به گزارش ایرنا ، محمدحسین ریاحی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد با تقدیر از خبرنگاران این مجموعه اظهار کرد: خبرنگاران واسطین ، رابطین و مستندسازان واقعی رویدادها در سطح استان و کشور هستند.
وی افزود: مهم است که اخبار دقیق ، با صحت بالا و با اهمیت درجه بندی شده تحلیل ، محتواسازی و اطلاع رسانی شود و این کار وظیفه خبرگزاری رسمی کشور یعنی ایرناست.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان پشنهاد کرد تا خبرگزاری های رسمی کشور با ورود به مجامع مهم و اصلی، تولیدکننده اخبار درست باشند.
ریاحی اضافه کرد: اگر چنین نشود مراکز و افرادی ورود می کنند که گوی سبقت را از مراکز رسمی می گیرند که لازمه آن ظرفیت سازی رسانه هایی همچون ایرناست هر چند که این رسانه نیز به دلیل مسائلی همچون دولتی بودن و محدودیت در نیرو و بودجه با مشکلاتی در مسیر اطلاع رسانی در رقابت با برخی فضاهای مجازی و سایت های غیررسمی مواجه است.
وی با بیان تغییرات روزانه و سریع تکنولوژی ها اظهار کرد: در عصر امروز به عنوان عصر تکنولوژی ، سرعت تغییرات به صورت باورنکردنی در حال افزایش است به گونه ای که تلفن همراه به تنهایی دنیایی از فعالیت های قبل را در درون خود دارد که نمونه آن تنوع زیاد محیط های مجازی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این شرایط رمز موفقیت ایرنا ارتقاء توانمندی ها با افزایش دانش مبتنی بر علم و مهارت است که خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی با وجود نیروهای باتجربه و توانمند از این حیث پیشرو است .
ریاحی با یادآوری وظیفه سنگین خبرنگاران رسانه های رسمی در قبال اخبار فضای مجازی با توجه به تجربه و شناخت اخبار واقعی و غیرواقعی گفت: در این خصوص باید این رسانه ها به صورت جدی وارد عرصه شوند و اداره کل تعاون در کنار رسانه ها و همراه با آنها خواهد بود.
مدیرکل تعاون یزد درباره وظایف این اداره کل هم گفت: این مجموعه در مسیر کارهای مطلوب با توجه جدی به تکریم ارباب رجوع و با شناخت جامعه هدف با استفاده از نیروهای توانمند حرکت می کند.
وی یکی از اهداف و فعالیت های این اداره کل را برون سپاری فعالیت ها به متخصصان و توانمندسازی مخاطبان با استفاده از ظرفیت های قانونی عنوان کرد و افزود: برای دومین سال متوالی رتبه اول در شاخص های عمومی و در شاخص های اختصاصی جشنواره شهید رجایی سال گذشته رتبه چهارم و امسال رتبه پنجم را کسب کرده ایم.
وی با بیان اینکه نداشتن پرسنل کافی و کمبود نیروی متخصص دانشی از مهمترین مشکلات اداره کل است اظهار امیدواری کرد تا با یک استراتژی جدید این مشکل حل شود.
ریاحی گفت: در سه محور تخصصی کار می کنیم که در حوزه تعاون مباحثی همچون تشکیل تعاونی ها ، تنویر افکار عمومی برای توسعه تعاون ها و حفظ وضع موجود تعاونی ها فعالیت داریم.
مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تعاون تنها با کمک بلاعوض دولت ممکن نیست ، ادامه داد: تعاون خرد جمعی، کار گروهی، استفاده از تمامی ظرفیت و استفاده از توان تمام دهک ها و اقشار جامعه است.
وی گفت: در حوزه کار توجه ما به روابط کار ، روابط بین کارگر و کارفرما و نقش میانجیگری برای ایجاد شرایط خوب میان این دو قشر است هر چند که قوانین کار شرایط تسهیل آن کمرنگ است و وزارت تعاون درصدد تسهیل این شرایط است.
این مسئول افزود: یکی از این مشکلات قراردادهای سفید امضاست که بر اساس آن سامانه ای به صورت متمرکز در وزارت تعاون در حال شکل گیری است و کارفرماها موظفند قراردادهای کارگران را در آن ثبت کنند .
ریاحی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف ما در حوزه کار توجه به مسائل اشتغال و کارآفرینی و هماهنگی و دبیرخانه فعالیت های بر مبنای توسعه و ظرفیت های استان است تصریح کرد: ظرفیت های امروز استان ، ظرفیتی تاریخی با فرهنگی کهن با میراث فرهنگی و گردشگری بسیار غنی است که همین بخش به تنهایی می تواند اشتغال پایدار استان را به شرط تضمین روابط مناسب تضمین می کند.
مدیرکل تعاون استان یزد ، فناوری اطلاعات و توسعه زیرساخت ها با وجود نیروهای توانمند در این بخش ، فعالیت های پوشاک و نساجی در کنار صنایع هایتک و دانش بنیان را از دیگر ظرفیت های اشتغال و کار استان معرفی کرد و گفت: باید توجه به اقتصاد منبع پایه را با دانش پایه جایگزین کرده و به نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی در قالب طرح کاروزی را بیشتر از نیروی ساده داشته باشیم.
وی در عین حال با بیان اینکه توسعه فرهنگ کارآفرینی را در دستور داریم و ایجاد 15 مرکز کارآفرینی در همین راستاست ، یادآور شد: در حوزه رفاه نیز یکسری تکالیف ملی داریم و در کنار آن به منظور افزایش سلامت روح و روان و جسم کارگران و افزایش نشاط اجتماعی آنها ، توسعه مرکاکز رفاهی ، ورزشی و گردشگری را دنبال می کنیم.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضارحمانی**انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.