احمد همتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از آن می‌تواند موجب رونق تولید و اشتغالزایی جوانان در کشور شود.
وی با بیان اینکه نامگذاری امسال در راستای حمایت از کالای ایرانی است، تصریح کرد: اجرایی شدن شعار سال منجر به اشاعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی می شود که در گام اول باید کیفیت محصولات داخلی افزایش یابد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراکز پژوهشی در واحدهای تولیدی فعال تر از گذشته عمل کنند تا کیفیت محصولات داخلی به منظور رقابت پذیری با محصول مشابه خارجی افزایش یابد.
همتی تصریح کرد: تولیدکنندگان با کمک جوانان متخصص و کارآمد شرایط حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی را فراهم کنند.
وی با اشاره به تعیین راهبرد‌ رهبری در جذب فناوری های نوین دنیا، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تولید کالاهای باکیفیت جذب و به روز رسانی علوم نوین برای رقابت پذیر کردن با محصولات مشابه در بازارهای جهانی است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تولیدکنندگان کشور با ارتباط تنگاتنگ با مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در به روز رسانی و جذب فناوری های نوین برای رونق بخشی به تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی تلاش کنند.
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود و به کارگیری نیروهای کارآمد در تحقق منویات رهبر انقلاب مبنی بر سال رونق تولید نقش مهمی دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: برای تحقق شعار رونق تولید باید خرید کالاهای ایرانی در بین آحاد جامعه به فرهنگ تبدیل کرد تا با تحقق این مساله، تولید و وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور رونق گیرد.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.