طبق گزارش وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 17 شهریور 1400، اکنون ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ ۵۳۸ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و همچنین در این بازه زمانی یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا کنون است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از دیروز(سه شنبه) تا امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۸۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۱۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون ۴۵۳ هزار و ۶۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۵۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تاکنون ۲۹ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۲۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۵۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا کنون است.

روز گذشته(سه شنبه) با تزریق ۸۸۴ هزار و ۸۱۰ دُز واکسن در کشور، رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا برای آخرین بار شکسته شد.

نخستین بار رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا با ۵۰۵ هزار و ۳۲ دز در ۲۴ ساعت در ۱۲ مرداد ماه رقم خورد.

همچنین سوم شهریور ماه با تزریق ۷۶۴ هزار و ۱۸۵ دز واکسن کرونا در کشور، رکورد واکسیناسیون روزانه شکست. 

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام  کنند.

اکنون ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گدشته شکست. 

کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

 

۱۷ شهریور و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

شتاب‌گیری واکسیناسیون در کشور نشان از کاهش تعداد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی دارد و به گفته مسئولان بهداشت و درمان این مهمترین و ایمن ترین راه برای در امان ماندن از مخاطرات بیماری کووید ۱۹ است .

علاوه بر رعایت موارد پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، واکسیناسیون مهمترین راه برای در امان ماندن از مخاطرات بیماری کووید ۱۹ است و این در حالی است که به گفته کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان برای رسیدن به ایمنی و مهار کرونا باید بیش از ۷۰ درصد شهروندان واکسن دریافت کنند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران در این باره گفت: باتوجه به تدارک مطلوب تر واکسن و واردات پرحجم تر واکسن کرونا در روزهای آتی، هفته آینده شاهد رشد شتابان واکسیناسیون در تهران خواهیم بود.

علیرضا زالی افزود: لازمه شتاب گرفتن واکسیناسیون، تامین واکسن و افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون بود که این موضوعات محقق شده است.

مراجعان سرپایی در تهران در حال کاهش است 

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه مراجعان سرپایی در تهران با شیب نسبتا ملایم در حال کاهش است، گفت: تعداد مراجعان سرپایی به کمتر از ۲۰ هزار نفر در روز کاهش یافته است.

فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا تهران گفت: در روزهای اخیر حجم قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و سبد واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال افزایش حجمی است.

دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: در روزهای اخیر به صورت شتابان مراکز تجمیعی در تهران در حال افتتاح است.

وی افزود: مراکز جدید در شیفت‌های صبح کار خود را انجام می‌دهند و مراکز قدیمی‌تر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده‌اند که به صورت ۲ شیفت کار واکسیناسیون را نجام دهند.

زالی گفت: در روزهای آتی تعدادی از مراکز تجمیعی به صورت سه شیفت یا شبانه‌روزی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند که بتوانیم قبل از پیک‌های بعدی ویروس کرونا بسیاری از افراد را در مقابل این ویروس واکسینه کنند.

در عین حال متاسفانه ۵۳۸ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموعه تلفات این ویروس در کشور به رقم ۱۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر رسید.

در این بازه زمانی یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا کنون است.

تا کنون ۲۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۵۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دُز رسید.

روز گذشته(سه شنبه) با تزریق ۸۸۴ هزار و ۸۱۰ دُز واکسن در کشور، رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا برای آخرین بار شکسته شد.

نخستین بار رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا با ۵۰۵ هزار و ۳۲ دز در ۲۴ ساعت در ۱۲ مرداد ماه رقم خورد.

همچنین سوم شهریور ماه با تزریق ۷۶۴ هزار و ۱۸۵ دز واکسن کرونا در کشور، رکورد واکسیناسیون روزانه شکست. 

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام  کنند.

در همین حال رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه روند بستری بیماران کرونایی همچنان صعودی است، گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۵۸۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعدا آنها نسبت به روز گذشته ۲۲ نفر افزایش یافته است.

