طبق گزارش وزارت بهداشت در روز دوشنبه 29 آذر 1400، اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیست.

به گزارش جماران؛ مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۴۱ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این در حالیست که در این بازه زمانی ۵۱۱ هزار دز واکسن تزریق شده است.

از دیروز(یکشنبه) تا امروز دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۶۹ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۱۲۴ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۹ هزار و ۴۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۰ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

تزریق ۵۱۱ هزار دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته

همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۱۹ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۸۲ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۵۴ هزار و ۵۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۵۶ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۵۱۱ هزار و ۵۱۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیست.

برای سومین بار است که تلفات کرونا طی ۲۴ ساعت، ۴۱ نفر اعلام می شود.    

روز شنبه ۲۷ آذر ماه تعداد تلفات کرونا ۴۱ نفر اعلام شد که این رقم کمترین شمار فوتی پس از عبور خیز پنجم  کرونا از کشور بود و نیز برای دومین بار است که تعداد تلفات کرونا از پنجم خرداد سال گذشته تا کنون، دو رقمی می شود.

روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه پس از ۵۶۶ روز از پنجم خرداد سال گذشته، تلفات کرونا به زیر ۵۰ نفر یعنی ۴۲ نفر رسید.  

تلفات کرونا طی هفته های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور روندی کاهشی داشته که بدون شک این اتفاق را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا ۱۳ مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز تزریق انجام شده بود اما از همین تاریخ یعنی شروع کار دولت سیزدهم تا ۱۶ آذر ماه شمار واکسن های تزریق شده ۹۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۶ دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه ۱۹ آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های ۸۵ و ۸۶ واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی ۸۴ محموله تعداد ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از ۱۵۰ میلیون دز گذشت و به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

 خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت رو جمعه ۲۶ آذر ماه برای نخستین از زمان شیوع کرونا در کشور اعلام کرد، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به صفر رسیده است.

به هر روی با توجه واکسیناسیون حداکثری، کاهش تلفات روزانه کرونا و به صفر رسیدن تعداد شهرهای قرمز و نارنجی امروز، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه 28 آذر ماه مثبت بود، دو مورد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

 

۲۹ آذر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

آیین یلدا و دورهمی های طولانی ترین شب سال  با چاشنی احتمالی ابتلا به سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون فردا شب، سی ام آذر برگزار می شود و مسئولان به ویژه مسئولان بهداشت و درمان کشور چندروزی است که به جوش و جلای هشدارها افتاده اند که هموطنان، شب چله امسال را هم از خیر دورهمی ها بگذرند.

این دلواپسی ها در بیشتر مواقع برای سرایت سریع سویه جدید اُمیکرون است که بالاخره رسما ورود آن از دیروز ۲۸ آذر ماه بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در خصوص این سویه جدید گفت، به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه مثبت بود، ۲ مورد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.

دکتر گویا نگفته است که این ۲مورد از کدام منطقه از کشور هستند اما اگر داده ها را کنار هم بگذاریم متوجه شویم که این ۲ مورد احتمالا باید از کجا امده باشند؛ مثلا می توانند از  آذربایجان غربی باشند چرا که امروز سید جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاه کنترل و مدیریت کووید – ۱۹ آذربایجان غربی  این خبر را داد مبنی بر اینکه  از ۳۵ مورد بیمار غربالگری شده در سطح استان ، ۲ مورد مشکوک به اُمیکرون وجود داشت که جهت بررسی بیشتر نمونه ها به تهران ارسال شد و در صورت تایید به عنوان سویه های قطعی اعلام خواهد شد.

به گفته موسوی طبق آمارها بیش از ۳۵۰ هزار نفر هنوز دُز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده اند که این امر نگران کننده است.

نخستین مبتلا به اُمیکرون ساکن تهران است

آن طور که کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است؛ نخستین مبتلا به اُمیکرون در ایران فردی ساکن تهران است که از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

از این اظهارات که بگذریم بر همگان یک چیز مسجل است و آن اینکه این سویه جدید خواه نا خواه به ایران می آمد اما مساله مهم خویشتنداری هموطنان در برگزاری آیین هایی است که بیشتر مواقع با دورهمی همراه است .

نگرانی زیاد مسئولان بهداشتی از سویه جدید کرونا برای سرعت بالای آن نسبت به سویه دلتا است . در وهله اول همین اظهارات اخیر وزیر بهداشت بس که گفت: سرعت سرایت این ویروس به حدی است که در فاصله یک روز و نصفی۲ برابر می شود.

وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون مجددا فعال خواهند شد، ادامه داد: همه باید واکسن تزریق کنند. افرادی که دُز اول را دریافت کردند باید دُز دوم را تزریق کنند، همچنین افرادی که دو دُز را دریافت کردند در صورتیکه سه ماه از زمان دریافت دُز دوم می گذرد، حتما باید دُز سوم را تزریق کنند.

