به گزارش ایرنا، احمد همتی عصر چهارشنبه در نشست با اعضای خانه کارگر استان سمنان در این دفتر گفت: امسال برای اولین بار‌در مجلس افزایش حقوق به شیوه ای تصویب شد تا درآمد اقشار ضعیف تر افزایش یابد.
وی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت معیشت کارگران در جامعه، مجلس شورای اسلامی تلاش کرد با به‌کار‌گیری شیوه و راهکار های عملی در افزایش حقوق ها، قدرت خرید فعلی مردم را حفظ کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، خاطر نشان کرد: کارگران همچون دیگر اصناف زحمتکش کشور، به حق و حقوق خود نمی رسند که نبود ثبات و پشتکار در پیگیری مطالبات از سوی آن ها یکی از مشکلات این‌مهم است.
همتی ادامه داد: با وجود تورم فعلی کشور و افزایش قیمت ها، حتی با به کارگیری افزایش پلکانی حقوق نیز قدرت فعلی خرید مردم افزایش نمی یابد.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی برای اولین بار برای افزایش و بهبود درآمدها و معیشت کارگران و اقشار آسیب پذیر، روش پلکانی معکوس را برای افزایش حقوق سال آینده به‌کار گرفت.
همتی افزود: در این شیوه افزایش حقوق، افراد کم درآمد بیشترین افزایش حقوق را دارند و هرچه میزان حقوق بیشتر شود، افزایش حقوق کمتری به این افراد تعلق می گیرد.
رییس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه ها از مسائلی است که باید بررسی، واکاوی و آسیب شناسی شود، گفت: در مجلس شورای اسلامی درخواست این‌ مساله به هیات رییسه ارایه شد تا بتوان با اجرای صحیح هدفمندی یارانه ها و افزایش منابع کشور، به اقشار کم درآمد یارانه بیشتری پرداخت کرد.
به گزارش ایرنا، این نشست ‌با حضور علیرضا آشناگر استاندار و اعضای خانه کارگر استان‌ سمنان برگزار شد.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.