طبق گزارش وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 2 دی 1400، اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی نیست.

به گزارش جماران؛ مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

از دیروز(چهارشنبه) تا امروز(پنجشنبه) دوم  دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۹ هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی نیست.

تا کنون ۵۹ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۸۲ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۱۵ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۵ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۳۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۹۷ هزار و ۲۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تلفات کرونا طی هفته های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور روندی کاهشی داشته است که بدون شک این اتفاق را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا ۱۳ مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز تزریق انجام شده بود. از شروع کار دولت سیزدهم تا ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰ شمار واکسن های تزریق شده ۹۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۶ دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه ۱۹ آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های ۸۵ و ۸۶ واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی ۸۴ محموله تعداد ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از ۱۵۰ میلیون دز گذشت و به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.  خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه امسال در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد. این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است. کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

 

دوم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها 

این روزها سویه اومیکرون به سوژه اصلی بحث‌ها و اخبار کرونایی در کشورمان و سایر نقاط جهان بدل شده است و کارشناسان واکسیناسیون و رعایت توصیه‌های بهداشتی را مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از غالب شدن این سویه بیماریزا می دانند.

ویروس کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون که آفریقا خاستگاه آن محسوب می شود، جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

از ۱۰ آذرماه انجام تست‌های مرتبط برای شناسایی مبتلایان احتمالی به اومیکرون در کشور آغاز شد که با شناسایی اولین مورد ابتلا، ایران به عنوان نودمین کشور این بیماری را گزارش کرد.

با توجه به میزان سرایت بالای این گونه از ویروس که در کشورهای مبتلا در کمتر از ۲۰ روز به سوش غالب تبدیل شده است، احتمال می رود بیماران بیشتری در کشور در روزهای آینده شناسایی و گزارش شوند.

اما کارشناسان تاکید دارند که تسریع در واکسیناسیون کامل متشکل از سه دُز، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی و صحیح از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات  در جلوگیری از انتشار بیماری موثر است.

دوم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها به گفته مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا،  اکنون رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در کشور به ۴۶ درصد رسیده  که با توجه به ورود اومیکرون باید به ۹۰ درصد افزایش یابد؛ انتشار سریع اومیکرون باعث می شود تا سه هفته دیگر اکثر استان‌ها گرفتار شوند، بنا بر این رعایت شیو ه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون ضروری است،

دوم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها همچنین به بیان محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، قدرت سرایت جهش اومیکرون ۳ تا ۵ برابر بیش از جهش دلتا است و اگر واکسیناسیون عمومی جدی گرفته نشود، اُمیکرون به زودی گونه غالب می‌شود، بر این اساس، افراد بالای ۱۸ سالی که از زمان تزریق واکسن نوبت دوم آن ها ۳ ماه گذشته است برای دریافت واکسن نوبت سوم اقدام عاجل کنند تا دوره های واکسیناسیون آن‌ها تکمیل و ایمنی لازم در بدن شان ایجاد شود.

 رحمانیان با بیان اینکه شیوع بیماری در مدت زمان کمی می‌تواند به اشغال تخت‌های بیمارستانی و بالا رفتن آمار مرگ و میر منجر شود، افزود: این تصور که  اومیکرون سویه خفیفی است اشتباه است. این ویروس به دلیل قابلیت سرایت بالایی که دارد افراد بیشتری را مبتلا می کند و در صورت رعایت نکردن در مدت زمان کوتاهی می تواند موج بعدی کرونا را ایجاد کند و یک باره ما را با افزایش آمار بستری و در نتیجه اشغال تخت‌های بیمارستانی مواجه کند.