هشدارها برای سرایت نکردن سویه اُمیکرون با قدرت سرایت ۲ تا چهار و حتی پنج برابر بیشتر از سویه دلتا از سوی مسئولان استانی مورد تاکید قرار گرفته است مثل اظهارات علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان که گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا به مردم توصیه می‌شود تا حد امکان از رفت و آمدها و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی خودداری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا سویه امیکرون را به راحتی در سطح استان مدیریت کنیم.

مسئولان این توصیه ها و تاکیدات به هموطنان را همچنان ادامه می دهند مثل موارد بالا که مشتی نمونه خروار از این دلواپسی ها است:

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: اُمیکرون در کمین است مردم در شب یلدا از دورهمی خودداری کنند.

معاون شبکه بهداشت بروجرد: خطر انتشار سویه جدید کرونا "اُمیکرون "در دورهمی‌ها جدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تزریق سه دُز واکسن ایمنی بیشتری نسبت به سویه اُمیکرون ایجاد می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: مردم با توجه به در پیش بودن شب یلدا و ورود سویه اُمیکرون به کشور از دورهمی شلوغ خودداری کنند.

سرعت بالای سرایت اُمیکرون فرصت را از کادر درمان می گیرد

درست است که اُمیکرون سرعت بالایی دارد اما به نظر می رسد که اولین ترکش آن به کادر درمان می خورد چیزی که شهرام ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد امروز گفت: درصورتی که اُمیکرون در کشور اوج بگیرد با توجه به سرعت بالای جهش، فرصت را از کادر درمان خواهد گرفت که این یک زنگ خطری جدی است.

۲۹ آذر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

ممدوحی اضافه کرد: تنها راه مقابله با سویه جدید همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و تاکید می شود حتما دُز سوم واکسن نیز تزریق شود.

از واکسن سخن به میان آمد بهتر است بروجرد را به عنوان نمونه ای از واکسیناسیون درنظر بگیریم و ببینیم چند درصد مردم چند دز واکسن زده ام. به گفته ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد امروز حدود ۱۲درصد جمعیت واجد شرایط بروجرد هنوز برای تزریق دُز اول واکسن اقدام نکرده و افرادی که دُز سوم را دریافت کرده اند حدود ۵.۸ درصد هستند که کمتر در معرض خطر سویه اُمیکرون قرار دارند.

ممدوحی تاکید کرد: تاکنون ۸۸.۳ درصد جمعیت واجد شرایط ۲۷۶ هزار و ۱۵۱ نفری بروجرد دُز اول و ۷۳.۴ درصد آنها نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

اگر بخواهیم باز هم از میزان تزریق کنندگان دز سوم واکسن از تبریز می توانیم این خبر را به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز داشته باشیم که امروز گفت: حدود ۳۵ درصد دُز دومی‌ها هم دز سوم این واکسن را تزریق کرده اند.

آغاز تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال

امروز رسما اعلام  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشتیم که  از آغاز تزریق دُز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال خبر داد و گفت:‌ تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که سه تا چهار ماه از زمان تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد، آغاز شده است.

وی ادامه داد: اینکه دُز سوم مانند دوزهای اول یا متفاوت از آنها باشد هر دو از نظر علمی مورد تایید است.

از دُز سوم گفتیم و اتفاقا خبری از قم که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از آغاز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال دراین استان خبر داد وگفت: کلیه مراکز خدمات سلامت آماده واکسیناسیون جامعه هدف هستند.

همچنین به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا در دُز سوم با توجه به ورود اُمیکرون به کشور برای افزایش ایمنی جامعه، مدیریت و مقابله با این سویه جدید در سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری می‌شود.

شهرام حبیب زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز از تزریق دُز سوم برای ۵۳ هزار و ۱۱۳ نفر از واجدان شرایط خبر داده و اضافه کرده است: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی علیه کرونا واکسینه شوند.

و اما در اهمیت واکسیناسیون می توان به این خبر هم اشاره کرد که بنا بر اعلام مدیر شبکه بهداشت شهرستان،طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا در شهر مراوه‌تپه آغاز می‌شود.

اُمیکرون، با وجود سرایت چندبرابری، در استان سمنان گزارش نشد

هر چند اظهار نظر بالا به نقل از سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان زود است اما امیدواریم این موضوع شامل حال همه استان های کشور شود. کسائیان امروز اعلام کرد:سویه اُمیکرون ویروس کرونا، با وجود سرایت چندبرابری نسبت به سویه‌های قبل، در استان گزارش و مشاهده نشده است.

گویا قرار است مراکز واکسیناسیون هم بیش از پیش فعال شوند به عنوان مثال کسائیان در ادامه اظهاراتش این نکته را نیز خاطر نشان کرد که افراد در تزریق واکسن کرونا در نوبت های سه گانه اقدام کنند و مراکز واکسیناسیون در استان فعال و آماده ارائه خدمات هستند.

