طبق گزارش وزارت بهداشت در روز یکشنبه 14 شهریور، در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۰ نفر دیگر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و اکنون ۷۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۴ میلیون ۳۶۲ هزار و ۸۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۹ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است

۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۸ ماه گذشته شکست. 

ویروس کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

 

۱۴ شهریورماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها

ماههای کرونایی در حال سپری می شوند که هر روز شاهد جانباختن شماری از هموطنانمان براثر ابتلا به کرونا هستیم، تجربه‌هایی تلخ از داغدار شدن خانواده ها که آلامشان با هیچ دارویی التیام نمی یابد و این در حالی است که سریال بی توجهی ها به شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی همچنان ادامه دارد.

این روزها کرونا لجام گسیخته‌تر از هر زمان دیگری در جامعه می‌تازد و هر روز بیش از ۵۰۰ خانوار را داغدار می‌کند، صدها نفر هم علاوه بر تحمل درد های طاقت فرسا و هزینه های زیاد  تهیه دارو گاه تا پای مرگ هم می‌روند و اگر شانس بیاورند که از عفریت کرونا رهایی پیدا کنند تا مدت ها با آثار روحی و جسمی ناشی از ابتلا دست به گریبان خواهند بود.

بسیاری از ما تصور می کنیم که رنج و بیماری و مرگ برای همسایه است و ما را درگیر نمی کند اما یک لحظه سهل‌انگاری و بی‌توجهی ممکن است بدترین و سخت ترین شرایط را پیش روی ما قرار دهد و شاید این بی توجهی ها مرگ عزیزانمان را هم برای ما رقم بزند.

بهترین توصیه ها و هشدارها در زمان حاضر علاوه بر تاکید بر تزریق واکسن، همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری ها و پرهیز از تجمع ها و تردد های غیر ضرور است که بکار بستن نظرات کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در سیر نزولی شمار مبتلایان و جانباختگان بطور قطع تاثیر گذار خواهد بود.

کرونا در خبرهای استانی 

راه اندازی بخش بستری بیماران کرونایی و تزریق رمدسیویر به بیماران کرونایی به منظور جلوگیری از مراجعه بیماران بخش اروندکنار به آبادان خبری است که سرپرست بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار آن را اعلام کرد .

دکتر ضیاء عبیداوی اظهار داشت:۱۹ تخت بستری موقت با ظرفیت بستری روزانه ۶۰ تا ۹۰ بیمار در بخش داخلی این بیمارستان راه اندازی شده است که این اقدام علاوه بر کاهش بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های شهر آبادان ، از انتشار بیشتر ویروس کرونا در منطقه جلوگیری می کند.

آمار مبتلایان دزفولی در بیمارستان بزرگ این شهر هم کاهش ۱۰ درصدی داشته که این مطلب را  رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرده است .

علی قمیشی با بیان اینکه در حال رسیدن به مرحله تثبیت آمار مبتلایان به کرونا در دزفول هستیم، افزود: امیدواریم با همکاری مردم و شتاب بخشیدن واکسیناسیون وارد روند نزولی در این شهرستان باشیم.

وی به قرمز بودن شرایط کرونایی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: شرایط اکنون شکننده است و بهبود اوضاع به همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد ضمن اینکه امیدواریم نوع جدیدی از کرونا وارد منطقه نشود.

 مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم گفت که سالن ورزشی صخره‌نوردی مجاور بیمارستان بعثت شهر همدان برای استفاده با هدف بستری و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به بیماران کرونایی، تجهیز و آماده سازی می‌شود.

دکتر «حسن بهرامی»  افزود: با توجه به بروز پیک پنجم همه گیری ویروس و افزایش چشمگیر شمار بیماران مبتلا به کرونا، مراکز درمانی موجود در برخی از روزهای هفته با مشکل کمبود امکانات برای خدمت رسانی به بیماران مواجه می شوند که برهمین اساس و با مجوز ستاد مقابله با کرونا مقرر شد مکان ها و سالن های ورزشی برای استفاده در مواقع بحرانی و نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گیرد که یکی از این مکان ها سالن صخره نوردی مجاور بیمارستان بعثت شهر همدان(برای بستری موقت بیماران) است.

با توجه به پایان نیافت محدودید های کرونایی برخی با بی توجهی ناقض این قوانین هستند بطوریکه رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت : با وجود اینکه محدودیت های تردد همچنان پابرجا است اما  روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه خودرو به علت نقض محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان جریمه می‌شود.

سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: میزان ورود خودروهای غیر بومی به شهر همدان افزایش یافته و خودروهایی با شماره انتظامی غیربومی از جمله استان های جنوبی و غربی در همدان تردد دارند. شمار خودروهای با شماره انتظامی خوزستان، تهران و کردستان در مناطق مختلف شهر همدان به ویژه اماکن تفریحی و توریستی زیاد دیده می شود.

در گلستان و بنا بر اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ،در ادامه روند کاهش ابتلا به کرونا، تعداد بیماران بستری مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی استان به ۹۵۲ نفر کاهش یافت.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: از این تعداد ۱۷۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۶۵ نفر آنان وخیم است.

خبرها حکایت از جانباختن ۱۱ تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعته گذشته در لرستان دارد ، این مطلب را معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد .

مریم کوشکی با بیان اینکه همه ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد افزود : اکنون یکهزار و ۲۸۳ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان هم از رویت  حدود ۱۸ تا ۲۰ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد و افزود :برخی از این افراد در مراحل نخست درگیری با دارو یا جراحی بهبودی پیدا کرده اند.چند مورد فوت بیمار کرونایی مبتلا به قارچ سیاه نیز در کرمان هم داشته ایم.

 مهدی شفیعی  با بیان اینکه قارچ سیاه به طور مستقیم با بیماری کرونا ارتباط ندارد ادامه داد:  قارچ سیاه بیماری نادری است که بیشتر در مناطق مرطوب مشاهده می شود لذا اگر بیمار مبتلا به کرونا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت کنترل نشده مبتلا باشد، احتمال ابتلا به قارچ سیاه را بیش از سایرین دارد.

همچنین در نشست شورای اربعین استان کرمان هم اعلام شد که این استان تا روز ۱۹ شهریورماه امسال بایستی تمامی آمادگی لازم را در اعزام زائران اربعین حسینی داشته باشد و فهرست افراد متقاضی واکسن زده آماده شود.

 علی زینی وند استاندار کرمان گفت : بایستی آمادگی داشته باشیم که در صورت اعلام موافقت دولت عراق برای اعزام زائران، مشکل داخلی نداشته باشیم و سهمیه ای که مشخص شده را بتوانیم بسرعت تکمیل کنیم.

در خبر دیگری از قول معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان آمده است که  با افزوده شدن ۳۴۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۹ هزار و ۳۱۲ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن پنج نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۲ هزار و۴۷۸ نفر رسید.

در گچساران و به نقل از رئیس مجمع امور صنفی گچساران ، شیوع کرونا اصناف و بازاریان را به شدت متضرر کرده و از سال گذشته تاکنون ۱۹ درصد از واحد صنفی این شهرستان را به تعطیلی کشانده است.

محمد راهی افزود: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از یکهزارو ۵۶ واحد صنفی  این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی، پروانه کسب و کار خود را ابطال کرده و یا تعطیل کرده اند.بیش از ۶۰ درصد از اصناف این شهرستان مستاجر که رکود بازار و انتشار ویروس کرونا موجب شده در تامین اجاره بها، مالیات، حق عضویت سالیانه و عوارض شهرداری دچار زحمت و چالش شوند و بسیاری از اصناف توان پرداخت حتی اجاره بها خود را ندارند. 

 از خراسان شمالی و به نقل از  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم می شنویم که که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌ای استان از طریق سامانه «کارا» و «تحفه» پرداخت شده است .

حسین فرخنده اظهار داشت: این تسهیلات شامل پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال ۹۹ و ۱۴۰۰، کمک هزینه بیکاری ایام کرونا در ۲ مرحله، تسهیلات کرونایی فرهنگ و هنر(سامانه کارا)، تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ، هنر و رسانه کم بهره(سامانه تحفه) با همکای صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته است. متقاضیان در رسته های مختلف از جمله نمایش، آموزشگاه های آزاد هنری، موسیقی، هنرهای تجسمی، فرهنگ و ادب، مد و لباس، موسسات فرهنگی هنری، کانون های آگهی و تبلیغات و رسانه ها مشمولان این طرح بودند.

پرداخت تسهیلات به مشاغل فرهنگی آسیب دیده از کرونا درخوزستان هم ادامه دارد ، این مطلب را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد که  ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا برای پرداخت تسهیلات تا پایان شهریورماه ادامه داد.