مهدی محمدی افزود: از این تعداد، ۲۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌ و شرایط ۶۱ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای با حال وخیم) است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۶۱ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش رسیده از آذربایجان‌غربی نیز هم اینک ۳۲۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌ ویژه قرار دارند که این رقم از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ بی سابقه است.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی در این باره گفت : از این تعداد همچنین ۷۰ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب تر است.

وی اضافه کرد: از ابتدای تابستان، تعداد بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه کرونایی آذربایجان غربی ۲.۳ برابر شده است.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: شمار قربانیان کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت ۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به مرز ۹۰۰ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: از مجموع ۴۷۸  بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد  ۲۲۹ نفر کرونای قطعی و ۳۶ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی افزود : از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۴ هزار و ۸۸۶ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از  ۸۷۲ نمونه PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت ۴۰ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد گزارش شده است.

از استان اردبیل گزارش شده است که روند کاهشی بیماران بستری و تحت نظر کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان ادامه داشته و در شبانه روز گذشته به ترتیب به ۶۹۲ بیمار بستری و ۶۹۳ نفر بیمار تحت نظر کاهش یافته است.

براساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته ۹۱ بیمار جدید کووید.۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شده و در مقابل  ۱۰۴ نفر با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بنا به اعلام این ستاد، با فوت ۱۳ نفر دیگر از مبتلایان طی شبانه روز گذشته، آمار جان‌باختگان کرونا در این استان به ۲ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

 دکتر شهرام حبیب‌زاده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در استان اردبیل در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: بستری شدن ۱۲۲ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان، نشان دهنده شدت شیوع کرونا در این استان است.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه به ۴۱۰ نفر در روز کاهش یافت.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: در حال حاضر هزار و ۸۶۰ نفر در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش خود دارد بستری هستند.

وی ادامه داد: ۴۹۷ نفر از این تعداد بیمار کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بستری هستند.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد کل بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است.

رکورد تزریق واکسن کرونا در مهاباد ارتقا یافت

رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: رکورد تزریق واکسن کرونا در این شهرستان شکسته شده و کادر پزشکی در مناطق مختلف موفق به تزریق ۲ هزار دُز واکسن در یک روز کاری شدند.

قاسم امینی افزود: ظرفیت تزریق روزانه واکسن در مهاباد با تامین واکسن های مختلف، از طرف دانشگاه علوم پزشکی سه هزار و ۵۰۰ دز تعیین شده که با افزایش پایگاه واکسیناسیون در تلاش هستیم به این رکورد برسیم.

وی ادامه داد: هم اکنون سه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهر مهاباد فعال است که با تامین به موقع واکسن در نظر داریم چند پایگاه موقت دیگر را نیز برای تزریق بیشتر جوامع هدف راه‌اندازی کنیم.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون سراسری آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در افراد مسن به طور محسوسی کاهش یافته است.

ایرج محبی اظهار داشت: طی پنج ماهه اخیر میزان فوتی های ناشی از کرونای افراد بالای ۶۰ سال آذربایجان غربی کاهش یافته و تنها ۶۰ درصد فوتی ها در استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

۲۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۴۱ هزار و ۴۳۳ دُز واکسن گروه‌های سنی و افراد واجد شرایط از ابتدای آغاز واکسیناسیون کرونا در سطح استان تاکنون انجام شده است‌.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: چهار هزار و ۷۶۹ دُز واکسن کرونا در مرحله اول روزانه و ۲ هزار و ۷۳۱ دُز در مرحله دوم روزانه در سطح استان تزریق شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی پیک های احتمالی در آینده برای قطع زنجیره انتقال باید افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند و در صورتی که پوشش واکسیناسیون بالا باشد، خطر بیماری کمتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر: این استان در تزریق واکسن کرونا پیشرو است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به استقبال مردم از طرح واکسیناسیون براساس جمع بندی‌های انجام شده این استان جزو چهار استان نخست و پیشرو کشور در تزریق واکسن کرونا است.