وی بیان کرد: با توجه به درگیری کشورهای خلیج فارس و همسایه ایران و تعداد قابل توجه شهروندان جهرمی که در این کشورها ساکن و یا با شهرهای جنوبی و مجاور در مراوده هستند، احتمال بروز و شیوع بیماری در سطح شهرستان جهرم دور از ذهن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: هرچند این دانشگاه از دو روز گذشته در حال آماده‌باش است و تمهیدات مقابله‌ای را اندیشیده  و موارد پیشگیرانه را رصد کرده است، اما در حقیقت خود مردم و رفتارهای پیشگیرانه آن‌ها کمک‌کننده نهایی است و شکل بروز جهش‌های ویروس را ترسیم می‌کند.

رحمانیان بر اهمیت واکسیناسیون عمومی و رعایت توصیه های بهداشتی به عنوان تنها سد دفاعی در مقابل سویه جدید تاکید کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سالی که از زمان تزریق واکسن نوبت دوم آن ها ۳ ماه گذشته است برای دریافت واکسن نوبت سوم اقدام عاجل کنند تا دوره های واکسیناسیون آن‌ها تکمیل و ایمنی لازم در بدن شان ایجاد شود.

رحمانیان درباره آمار شهروندانی که تاکنون واکسینه نشده اند ابراز نگرانی و ابراز کرد: ویروس جدید با ساختاری جدید همه سنین به خصوص افراد پر خطر را تهدید می‌کند بنابراین اکیدا توصیه می‌شود بیماران خاص، سالمندان و  جوانان ضمن انجام واکسیناسیون به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کنند ‌و در تجمعات و مهمانی‌ها حاضر نشوند. 

با تلاش دولت و مسوولان حوزه بهداشت و درمان، هم اکنون کمبودی از نظر  ذخایر واکسن در کشورمان وجود ندارد و به بیان دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به واسطه مجاهدت های مدافعان سلامت و تلاش های ارزشمند و موفق پژوهشگران ایرانی  در عرصه ساخت واکسن کرونا و با وجود تحریم ها، ایران اسلامی در امر مقابله با این ویروس جهانی رو سفید شده است.

کرونا در استان‌ها 

گزارش خبرنگاران از تازه ترین وضعیت شیوع کرونا در استان ها نشان می‌دهد که خراسان رضوی و به طور خاص شهر مشهد در ۵ روز اخیر شاهد روند افزایشی شمار مبتلایان و افراد بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه است .

دوم دی ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها 

دکتر محمد پهلوان مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: شمار بیماران بدحال کرونایی اکنون به ۱۲۰ مورد رسیده است اما در ۲۷ آذرماه امسال تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی، پس از مدتها و برای نخستین بار به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود که چنین وضعیتی تنها در فروردین سال ۹۹ تجربه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: دیروز ۱۳۴ نفر در بیمارستانهای استان بستری شدند و هم اینک ۴۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری هستند که ۳۱۵ نفر آنان متعلق به مشهد و ۱۵ شهرستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

همچنین با توجه به احتمال شیوع سویه اومیکرون، شیوه‌نامه جدیدی مبنی بر وظایف، الزامات و فرآیندهای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ " برای صاحبان صنوف کلانشهر مشهد ابلاغ  شده است. 

در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، گناباد در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند و از مجموع جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان رضوی تاکنون ۹۳ درصد دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 در بوشهر، هم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت گرچه  تاکنون مورد مشکوک یا مثبت سویه اومیکرون در این استان شناسایی نشده است.اما با توجه به هم مرز بودن استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و گزارش بیماری از چندتا از این کشورها؛ کنترل و مراقبت‌های مرزی مورد تاکید قرار گرفته و شناسایی و رهگیری افراد مشکوک احتمالی به وسیله انجام تست‌های تشخیص تخصصی در دستور کار است.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان ادامه داد: از آنجا که قدرت سرایت سویه اومیکرون ویروس کرونا به دلیل جهش‌های ژنتیکی متوالی ۷۰درصد از سویه دلتا که هم اینک سوش غالب کشور به شمار می‌رود بیشتر است انتظار می‌رود مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

در اردبیل، شاخص شمار ابتلای جدید، بستری همزمان و تعداد فوتی‌های شیوع کرونا در استان  روندی پایدار اما شکننده  را طی می‌کند به طوری که در ادامه این وضعیت، طی شبانه روز گذشته یک نفر از مبتلایان جان باخت.

مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی اردبیل  طی 24 ساعت گذشته  به ۱۳۴ نفر کاهش یافت و در همین مدت،  ۳۳ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که این میزان بستری روزانه مبتلایان نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه قبل، ۱۵۴ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

خبری از گیلان دریافت شده است مبنی بر این که پایش کرونا در مرز آستارا  جدی گرفته می‌شود و طی ۲ ماه گذشته با انجام نزدیک به هفت هزار تست، از ورود ۵۸ فرد مبتلا به کووید ۱۹ به کشور جلوگیری شده است.

به گفته دکتر فرید بصیری مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ، وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا، آبی است و موردی از سویه اُمیکرون در آستارا مشاهده نشده است و در مرز این شهرستان همه افراد حتی دیپلمات ها از نظر کرونا پایش و آزمایش می شوند.

همچنین براساس خبر دریافتی از  کهگیلویه و بویراحمد، طی ۷۲ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است و هم اکنون ۹۲ در بیمارستان‌های معین کرونایی  استان بستری هستند که از این تعداد ۳۴  یبمار مبتلای قطعی و ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

کرونا در ایلام نیز ۲۶ هموطن دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته مبتلا و ۱۶ نفر را بستری  کرد، اما مورد جدیدی از فوتی بر اثر کرونا در این استان ثبت نشده است. 

تازه‌های واکسیناسیون علیه کرونا در استان ها 

کاهش تعداد مراجعات به مراکز نمونه گیری کرونا و بیمارستان‌ها و دور شدن رنگ قرمز و نارنجی کرونایی از نقشه کشور، گواه بر تأثیر بدون تردید واکسیناسیون علیه این ویروس است اما با توجه به ورود اُمیکرون به کشور ، تزریق ۲نوبت واکسن کرونا دیگر کافی نیست و برای ایجاد ایمنی بیشتر باید نوبت سوم تزریق شود.

 به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دی ماه فرصت طلایی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مقابله و در امان ماندن از اومیکرون است.

دکتر قاسم اویس افزود: یافته‌های علمی نشان می‌دهد افرادی که نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام نکنند بیشتر در معرض ابتلا به سویه جدید کرونا به‌نام اومیکرون قرار خواهند گرفت و به طور حتم اگر در تزریق واکسن‌های تکمیلی تاخیر صورت گیرد در ماه‌های آینده رنگ‌بندی باثبات و آبی کرونایی استان به شرایط بحرانی و قرمز تغییر وضعیت خواهد داد.

بر همین اساس، سمنانی ها همچون مردم سایر استان ها تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸سال را که سه ماه از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا آن‌ها می‌گذرد،آغاز کردند. 

در گیلان، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا  با اعلام اینکه چهار هزار و ۳۵۴ نفر بالای ۱۸ سال تا آخر آذرماه در آستارا دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: متاسفانه ۱۰ درصد مردم این شهرستان هنوز واکسن نوبت اول را دریافت نکرده اند و با توجه به فراوانی همه نوع واکسن، از  جاماندگان انتظار داریم در نخستین فرصت واکسن دریافت کنند.

بصیری مقدم همچنین کاهش رفتارهای بهداشتی مردم را بخصوص در مراکز اقامتی، بوم گردی، دفاتر پیشخوان، سالن های سینما و تئاتر، ادارات، بانک ها و رستوران ها نگران کننده خواند و از مسئولان و مردم خواست، با توجه به سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون، دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

براساس اخبار دریافتی از یزد، ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال (۷۴۲ هزار و ۳۷۰ نفر) استان تا دیروز( چهارشنبه برابر اول دیماه ۱۴۰۰ شمسی ) دُز دوم واکسن علیه بیماری کووید - ۱۹ را دریافت کردند .