 محمد جوروند با اشاره به این که مهلت پرداخت این تسهیلات از سوی بانک­ های عامل استان خوزستان تا پایان آبان ماه است افزود: تاکنون بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ فقره پرونده در بخش فرهنگ و هنر برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک های استان ارجاع و مبلغ تسهیلات درخواستی برای این بخش،بیش از ۵۳۷ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲۹۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وضعیت واکسیناسیون در استان ها 

 واکسن و واکسیناسیون یکی از موضوعات محوری در  دولت سیزدهم است و آیت‌الله رئیسی رئیسس جمهوری نیز تاکید کردند که «واکسیناسیون عمومی در گرو واردات واکسن است و همه‌ی بخش‌های دخیل در امور واکسن باید تلاش مضاعف در واکسیناسیون و واردات واکسن داشته باشند» از این رو سازمان ها و نهادهای مرتبط و بخش های متولی در امور تهیه واکسن  واکسیناسیون و واردات واکسن را در اولویت و محوریت اقدامات خود قرار داده اند بطوریکه  هجدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی پنج میلیون دُز واکسن، امروز در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت:  این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

کریم همتی با اعلام اینکه واردات محموله‌های پنج میلیون دُزی واکسن به کشور ادامه دار خواهد بود، بیان کرد: همانطور که پیش‌تر هم اعلام کرده بودیم و همچنین طبق تاکیدات رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده با مردم مبنی بر تامین ۴۰ میلیون دُز واکسن در شهریور ماه، این روند را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.

 وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به آمادگی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای واکسیناسیون اضطراری، اعلام کرد که تا ابتدای فصل زمستان ۲۰ میلیون دز واکسن رازی کووپارس در این موسسه تولید خواهد شد.

سید جواد ساداتی نژاد در آیین آغازین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس که در موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد، افزود: اکنون ۱.۴ میلیون دز واکسن رازی کووپارس در این موسسه موجود است که می تواند با صدور مجوز واکسیناسیون اضطراری از سوی وزارت بهداشت، کار واکسیناسیون با این واکسن آغاز شود.

وی همچنین به روند تحقیق و تولید واکسن رازی کووپارس اشاره کرد و گفت: محققان و اساتید رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار خود را با تمام توان و با دقت و با رعایت تمام استانداردها شروع کردند که امروز موفق شده اند فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن را شروع کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر وزارت بهداشت و درمان مجوز واکسیناسیون اضطراری را برای این واکسن صادر کند، این موسسه آمادگی دارد با موجودی یک و چهار دهم میلیون دز کار خود را در خدمت به مردم آغاز کند.

تزریق ۵۲ هزار و ۴۱۵ دُز واکسن کرونا در خمین 

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۵۲ هزار و ۴۱۵ دُز واکسن تاکنون برای جامعه هدف مشمول واکسیناسیون کرونا در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر «مجتبی دیده‌دار» با اشاره به استمرار وضعیت قرمز خمین در رنگ‌بندی کرونا افزود: ۳۲هزار و ۴۹۰ دُز از این واکسن‌ها در قالب نوبت اول و ۱۹هزار و ۹۲۵دُز نوبت دوم برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

واکسینه کردن ۹۸ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی زنجان 

به گفته  مدیرکل بهزیستی استان زنجان ،با توجه به اقدامات انجام گرفته تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال که جزو گروه پرخطر محسوب می شوند  در مجموع حدود ۹۸ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی واکسینه شده‌اند.

محمد محمدی قیداری در خصوص وضعیت واکسیناسیون گروههای هدف این سازمان افزود: در زمان حاضر در مراکز شبانه روزی همه کادر و مددجویان مقیم به تعداد ۸۰۰ نفر در ۲ نوبت واکسینه شدند که این تعداد سالمندان، بیماران روانی مزمن، عقب ماندگان ذهنی، ایتام "شامل کادر و مددجویان ساکن" را شامل می شود.

روزانه ۸۰۰ دُز واکسن کرونا در سرپل‌ذهاب تزریق می‌شود

 معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: روزانه ۸۰۰ دز واکسن کرونا در سرپل ذهاب براساس اولویت بندی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان در این شهرستان به گروه های هدف در مراکز واکسیناسیون تزریق می‌شود.