دکتر سعید کشمیری افزود: براساس آمارها تاکنون ۵۳۱ هزار و ۱۰۱ واکسن در استان تزریق شده که از این شمار ۳۲۷هزار و ۶۷۴ نفر معادل ۴۴.۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰۳هزار و ۴۲۷ نفر نیز معادل ۲۷.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت ‌کرده‌اند.

۲۶ هزار و ۳۳۱ دُز واکسن کرونا در اردستان تزریق شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۲۶ هزار و ۳۳۱ دُز واکسن از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون در نوبت نخست و دوم در این شهرستان تزریق شده است.

حسن ذبیحی افزود: ۱۴ هزار و ۸۴۱ نفر معادل ۴۵ درصد جمعیت دُز نخست و ۱۱ هزار و۴۹۰ نفر معادل ۳۴ و نیم درصد جمعیت اردستان دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به افراد واجد شرایط اعلام شده در اردستان در حال انجام است، ادامه داد: شماری از افرادی که ساکن دایمی این شهرستان نیستند اما به طور فصلی و میهمان در شهرها و روستاها سکونت می‌کنند و در گروه‌های اعلامی قرار دارند واکسینه شده‌اند که حدود پنج درصد آمار را شامل می‌شود و رانندگان اتوبوس، تاکسی و برخی رانندگان که‌ پیامک در یافت کرده‌اند نیز واکسینه شده‌اند.

۳۸ درصد جمعیت گروه سنی بالای ۱۸ سال استان یزد واکسینیه شدند

 معاون فنی مرکز بهداشت یزد با تشریح تلاش ها صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  از طریق واکسیناسیون در این استان گفت: اکنون ۳۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر مسعود شریفی افزود: در گروه سنی ۶۰ سال به بالا ۷۵ درصد، افراد بالای ۵۰ سال ۷۰ درصد و جمعیت ۴۰ سال به بالا نیز ۵۷ درصد این گروه حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند. 

۴۳ درصد گروه سنی بالای ۴۰ سال استان یزد واکسن نزدند

به گفته وی در جمعیت بالای ۴۰ سال یعنی متولدان  سال ۱۳۶۰ و ماقبل آن تاکنون ۲۳۶ هزار نفر واکسینه شده اند و ۴۳ درصد جمعیت هدف هنوز به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

شریفی با بیان اینکه اکثر افرادی که در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال قرار دارند هنوز واکسن تزریق نکرده اند، اظهار داشت: جمعیت این گروه سنی برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده هایشان  هرچه سریعتر به مراکز تعیین شده در حوزه محل سکونت خود مراجعه و نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در مرکز هلال احمر قزوین شکسته شد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان از شکسته شدن رکورد روزانه واکسیناسیون در مرکز تجمیعی زیر نظر این جمعیت خبر داد.

فرهاد ارجمندی اظهار داشت: روز گذشته در دو شیفت کاری صبح و عصر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر در محل هنرستان شهید عظیمیان شهرستان قزوین مجموعا ۷۰۶ دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم و برکت و دز دوم آسترازنکا به گروه های هدف تزریق شد. ‌

وی افزود: این میزان حدود ۱.۵ برابر بیشتر از بالاترین رکورد تزریق روزانه در این مرکز است و با برنامه ریزی های صورت گرفته به نظر می رسد میزان تزریق روزانه واکسن توسط جمعیت هلال احمر از این میزان هم بالاتر خواهد رفت.

۳۶.۳ درصد از جمعیت مراغه علیه کرونا واکسینه شده‌اند

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهدشاتی درمانی مراغه گفت: تاکنون ۳۶.۳ از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

اصغر تنومند افزود: در این راستا تاکنون ۱۰۴ هزار و ۵۵۶ دز واکسن شامل ۳۳ هزار و ۵۰۹ دز دوم واکسن کرونا به گروه های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تامین حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دز واکسن در ۲ روز اخیر، روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان تسریع شده و امید است میزان تزریق واکسن به سه هزار دز در روز و هدف گزاری نهایی تا ۱۰ هزار دز در روز برسد.