رنگ کرونایی شهرها در روز ۲۹ آذر

طبق اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیست.

وزارت بهداشت رو جمعه ۲۶ آذر ماه برای نخستین از زمان شیوع کرونا در کشور اعلام کرد، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به صفر رسیده است.

بر اساس گزارشی که از مناطق مختلف کشور منتشر شده است هم اکنون شهرستان های میانه، اهر و هوراند در وضعیت زرد و بقیه شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان پلدختر در وضعیت زرد است و شهرستان های خرم آباد، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، دورود، سلسله، الیگودرز، چگنی، دلفان و ازنا در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز پنجم آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان (در استان ایلام) در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

همه مناطق استان هرمزگان به جز بستک آبی است و شهرستان بستک در وضعیت زرد قرار دارد. ضمن اینکه در شبانه روز گذشته نیز هیچ مورد فوتی کرونا در استان ثبت نشده و هرمزگان پانزدهمین روز بدون فوتی در آذرماه را سپری کرد.

طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، شهرستان سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان اردبیل شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

خوشبختانه خبرهای خوبی را ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل برای روز ۲۹ آذر اعلام کرد و آن اینکه شاخص‌ فوتی، بستری روزانه و مجموع بستری مبتلایان کرونا در این استان به شرایط پایدار رسیده به طوری با کاهش چشمگیر این شاخص‌ها و مهار شیوع کووید.۱۹ در این استان، هجدهمین روز بدون فوتی ۲ ماه اخیر نیز به ثبت رسید.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با صفر شدن دوباره شمار جان‌باختگان کرونا در این استان طی شبانه روز گذشته، مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، در رقم ۲ هزار و ۵۹۹ نفر باقی ماند.

از ایلام نیز این خبر را داریم مبنی بر اینکه محمد کریمیان  رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش دوباره تعداد بستری های ناشی از شیوع کرونا در این استان خبر داده است. به عبارت دیگر ۲۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

همچنین پس از ۶ روز متوالی بدون فوتی در ایلام یک مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است و مجموع فوتی های استان تا این لحظه یک هزار و ۱۷۳ نفر است.

خطر جدی شیوع اُمیکرون در کیش

قابل توجه دوستداران جزیره زیبای کیش که امروز رییس مرکز توسعه سلامت کیش اظهارداشت:جزیره کیش به دلیل گردشگر پذیر بودن در معرض خطر جدی شیوع اُمیکرون قرار دارد.

محمد رضا رضانیا گفت: پس از تصمیم گیری ستاد ملی کرونا و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید در جزیره کیش نیز تصمیم گیری خواهد شد و شاید دستورالعمل‌های سختگیرانه تری اعمال شود.

سخت گیری برای ورود اتباع خارجی از مرزها

علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود امیکرون به کشور ، امروز گفت: در موضوع مرزهای استان نیز محدودیت‌ها و سختگیری‌ها برای ورود اتباع خارجی از مرزها اعمال می‌شود.

شهرکی تصریح کرد: برای ورود اتباع کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان به این استان تزریق ۲ دُز واکسن و همراه داشتن پی سی آرمنفی جزو الزامات است

مراد علی تاتار ، فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در برخی کشورهای همسایه گفت: به منظور پیشگیری از شیوع این سویه، مراقبت‌های در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان تشدید می‌شود.

۵ نفر دیگر در آذربایجان‌غربی بر اثر کرونا فوت کردند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر در سه شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر محمدامین ولیزاده روز دوشنبه افزود: در این مدت ۲ نفر در میاندوآب، ۲ نفر در شوط و یک نفر در ارومیه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه  کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به هفت هزار و ۲۱۰ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۱۲۶ نفر در استان به کرونا، ۱۰۸ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۴۷۷ نفر رسیده است.

ولیزاده اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۲۳ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

تاکنون بیش از ۳۲۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۵.۲ درصد کل مبتلایان کشور است.

 

کرونا جان ۲ بیمار دیگر خراسان شمالی را گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شبانه‌روز گذشته، ۲ بیمار کرونایی فوت و ۴۲ مبتلای جدید کرونا در استان بستری شدند.

دکتر سیدجواد پورنقی روز دوشنبه اظهار داشت: هم اینک ۱۳۶ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

وی رعایت شیوه نامه های بهداشتی را برای مهار بیماری کووید ۱۹ امری ضروری دانست و گفت: تصور ایمنی کاذب به جهت تزریق واکسن موجب به مخاطره افتادن سلامت عمومی و خسارت های جبران ناپذیر می شود.

پورنقی با اشاره به این که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان واکسینه شده اند، خاطرنشان کرد: شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند، سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند زیرا با افزایش آمار واکسیناسیون، ایمنی عمومی در برابر ویروس کرونا ایجاد می شود.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، فاروج و گرمه در وضعیت رنگبندی آبی کرونایی و سه شهرستان شیروان، اسفراین و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.