دکتر محسن مرادی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون در شهرستان باعث شده شاهد کاهش میزان مرگ و میر در سنین بالای ۶۰ سال در پیک پنجم کرونا در سرپل ذهاب باشیم.

۹ درصد از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا را دریافت کردند

 مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با آغاز واکسیناسیون عشایر، تاکنون ۹ هزار نفر از عشایر استان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند که این میزان ۹ درصد از این قشر را تشکیل می‌دهد.

علی ناجی افزود: طرح واکسیناسیون عشایر برای ایمن سازی آن‌ها در مقابل ویروس کرونا برای تمام کوچندگان و عشایر بالای ۱۸ سال با جمعیت ۱۰۴ هزار نفری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.

واکسینه شدن بیش از چهار هزار راننده ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری قزوین 

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین هم از واکسینه کردن بیش از چهار هزار راننده اتوبوس، تاکسی و ناوگان حمل بار درون‌شهری پس از اعلام فراخوان شهرداری علیه بیماری کرونا خبر داد.

 شیما زرآبادی‌پور افزود: به دنبال قرار گرفتن رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حمل بار و مسافر درون‌شهری در اولویت تزریق واکسن کرونا، فراخوان آنان صورت گرفت و به تاکنون چهار هزار نفر از رانندگان اتوبوس، تاکسی و ناوگان حمل بار درون‌شهری تحت نظارت شهرداری قزوین نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده اند.

اختصاص ۳۴ هزار دٌز واکسن کرونا به جنوب غرب خوزستان 

به گفته  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ،۳۴ هزار دٌز واکسن کرونا از نوع سینوفارم و آسترازنکا به شهرستان‌های آبادان ، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان اختصاص یافت.

ساسان قربانی  اظهار داشت: ذخیره واکسن سینوفارم و آسترازنکا در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان از هفته گذشته به پایان رسید و برای شروع مجدد واکسیناسیون منتظر ورود محموله جدید به استان خوزستان بودیم.

افزایش شمار پایگاه‌های واکسیناسیون کرونا در همدان 

 رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان هم از افزایش تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا در این شهرستان به منظور دسترسی آسان شهروندان به این مراکز خبر داد.

محمد خیراندیش  بیان کرد: ساختمان هلال احمر موجود در شهرک شهید مدنی برای تزریق واکسن کرونا آماده سازی می شود تا ساکنان این شهرک و مناطق حاشیه ای از این پس در این پایگاه نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.

احتمال ۲۴ساعته شدن مراکزواکسیناسیون خودرویی وشقایق در ارومیه 

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در راستای تسریع در واکسیناسیون، احتمال ۲۴ ساعته شدن مراکز واکسیناسیون خودرویی و شقایق در ارومیه وجود دارد.

علی احمد آقاپور  افزود: این امر را در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشیم، اعمال خواهیم کرد تا مردم راحت تر واکسن خود را دریافت کنند.سرعت واکسیناسیون از امروز با ورود واکسن به آذربایجان غربی بیشتر خواهد شد و سعی داریم روزانه به ۴۰ هزار دز برسانیم.

تحویل ۲۲ هزار دُز واکسن کرونا به شبکه بهداشت بروجرد

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم گفت: ۲۲ هزار دُز واکسن کرونا تحویل شبکه بهداشت شهرستان شده و کار تزریق آن آغاز می‌شود.

دکتر امین ثروتی  با توجه به افزایش سهمیه واکسن این شهرستان افزود: این تعداد واکسن در ۲ مرحله دُز اول و دوم برای شهروندان تزریق می‌شود.تزریق واکسیناسیون هم اکنون به گروه متولدین سال ۶۰ کاهش یافته و در صورت تداوم تسریع پیش بینی می‌شود تا ۲ الی سه ماه آینده بیشتر جامعه هدف در شهرستان واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: با تزریق این میزاان دُز واکسن مجموع جمعیت افراد واکسینه شده شهرستان به بیش از ۹۰ هزار نفر خواهد رسید.

۹۲ درصد متوفیان کرونا در ایلام از افراد واکسینه نشده هستند

از بین افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، درصد بسیار پایینی به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری می شوند که نشانگر تاثیر مثبت و مطلوب واکسیناسیون و کاهش محسوس میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در میان افرادی است که واکسن تزریق کرده اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم با ذکر آماری در این خصوص گفت: بیش از ۹۲ درصد متوفیان کرونا در ایلام از افراد واکسینه نشده هستند و کمتر از هشت درصد متوفیان واکسینه شده‌ یک یا هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده اند.