ورود محموله ۵۳۰ هزار دُز واکسن کرونا به خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ورود یک محموله ۵۳۰ هزار دُز واکسن کرونا به خوزستان خبر داد و گفت: محدودیتی برای تزریق واکسن در استان نداریم.

دکتر فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: با تلاش همکاران ما در حوزه بهداشت و همراهی نیروهای بسیجی و هلال احمر، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شد که امیدواریم از مرز ۱۰۰ هزار دز عبور کنیم.

وی افزود: تلاشمان بر این است که ابتدا افراد ۳۵ سال به بالا را در خوزستان هر چه سریعتر واکسینه کنیم.

ریس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در یکی، ۲ روز آینده با کمتر شدن ازدحام افراد ۳۵ سال به بالا، فراخوان واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال را اعلام می‌کنیم تا با حداکثر سرعت، واکسیناسیون را پیش ببریم.

۳۰ درصد عشایر چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت کردند

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال عشایر ساکن در شهرستان‌های مختلف استان واکسن کرونا دریافت کردند.

سید راشد جزایری افزود: واکسیناسیون عشایر استان تا ۱۵ مهر ادامه دارد و با شتاب مناسبی در حال اجرا است.

وی استقبال مردم استان از طرح واکسیناسیون علیه کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: واکسنی که در اختیار استان قرار داده شده متناسب با گروه‌های پرخطر و گروه‌های سنی طبق برنامه‌ریزی در حال تزریق است.

جزایری در ادامه با اشاره به تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان تصریح کرد: از قله موج پنجم کرونا طی روزهای اخیر گذر کرده‌ایم و تعداد بیماران استان نسبت به اوج موج کرونا در بخش سرپایی ۲۰ درصد کاهش و در بخش بستری ۱۰ درصد کاهش یافته است.

چهارمحال و بختیاری کمترین فوتی‌های کرونا در کشور را دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اینکه این استان به نسبت جمعیت بیشترین موارد بستری کرونا در کشور را دارد اما در شاخص‌های مرگ و میر جزو استان‌های انتهایی است.

فریدون رحمانی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: گزارش بررسی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به تازگی اعلام شده است نشان از مدیریت مناسب استان در بحث کنترل شیوع کرونا دارد.

وی ادامه داد: با وجود تعداد بالای بیماران بستری و کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستانی در استان، اما به سبب کیفیت خدمات و روش‌های درمانی موثر با کمترین میزان مرگ و میر روبرو شدیم.

رحمانی تصریح کرد: در موج پنجم کرونا پنج درصد بیماران بستری در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با میانگین کشوری که بیش از این عدد است، شاخص موثری در خدمات ارائه شده در استان به شمار می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، میانگین سنی بستری‌شدگان استان در بخش‌های ویژه کرونا را ۴۹ سال اعلام کرد و گفت: این در حالی است که  فوت‌شدگان استان بیشتر افراد مسن‌تر بوده‌اند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان شتاب بالایی گرفته است، اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا در استان در هفته آینده به روزانه هفت هزار دُز می‌رسد.

سید راشد جزایری افزود: تاکنون ۳۳.۱ درصد جمعیت هدف شهرستان شهرکرد دُز اول و ۱۷.۶ درصد جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین درصد واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون در شهرستان اردل ۲۶.۸ درصد دُز اول و ۱۵.۶ دُز دوم، شهرستان بروجن ۲۹.۷ درصد دُز اول و ۱۷.۲ درصد دُز دوم، شهرستان بن ۲۸.۵ درصد دُز اول  و ۱۸.۷ درصد دُز دوم، شهرستان سامان ۲۸.۶ درصد دُز اول و ۱۹ درصد دُز دوم و شهرستان فارسان ۲۵.۱ درصد دُز اول و ۱۴.۸ درصد دُز دوم انجام شده است.

