به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی با خانواده کارگران در خلخال افزود: در حال حاضر حدود 35 درصد از جمعیت کشور بویژه ساکنان کلانشهرها به نوعی از افسردگی و بیماری های روحی و روانی رنج می برند.
وی با توصیه و تاکید بر لزوم همگانی کردن ورزش در بین مردم و برنامه ریزی برای اجرای همایش های پیاده روی بصورت هفتگی و ماهانه بیان کرد: پرداختن به ورزش و توسعه ورزش های همگانی می تواند به عنوان بزرگترین عامل بازدارنده از ابتلا به بیماری های غیر واگیر و نیز آسیب های اجتماعی عمل کند.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نیاز است برنامه ریزی منسجم و مدونی برای برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده ها انجام شود و این مهم می تواند در کاهش بیماری های روحی و روانی تاثیرگذار باشد.
خالقی افزود: در شرایطی که دولت به دلیل محدودیت های اعتباری قادر به احداث سالن های ورزشی در روستاها نیست، آماده کردن زمین های ورزشی با استفاده از ظرفیت منابع ملی در روستاها می تواند کمک بزرگی به توسعه ورزش در مناطق محروم روستایی باشد.
او با گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: فراهم کردن امکانات مورد نیاز ورزش این قشر تلاشگر برای ایجاد روحیه نشاط و رونق تولید ضرورت دارد.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال نیز در این همایش از نهادینه شدن فرهنگ ورزش در جامعه کارگری این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در ترویج ورزش در محیط های کارگری این امر به صورت فرهنگ جا افتاده است.
علیرضا خلیلی افزود: با توجه به تاثیر ورزش در ایجاد روحیه نشاط در محیط های کارگری اقدامات صورت گرفته برای ایجاد فضای ورزش و تامین مکان های مورد نیاز برای انجام تمرینات ورزشی کارگران در محیط های کار موثر واقع شده و منجر به نهادینه شدن ورزش در جامعه کارگری شده است.
او اظهار داشت: علاوه بر مجموعه ورزشی کارگران خلخال که امکانات مورد نیاز برای انجام تمرینات و مسابقات ورزشی کارگران در رشته های مختلف در این مکان فراهم است ، تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نیز اقدام به فراهم کردن امکانات ورزشی کارگران کرده اند.
در این همایش ورزشی که با شعار 'ورزش گامی به سوی تندرستی' به همت اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری خلخال برگزار شد، کارگران واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی و همچنین تعاونی های خلخال پیاده روی کردند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.