ورود ۱۳۸ هزار دُز مجموله جدید واکسن کرونا به لرستان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ورود  ۱۳۸ هزار دُز محموله جدید واکسن آسترازنکا و سینوفارم کرونا از امروز خبر داد.

دکتر مریم کوشکی افزود: این محموله شامل ۱۰۸ هزار دُز واکسن سینوفارم و ۳۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا است که از امروز در مراکز واکسیناسیون توزیع برای گروه های هدف تزریق خواهد شد.

آغاز تزریق دٌز دوم واکسن به فرهنگیان خراسان شمالی 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تزریق دٌز دوم واکسن کرونا به فرهنگیان استان آغاز شده است که این روند تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

مهدی مودی اظهار داشت: دٌز اول واکسیناسیون فرهنگیان از هفتم مردادماه همزمان با عید غدیر آغاز شد و در این مرحله حدود ۱۱ هزار نفر فرهنگی واکسینه شدند.در مجموع حدود ۱۶ هزار فرهنگی علیه کرونا واکسینه می شوند تا برای بازگشایی مدارس دغدغه‌ای نداشته باشیم.

اختصاص شمار زیادی واکسن آسترازنکا و برکت به استان قم 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شمار زیادی واکسن آسترازنکا و برکت به این استان اختصاص یافته است و تا پایان امروز نیز واکسن سینوفارم به قم وارد می‌شود.

سیامک محبی با بیان این‌که در تامین واکسن کرونا برای جامعه هدف در استان قم مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: روز گذشته ۲۵ هزار واکسن از نوع آسترازنکا و کووایران برکت به استان قم اختصاص داده شده که تا پایان امروز نیز ۲۷ هزار دُز واکسن از نوع سینوفارم به این تعداد افزوده خواهد شد.

۱۰ هزار نفر از اعضای خانواده کادر درمان استان مرکزی واکسینه می‌شوند

به گفته رئیس نظام پزشکی استان مرکزی ،۱۰ هزار نفر از اعضای خانواده کادر درمان استان که در مواجه با بیماران مبتلا به کرونا هستند، به زودی واکسینه می‌شوند.

دکتر «روح الله سهرابی»افزود: باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت رسان به بیماران کووید –‌۱۹ و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده‌های پزشکان و کادر درمان، واکسیناسیون خانواده‌های مدافعان سلامت در دستور کار است.

اختصاص ۵۵ هزار دز سهمیه جدید واکسن به ایلام 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اختصاص  ۵۵ هزار دز سهمیه جدید واکسن به این استان خبر داد و گفت : با اختصاص این سهمیه جدید در هفته جاری روند واکسیناسیون تزریقی تسریع و آمادگی داریم میزان دز تزریقی واکسن افزایش یابد.

دکتر محمد کریمیان افزود: تاکنون بیش از ۲۴۶ هزار دز واکسن به استان اختصاص که تاکنون ۲۲ هزار و ۸۹۶ نوبت تزریق انجام‌گرفته است.

راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون سردشت 

خبری از مهاباد حاکیست که یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید-۱۹ درون شهری سردشت با ظرفیت تزریقی روزانه هزار دز واکسن کرونا راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مراجعان جهت تزریق واکسن کووید ۱۹ بر اساس گروه سنی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری ستاد مقابله با کرونا و همچنین ادارات در راستای سهولت تزریق واکسن همراه با امکانات رفاهی و فضای فیزیکی مناسب اقدام به تجهیز و راه اندازی این مرکز در سالن ورزشی بانوان حجاب کرده، این مرکز دارای چهار غرفه تزریق واکسن است که در صورت دریافت واکسن روزانه توانایی تزریق حدود هزار دز واکسن را دارد .

 ۲ مرکز واکسیناسیون در ارومیه ۲۴ ساعته شد

استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای تسریع در واکسیناسیون و پوشش افراد بیشتر، ۲ مرکز تزریق واکسن در ارومیه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم طی روزهای آتی، میزان واکسیناسیون را به روزانه بیش از ۵۰ هزار دز در آذربایجان غربی برسانیم. همچنین ۱۴ مرکز روزانه در شهر ارومیه راه اندازی می شود تا روند واکسیناسیون در ارومیه و استان شتاب گیرد.