اما در سنندج اعلام شد که با توجه دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا، تمامی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به نصب کارت واکسیناسیون کرونا در معرض دید عموم بوده و از فعالیت رانندگانی که تاکنون نسبت به  تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده باشند، ممانعت می‌شود.

 تاکنون  ۷۹ درصد از  جمعیت استان کردستان  نوبت اول، ۶۳ درصد نوبت دوم و بیش از ۵۴ هزار نفر نیز دُز  سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

همچنین  بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، تاکنون یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۵۴ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که از این تعداد ۲۰۹ هزار و ۴۱۹ دُز برای اتباع خارجی بوده است.

از  هرمزگان هم خبر رسیده است که واکسیناسیون در استان با سرعت خوبی در حال انجام است، البته هنوز حدود چهار درصد از مردم استان واکسینه نشدند که این افراد برای حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه باید هر چه سریعتر جهت انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

تاکنون ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۳۹ نفر در هرمزگان واکسینه شدند که از این شمار یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۶۳ نفر هر دو دز و ۱۱۸ هزار و ۲۵۷ نفر دز سوم یا تقویتی را دریافت کردند.

 

سومین روز متوالی بدون فوت کرونا در استان همدان ثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان برای سومین روز متوالی به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

دکتر «محمد طاهری» روز  پنجشنبه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه هزار و ۱۵۵ نفر در استان همدان به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. 

وی اظهار داشت که با شناسایی ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۱۷ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۹ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ نفر بود که ۴۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری گفت: همچنین هشت بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۲۸ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۶۵۱، بهار یک هزار و ۵۶۹، تویسرکان یک هزار و ۵۸۷، رزن یک هزار و ۲۴۲، درگزین ۴۲۰، فامنین ۴۱۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۵۴۵ نفر است.

 دکتر طاهری افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۷۹۸ نفر در ملایر،  چهارهزار و ۱۶۹ نفر در نهاوند و ۱۲ هزار و ۴۰ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۹ شهرستان «همدان، تویسرکان، ملایر، بهار، فامنین، درگزین، اسدآباد، رزن و نهاوند» در وضعیت آبی و شهرستان«کبودراهنگ» در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

یک نفر درقم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز گذشته یک تَن که نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شده بود، جان خود را از دست داد.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به دوم دی‌ماه ۱۹ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی همچنین بستری شدن ۱۷ تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۰ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

قدیر مجموع بیمارانی که در حال حاضر در قم بستری هستند را ۹۵ تَن ذکر کرد و افزود: ۱۱ تَن به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از ۱۸۸ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه هفت مورد مثبت شد.

وی همچنین در پایان بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون همگانی کرونا در قم یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۵۶۶ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

 

کرونا شبانه‌روز گذشته در استان سمنان یک فوتی و ٢۵ مبتلای قطعی داشت

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته از یکم تا دوم دی ۱۴۰۰، آزمایش کرونای ۲۵ نفر در استان مثبت بود و یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته از یکم تا دوم دی، تعداد ۶۹ فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸ نفر بستری شدند.

براساس گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، در این مدت، ۱۷ نفر به عنوان مبتلای مثبت کرونا به صورت سرپایی شناسایی شدند، ۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

 طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

 از دیروز(چهارشنبه) تا امروز(پنجشنبه) دوم  دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۱ نفر از آنها بستری شدند.

 

۱۲۸ نفر در بخش کرونای مراکز درمانی لرستان بستری هستند 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۲۸ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

دکتر "مریم کوشکی" روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد:یک نفر طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در این استان جان باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسید.

وی اظهار داشت : ۲۲بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز طی شبانه‌روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۱۹۶ هزار و ۹۲۱نفر رسیده است.

اکنون تنها شهرستان پلدختر در وضعیت زرد است و شهرستان های خرم آباد، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، دورود، سلسله، الیگودرز، چگنی، دلفان و ازنا در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.