جزایری تصریح کرد: همچنین در شهرستان لردگان تاکنون ۲۱.۸ درصد دُز اول و ۱۲.۲ درصد دُز دوم، شهرستان کوهرنگ ۳۵.۲ درصد دُز اول و ۲۰.۶ درصد دُز دوم و شهرستان کیار ۲۹.۱ درصد دُز و ۱۸.۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به تاثیر محدودیت‌های کرونا بر روند فعالیت باشگاه‌های ورزشی و ضرری که متوجه باشگاه‌داران استان شده است، اظهار داشت: در ۱۸ ماه گذشته باشگاه‌های ورزشی به شدت تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از کرونا بودند و در این دوران باشگاه‌داران متحمل ضررهای مالی شدند.

حمید کریمی افزود: مبلغ اجاره هریک از باشگاه‌های ورزشی در استان بین ۲ تا هفت میلیون تومان است و می‌طلبد با تصویب ستاد استانی کرونا زمینه بازگشایی این باشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ باشگاه ورزشی در استان وجود دارد که در حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از این محل امرار معاش می‌کنند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۱۷ شهریور) ۷۲ هزار و ۸۱۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۴۵۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

در این نشست مصوب شد تا باشگاه‌های ورزشی با رعایت تهویه مناسب و در نظر گرفتن ۱۵ متر فاصله به ازای فعالیت خود را از سر گیرند.

همچنین مقرر شد تا برای تزریق واکسن به کسبه و بازاریان نیز در نشست بعدی ستاد کرونا تصمیم‌گیری شود.

تزریق واکسن کرونا در تهران شبانه‌روزی می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: در روزهای آینده تعدادی از مراکز تجمیعی به صورت سه شیفت یا شبانه‌روزی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند که بتوانیم قبل از پیک‌های بعدی کرونا بسیاری از افراد را در مقابل این ویروس واکسینه کنیم.

علیرضا زالی روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز تجمیعی واکسیناسیون ناجا در تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر حجم قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و سبد واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال افزایش حجمی است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر به صورت شتابان مراکز تجمیعی در تهران در حال افتتاح است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: مراکز جدید در شیفت‌های صبح کار خود را انجام می‌دهند و مراکز قدیمی‌تر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده‌اند که به صورت ۲ شیفت کار واکسیناسیون را انجام دهند.

زالی در ادامه بیان کرد: هر زمان دست نیاز به سوی نیروی انتظامی دراز کردیم پلیس با تمام قوا به کمک ما آمد و امروز نیز با احداث مرکز تجمیعی بهداری پلیس پایتخت این مهم آشکارتر شد.

وی تاکید کرد: پلیس از روز نخست با در اختیار قرار دادن تمام بیمارستان‌های وابسته به خود، بیش از پیش به کمک ستاد مقابله با کرونا آمد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران اظهار داشت: بهداری پلیس پایتخت با همکاری مراکز تجمیعی ستاد مقابله با کرونا روزانه ۵۰۰ دُز واکسن را در مرکزی که امروز به بهره برداری رسید به شهروندان تزریق می‌کند و در روزهای آتی این آمار افزایش می‌یابد.

زالی اضافه کرد: مجموعه پلیس انتظامی تهران بزرگ برای تحقق اهداف ستاد مقابله با کرونا در کنار این مجموعه کارهای بسزایی انجام داده است.

وی ادامه داد: پلیس بهترین و مجرب‌ترین نیروهای پرستار و متخصص خود را به این کار تخصیص داده است.

زالی افزود: نوبت‌دهی از طریق سیستم سلامت وزارت بهداشت انجام پذیر است و تعداد افرادی که بتوانند از این سیستم استفاده کنند از روزهای آتی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این مرکز کار خود را با تزریق روزانه ۵۰۰ دُز واکسن آغاز کرده‌ است، گفت: با بالا بردن مراکز تجمیعی در سطح شهر تهران می‌توانیم روند واکسیناسیون را افزایش دهیم.

روند ابتلا به کرونا و بستری مبتلایان در گیلانغرب کاهش یافت

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا و بستری مبتلایان در بیمارستان طی هفته جاری نسبت به هفته قبل با توجه به تمهیدات صورت گرفته، همکاری مردم و افزایش واکسیناسیون کاهش یافته و تا حدودی شرایط بحرانی کنترل شده است.

