شیوا فرازمند از اعضای یکی از این گروه های مردم نهاد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نوار ساحلی و طرح های سالمسازی جزو شلوغ ترین نقاط گردشگری شهرستان آستارا در ایام نوروز محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه تک تک شهروندان در قبال حفظ طبیعت مسئول هستند، افزود: متاسفانه بعضی از اقدامات ما نظیر آلوده کردن طبیعت با ریختن زباله، بدون در نظر گرفتن عواقب آن صورت می گیرد و تبعات جبران ناپذیری برای محیط زیست دارد.
وی اضافه کرد: پاکیزه نگه داشتن طبیعت تکلیف و وظیفه همگانی است و آن را باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم.
مهدی نصرتی مسئول یکی از گروه های مردم نهاد مشارکت کننده در این اقدام نیز گفت: زباله در شمال ایران تبدیل به معضل شده اما این معضل را با برنامه ریزی درست می توانیم ریشه کن کنیم.
وی افزود: این گروه مردم نهاد از اردیبهشت سال گذشته تاکنون 21 برنامه زیست محیطی با مشارکت مردم در شهرستان آستارا برگزار کرده و با تغییر دیدگاه مردم و مشارکت آنها، می توان معضل زباله را در شمال کشور به طور کامل ریشه کن کرد.
وی اضافه کرد: پیش از این فعالان این گروه مردم نهاد حاشیه رودخانه مرداب آستارا را پاکسازی و به نهالکاری در آن نقطه اقدام کرده بودند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.