حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بروکراسی اداری ما باید شکل بهتری پیدا کند تا تولید کننده ما با اطمینان خاطر سرمایه خود را در حوزه تولید هزینه کنند.
وی بیان کرد: اتاق های فکری باید ایجاد شود تا ساختار اداری ما به بهترین شکل در خدمت تولید کننده و سرمایه گذار قرار گیرد و بحث های اداری تسهیل شود.
عبادی گفت: وقتی قیمت ارز بالا رفته و ریال ارزش آن کم می شود بیشتر تولید کننده ها با مشکل کمبود سرمایه مواجه می شوند که به طور حتم باید تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذار قرارگیرد تا بتواند به تولید ادامه دهد.
وی افزود: یکی از نگرانی های ما در سال 1398 این است که کارخانه ها به دلیل افزایش قیمت ها با مشکل مواجه شوند به همین دلیل باید تسهیلات با نرخ پایین در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا بتواند به کار خود ادامه دهد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واردات به غیر از موارد ضروری باید مدیریت شود و از واردات اقلام غیر ضروری جلوگیری شود تا تولید داخل رونق پیدا کند.
وی یادآور شد: اگر تولید کننده داخل تقویت شده و تعداد تولید کننده داخلی زیاد شود رقابت بوجود می آید و کیفیت اقلام مطلوب تر می شود.
عبادی افزود: گمرک ما باید واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید کننده را با سرعت زیادی انجام دهند و کار تولید کننده تسهیل شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه فرهنگی در جامعه ایجاد شده که مردم بیشتر به دنبال کالای خارجی می روند اما باید با خرید کالای ایرانی به رونق تولید کالای داخل کمک کنند تا ارزش ریال هم افزایش پیدا می کند.
رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 1398 به عنوان سال «رونق تولید» تاکید کردند که راه حل مشکل معیشت مردم رونق تولید است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.