به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سه جوان تبریزی در اقدامی مبتکرانه و خلاقانه با الهام از دیوارهای مهربانی سنتی که در فضاهای بیرونی شهرها و روستاها ایجاد شد، اقدام به راه اندازی دیوار مهربانی به صورت اینترنتی کرده اند و اگر چه چند روزی از ایجاد آن سپری شده اما استقبال خوبی از این ایده به عمل آمده است.
مدیر این سایت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ایده راه اندازی چنین سایتی از یک سال قبل بین دو دوست خود به وجود آمد، اظهار کرد: ایده پردازی، طراحی و برنامه ریزی این سایت پس از تلاش های دوستان به انجام رسیده و از حدود 50 روز قبل سایت به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرده است.
امیر حسن زاده درباره انگیزه خود از ایجاد این سایت را توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از اسراف و تبذیر در میان خانواده ها بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه وجود لباس ها در دیوارهای مهربانی شهری آلودگی بصری و زیست محیطی به وجود آورده و احتمال از بین رفتن کالاها وجود داشت، با انتقال آن به فضای مجازی می توان این مشکلات را رفع کرد.
وی، گنجاندن سایر کالاها و اقلام بلااستفاده خانواده ها از دیگر امکانات سایت اینترنتی دیوار مهربانی است که در آن امکان ارایه و تبادل کالا و خدمات و انواع اقلام مورد استفاده مردم وجود دارد.
حسن زاده، اطلاع رسانی را لازمه افزایش استقبال مردم از این ابتکار دانست و افزود: طی روزهای گذشته با رایزنی و مذاکره با چند نهاد و ارگان مردم نهاد و خیرین، استقبال بسیار خوبی از این سایت شده اما برای ورود به بطن جامعه باید بیشتر تبلیغ کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: مردم با حضور خود در این سایت بتوانند ضمن نمایش کالاها و اقلام بلااستفاده خود، کمکی به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه در آستانه فصل سرما بکنند.
به گزارش ایرنا، سایت دیوار مهربانی به آدرس www.divarm.ir برای عموم مردم قابل دسترس است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.