اختصاص ۱۳۰ هزار واکسن جدید به کرمان 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم درباره وضعیت تزریق واکسن کرونا  توضیح داد که  مرکز تجمیع واکسن در همه شهرهای استان کرمان وجود دارد و در شهر کرمان ۶ مرکز تجمیع واکسن داریم.

شفیعی گفت: ۱۳۰ هزار واکسن به استان اختصاص یافته که طی چند روز اخیر وارد کرمان می شود. طبق برنامه ریزی ها اگر واکسن بموقع وارد می شد تا اواسط مهرماه تمام جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسینه می شدند.

شتاب واکسیناسیون در مازندران با توزیع بیش از ۲۰۰هزار دز 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توزیع ۲۱۶هزار دز واکسن جدید کرونا از امروز یکشنبه در حال انجام است که تزریق آن در همه مراکز تعین شده از بعدازظهر شروع می شود.

دکتر قاسم اویس با بیان این که واکسن های درحال توزیع شامل ۱۶۲هزار دز واکسن سینوفارم و ۵۴هزار نیز دز واکسن آسترازنکا است، تصریح کرد: به دلیل شرایط مناسب اجرای واکسیناسیون در مازندران ، سهمیه ۲۰۰هزار دز واکسن در این مرحله تقریبا ۲ برابر شده است.

بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت ، تا کنون ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دُز رسید.

شمار بهبود یافتگان کرونا در بیمارستان قائم مشهد ۷۵ درصد افزایش یافت

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی قائم(عج) از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا ۵۰ درصد کاهش و میزان بهبودیافتگان بیماران کرونایی ۷۵ درصد به نسبت روزهای اوج موج پنجم کرونا افزایش یافته است.

دکتر حسن خداپرست افزود: میزان پذیرش روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان قائم(عج) به ۴۶ نفر رسیده و میزان ترخیصی به ۵۰ نفر رسیده است که در این آمارها شاهد کاهش ۵۰ درصدی میزان پذیرش، افزایش۷۵ درصدی موارد ترخیصی و بهبودیافته و کاهش ۴۵ درصدی موارد فوتی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه این بیمارستان ۱۱۲ نفر است  که به نسبت ۱۲۰ نفر روزهای قبل کاهش یافته، ضمن این که تعداد بیمار در انتظار تخت ICU هم کاهش یافته است.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با بیان این که همکاری مردم در روزهای اخیر بیشتر شده و امیدواریم که تداوم داشته باشد تا در روزهای سرد سال نگرانی‌ها کمتر باشد گفت: وضعیت فعلی ناشی از افزایش میزان همکاری مردم با مدافعان سلامت است.

خداپرست افزود: در بحث تامین تجهیزات پزشکی در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و از زمان راه‌اندازی سی‌.تی‌.اسکن جدید و همچنین نصب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز جدید سطح کمی و کیفی خدماتی که به بیماران کرونایی و غیرکرونایی در بیمارستان قائم(عج) ارائه می‌شود افزایش پیدا کرده و خوشبختانه دغدغه‌های هفته‌های قبل را نداریم.

کرونا ۱۰ خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۱۰ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۶۵۶ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز یکشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۶۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۵ هزار و ۳۴۲ و بیماران سرپایی مثبت به ۷۴ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۶۷ مورد بود که ۲۲۹ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۶۶ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۲۸۲، بهار یک هزار و ۲۸۸، تویسرکان یک هزار و ۳۶۷، رزن یک هزار و ۱۲، درگزین ۳۴۰، فامنین ۳۶۷ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۰۲ نفر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون چهار هزار و ۸۲۵ نفر در ملایر، سه هزار و ۱۴۴ نفر در نهاوند و ۹ هزار و ۸۶۰ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری قله موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اینکه موج پنجم کرونا طی چندین هفته در استان ماندگار بود اما با کاهشی شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری، از قله موج عبور کرده و امید می‌رود طی روزهای آینده با تداوم روند کاهشی، شیوع کرونا در استان فروکش کند.

مجید شیرانی روز یکشنبه افزود: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۶۰ درصد است و اگر درصدد مهار موج پنجم باشیم باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر میزان ورودی بیماران بستری به بیمارستان‌ها کاهش یافته است و امید می‌رود بر اساس تازه‌ترین داده‌ها روند نزولی شیوع کرونا در استان تداوم داشته باشد.