 دکتر فریدون نوری روز چهارشنبه افزود: میانگین ابتلای روزانه در این شهرستان اینک به نصف کاهش یافته است ولی با توجه به اینکه هنوز هم آمار مبتلایان به ویروس کرونا بالاست، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ضروری است در غیر این صورت این روند ابتلا باز هم تشدید می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از اهالی این شهرستان در بیمارستان الزهرا (س) و مراکز درمانی دیگر نقاط استان کرمانشاه بستری هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: از مردم درخواست داریم برای کنترل شیوع کرونا نهایت اهتمام و همکاری را با مدافعان سلامت با پایبندی به اصول و موازین بهداشتی داشته باشند.

نوری اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۸۸۷ نفر معادل ۶۰ درصد جامعه هدف این شهرستان در نوبت اول و ۱۴ هزار و ۹۷۷ نفر معادل ۳۳ درصد جمعیت هدف در نوبت دوم علیه ویروس کرونا، واکسینه شده‌اند.

او یادآور شد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در این شهرستان از مجموع ۱۵ هزار و ۵۹ نمونه اخذ شده، تست سه هزار و ۶۷۹ نفر مثبت بود و متاسفانه ۹۹ نفر از مبتلایان نیز فوت شده‌اند.

نوری تاکید کرد: از ابتدای شهریور امسال تا روز گذشته از ۹۴۶ مورد تست انجام شده، ۲۲۴ مورد مثبت و ۶ مورد فوتی بر اثر ابتلای قطعی به کرونا داشته‌ایم.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

روند بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه همچنان صعودی است

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه روند بستری بیماران کرونایی همچنان صعودی است، گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۵۸۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعدا آنها نسبت به روز گذشته ۲۲ نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه افزود: از این تعداد، ۲۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌ و شرایط ۶۱ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای با حال وخیم) است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۶۱ نفر رسیده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۸ نفر در مراکز درمانی استان کرمانشاه با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۶۴ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی یادآور شد: در شبانه روز گذشته ۶۴۱ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدیسیور بستری موقت شدند که نسبت به روز گذشته ۴۸ نفر کمتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه‌ روز گذشته ۴۱۹ نفر شامل ۱۹۵ بیمار مثبت بستری و ۲۲۴ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که تعداد آنها نسبت به روز قبل ۴۹ نفر بیشتر است.  

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از امروز چهاردهم شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب، روانسر و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.  

تعداد بستری شدگان کرونا در مشهد کاهش یافت

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه به ۴۱۰ نفر در روز کاهش یافت.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه افزود: در حال حاضر هزار و ۸۶۰ نفر در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش خود دارد بستری هستند.

وی ادامه داد: ۴۹۷ نفر از این تعداد بیمار کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بستری هستند.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد کل بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است.

رحیمی افزود: خوشبختانه آمار مبتلایان رو به کاهش و ترخیصی ها و بهبود یافتگان کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی در حال افزایش است اما این وضعیت شکننده است و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان الزامی است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ شمار بستری‌شدگان جدید کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی را ۹۰۰ نفر در روز عنوان کرد.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی در آن تاریخ افزود: هم اکنون سه هزار و ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۲ هزار و ۸۷۰ نفر از آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه خراسان رضوی به بیش از ۶۰۰ نفر رسید که ۸۰ درصد آنان در مشهد زیر درمان قرار دارند.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۶۳۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و همچنین تزریق واکسن در کشور از مرز ۳۰ میلیون دُز گذشت.

در این مدت ۲۷ هزار و ۱۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۹۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۲۴ نفر رسید.

تا کنون چهار میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۴۰ نفر از بیماران کرونایی کشور بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

 

کرونا به زندگی ۲۶ البرزی دیگر پایان داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که بیماری کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته سبب مرگ ۲۶ نفر دیگر در البرز شد و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به پنج هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ۱۷۳ بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های استان انتقال یافتند.

