به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز سه شنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی خلخال افزود: در سال جاری برغم افزایش پرونده های قضایی در دادگستری خلخال آمار پرونده های ورودی مربوط به درخواست طلاق کاهش یافته ولی آمار طلاق توافقی نسبت به زمان مشابه سال قبل چهار درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به اینکه با تلاش اعضای واحد مصالحه شورای حل اختلاف دادگستری خلخال 45 درصد از پرونده های طلاق در این واحد منجر به ایجاد سازش در بین زوجین شده، گفت: ورودی پرونده های دادگستری خلخال در سال گذشته 14 هزار و 605 مورد بوده که این میزان در سال جاری با یک هزار و 46 پرونده افزایش به 15 هزار و 701 مورد رسیده است.
او با بیان اینکه فقر مالی و اعتیاد بیشترین عامل پدیده اجتماعی طلاق در جامعه است اظهار کرد: فقدان مهارت زندگی در بین همسران ، درآمد ناکافی بهمراه سایر معضلات و آسیب های اجتماعی همچون کم رنگ شدن آموزه ها و اعتقادات دینی ، گسترش و نقش فضای مجازی ، عدم مسئولیت پذیری ، اعتیاد به مواد مخدر فقر ، بیکاری ، دخالت های بی مورد اولیا در زندگی فرزندان ، روابط اجتماعی ضعیف حاکم بر زندگی همسران ، استفاده از برنامه های ماهواره ، اختلالات روانی و اعتقاد نداشتن عموم خانواده ها به استفاده از مشاوره های خانوادگی ، فقدان فرهنگ مراجعه به روانشناس و طرح مسائل روانی و حضور مردان جویای کار منطقه در خارج از خانواده و بیش از حد معمول از جمله علل درخواست طلاق از سوی زوجین است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار طلاق در این شهرستان و در مقایسه با سایر مناطق کشور پایین است گفت: نبود دفاتر طلاق در شهرستان مجاور کوثر و نیز درخواست طلاق از سوی خلخالی های ساکن سایر مناطق کشورمان در شهرستان زادگاه خود از جمله علل بالا رفتن آمار طلاق در دفاتر ثبت طلاق این شهرستان است.
وی با بیان اهمیت نقش وکلای دادگستری در کاهش آمار طلاق و ایجاد صلح و سازش در بین زوجین دارای اختلاف خانوادگی گفت: برغم پایین بودن آمار طلاق در خلخال نسبت به سایر مناطق در هیچ شرایطی نباید از این معضل خطرناک اجتماعی که منجر به هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می شود غافل شویم.
فرماندار خلخال خواستار برگزاری ماهانه این گونه جلسات با حضور صاحب نظران و اقشار مختلف جامعه ، راه اندازی گفتمان های اجتماعی خانواده محور در مدارس ، دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در جهت مقابله با پدیده زشت اجتماعی طلاق در جامعه شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل از حیث رشد و شتاب طلاق در کشور رتبه اول را در کشور دارد به گونه ای که از هر پنج واقعه ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شود.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.