شیرانی از مراجعه ۹۸۸ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۳۳۳ نفر مثبت قطعی اعلام شده که ۴۸ نفر بستری و ۲۸۵ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

شیرانی، مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونای مراکز درمانی استان را ۶۰۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد حال عمومی ۶۸ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان، خاطر نشان کرد: با ورود محموله جدید تزریق واکسن در استان شتاب خوبی گرفته است و توصیه می‌شود گروه‌های اعلامی از جمله مادران باردار نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ شهریور، ۱۹۹ هزار و ۶۳۳ مورد نمونه‌گیری تست ملکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۱ هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

بستری شدن ۱۵۱ بیمار کووید ۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۱۵۱ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون یک هزارو۲۴۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: با مرگ ۲۱ بیمار دیگر کووید۱۹ شمار کل جانباختگان کرونا در البرز به پنج هزارو ۵۶۶ نفر رسید.

فتحی گفت:  ۶۵ هزار و ۵۲۰  بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز بستری شده اند که ۵۸ هزار و ۶۹۴  بیمار آنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک سه لایه به همراه ماسک پارچه ای مهمترین توصیه ها برای مهار کرونا است.

اکنون سه شهرستان تابعه البرز در وعضیت قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است. 

۳۶۷ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:  شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۳۷۶ مورد جدید به ۴۳ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.

مریم امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲ مرد ۸۱ و ۹۲ ساله و ۲ زن ۵۰ و ۵۳ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

وی ادامه داد: اکنون ۷۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۵۸۲ نفر در کاشان و ۱۴۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۸۲ نفر اعلام و اضافه کرد: ۷۴ نفر از بیماران در کاشان و هشت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۴۱ هزار و ۲۲۰ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۵ هزار و ۵۱۷ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۱۰ تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۵ نفر با سن ۲۸ تا ۸۶ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۵۱۲ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: چهار هزار و ۸۲۴ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی قرمز و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

کرونا ۳۴۸ نفر دیگر را در سیستان و بلوچستان مبتلا کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۳۴۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۹ هزار و ۳۱۲ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد روز یکشنبه اظهارداشت: شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن پنج نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۲ هزار و۴۷۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از مردم درخواست کرد: در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی و دلتا است ادامه داد: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به این استان بود که اکنون با همکاری شهروندان بهبود یافته، هر چند که انتظار رعایت پروتکل ها بیشتر از این است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

۳۶۷ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:  شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۳۷۶ مورد جدید به ۴۳ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.

مریم امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲ مرد ۸۱ و ۹۲ ساله و ۲ زن ۵۰ و ۵۳ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

وی ادامه داد: اکنون ۷۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۵۸۲ نفر در کاشان و ۱۴۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۸۲ نفر اعلام و اضافه کرد: ۷۴ نفر از بیماران در کاشان و هشت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۴۱ هزار و ۲۲۰ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۵ هزار و ۵۱۷ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۱۰ تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۵ نفر با سن ۲۸ تا ۸۶ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۵۱۲ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: چهار هزار و ۸۲۴ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی قرمز و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

آمار مبتلایان بستری کرونا در دزفول ۱۰ درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان بزرگ دزفول ۱۰ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است.

علی قمیشی روز یکشنبه با بیان اینکه در حال رسیدن به مرحله تثبیت آمار مبتلایان به کرونا در دزفول هستیم، افزود: امیدواریم با همکاری مردم و شتاب بخشیدن واکسیناسیون وارد روند نزولی در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: شرایط در حال حاضر شکننده است و بهبود اوضاع به همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد ضمن اینکه امیدواریم نوع جدیدی از کرونا وارد منطقه نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: ۴۰ درصد تست‌های کرونایی روزانه در دزفول مثبت است و همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داریم.

وی افزود: موارد درگیری در کودکان و جوانان دزفول به کرونا بیش از روزهای قبل شده و همه گروه‌های سنی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قمیشی درخصوص واکسیناسیون نیز گفت: مقادیری واکسن در شهرستان موجود است و مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال هستند. 

وی افزود: با توجه به تخصیص سهمیه خوب واکسن به شهرستان دزفول در روزهای آینده محدودیتی درخصوص واکسن نخواهیم داشت ضمن اینکه به زودی ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون جدید در دزفول فعال می‌شود.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.