وی ادامه داد: اکنون یک هزار و ۲۲۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

فتحی گفت: ۶۶ هزار و ۳۸۶ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته که ۵۹ هزار و ۴۹۶ نفر بهبود یافته اند.

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.

اکنون ۶ شهرستان تابعه البرز قرمز و یک شهرستان زرد کرونایی است.

 

۵ بیمار کرونایی دیگر در سیستان و بلوچستان فوت کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با فوت پنج نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

دکتر قاسم میری علی‌آباد روز چهارشنبه اظهارداشت: همچنین با افزوده شدن ۲۹۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۳۵ بیمار حاد تنفسی و ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی و دلتا است ادامه داد: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به این استان است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

وضعیت کرونا در خلخال شکننده است 

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان شکننده ،بی ‌ثبات بوده و تعداد بستری‌های کووید.۱۹مدام در حال افت و خیز است.

مسعود یگانه روز چهارشنبه افزود: در حالی که در روزهای گذشته آمار بستری‌های کرونا در بیمارستان این شهر به ۳۰ نفر کاهش یافته بود اما تعداد بستری‌های امروز در این مرکز درمانی به ۵۶ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: بستری‌های خانگی بیماری کووید. ۱۹ نیز در حال افت و خیز بوده و هم اکنون ۱۰۰ کرونایی بستری در منزل در این شهرستان گزارش شده است .

او با تاکید براینکه وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان همچنان قرمز است، اظهار کرد: علاوه بر بستری‌های بیمرستان ومنال، هم اکنون بیش از ۵۰۰ کرونایی هم در حال قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

یگانه بیان کرد: با تامین و دریافت ۶ هزار دز واکسن کرونا سن دریافت کنندگان این واکسن در خلخال با پنج سال کاهش از ۱۳۵۵ به ۱۳۶۰ رسیده و متولدین این سال و ماقبل  از امروز با مراجعه به مراکز تزریق واکسن می‌توانند نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا به قشر در معرض خطر نانوایان این شهرستان نیز از امروز اغاز شده است.

رییس ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون محله محور توسط دانشکده علوم پزشکی و با همکاری بسیج و سپاه و همچنین  جمعیت هلال احمر در حال اجرا است.

یگانه بیان کرد:از تمامی افراد بالای ۶۰سال جامانده از دریافت واکسن کرونا  در این شهرستان درخواست می‌شود جهت تزریق واکسن به مساجد تعیین شده در محلات نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنند.

کرونا ۱۴ خانواده دیگر را در لرستان داغدار کرد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۳۲ نفر رسید.

دکتر"مریم کوشکی" روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین ۸۹۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شدند و مجموع این افراد نیز به ۱۷۲ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: اکنون یکهزار و ۲۱۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

اکنون تمامی ۱۱شهرستان‌ لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

کرونا به زندگی ۲۶ البرزی دیگر پایان داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که بیماری کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته سبب مرگ ۲۶ نفر دیگر در البرز شد و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به پنج هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ۱۷۳ بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های استان انتقال یافتند.

وی ادامه داد: اکنون یک هزار و ۲۲۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

فتحی گفت : ۶۶ هزار و ۳۸۶ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته که ۵۹ هزار و ۴۹۶ نفر بهبود یافته اند.

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.

اکنون ۶ شهرستان تابعه البرز قرمز و یک شهرستان زرد کرونایی است.

۱۶ نفر دیگر در استان همدان قربانی کرونا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۱۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۶۸۷ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۵ هزار و ۷۸۷ و بیماران سرپایی مثبت به ۷۷ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۴۶ مورد بود که ۲۴۱ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۶۶ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۰۱، بهار یک هزار و ۳۱۶، تویسرکان یک هزار و ۳۷۷ ، رزن یک هزار و ۲۴، درگزین ۳۴۲، فامنین ۳۷۳ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۲۸ نفر است.

طاهری خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون چهار هزار و ۹۱۴ نفر در ملایر، سه هزار و ۲۱۴ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۳۶ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.