختان آلوده زالزلک به درختان ارس منطقه جنگلی شهرستان جلوگیری شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. 85 درصد از جنگل های استان اردبیل در این شهرستان واقع شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.