طبق گزارش وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 11 شهریور 1400، در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

طبق گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: تا کنون ۱۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۴۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۰ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۵۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۵ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون ۲۶۹ هزار و ۵۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۹ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۱۱ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

روند بستری بیماران کرونا تا حدی در حال نزولی شدن است، اما همچنان این روند در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان صعودی است.

به گزارش گروه اخبار استان ها، هرچند در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها وضعیت بستری و فوتی‌های کرونا به قله موج پنجم رسیده و به نظر می‌رسد در حال نزولی شدن است، اما نباید از رسیدن موج ششم کرونا غافل بود و اما در شرایط فعلی مهم‌ترین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور حداکثری و سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا است.

 بر اساس گزارش‌ها در نواحی جنوبی کشور از جمله استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و نوار شمالی از جمله اردبیل، مازندران، گیلان و گلستان و استان‌های قم، تهران، سمنان و تا حدودی یزد، از نظر تعداد بستری‌های جدید، قله را پشت سر گذاشتیم و در مرحله گذر از موج پنجم هستیم، اما در استان‌های غرب و شمال غرب کشور، متأسفانه هنوز آماری از کاهش نمی‌بینیم.

۱۱ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

توزیع عادلانه واکسن در استان‌ها به دستور رییس جمهوری 

در همین راستا، رییس جمهوری بر لزوم تسریع در تامین واکسن از طریق واردات و تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل ضروری در روند واکسیناسیون، توزیع عادلانه واکسن بر اساس اولویت‌ها است و باید پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع عادلانه آن در استان‌ها انجام شود.

آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» روز پنجشنبه درجلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم تسریع در تامین واکسن از طریق واردات و تولیدات داخلی، با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود واکسن در برخی استان‌ها، افزود: یکی از مسائل ضروری در روند واکسیناسیون، توزیع عادلانه واکسن بر اساس اولویت‌های تعیین شده است که باید پیش‌بینی‌های لازم درباره آن صورت گیرد تا در روند و سرعت تزریق واکسن خللی پیش نیاید.

رییس جمهوری نکته مهم دیگر برای موفقیت روند مقابله با شیوع ویروس کرونا را اطلاع‌رسانی موثر و اقناع افکار عمومی به منظور همراه کردن حداکثری مردم در روند مقابله با گسترش ویروس و شیوع بیماری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا با همکاری رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، از همه روش‌ها، شیوه‌ها و ابزار مفید در اقناع مردم بهره بگیرند تا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میان آحاد مختلف جامعه به بالاترین سطح ممکن ارتقا یابد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در تامین منابع مالی لازم برای واردات واکسن تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته و پس از این نیز تامین بودجه لازم برای این منظور همواره جزو اولویت‌های بودجه‌ای دولت خواهد بود، اضافه کرد: علاوه بر منابع لازم برای تامین واکسن، تامین منابع برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا مشغول مجاهدت هستند، با اولویت بالا در دستور کار دولت قرار دارد.

در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع تسریع پرداخت مطالبات معوق کادر درمان، هدف‌گذاری تامین و تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن تا پایان آبان، ایجاد انضباط و ساماندهی فرآیند اطلاع‌رسانی درباره ویروس و بیماری کرونا، راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند بیماری و تداوم اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای تصمیم‌گیری نهایی به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه خواهد شد.

۱۱ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

آخرین اخبار استان‌ها از وضعیت شیوع کرونا

چکیده تازه ترین وضعیت کرونایی استان‌ها به شرح زیر است: 

خوزستان/ استاندار خوزستان وضعیت کرونا در این استان را بسیار خطرناک اعلام کرد /بهره برداری بیمارستان ۹۶ تختخوابی آیت الله طالقانی اهواز / شهرستان اهواز با کمبود حدود ۲ هزار تخت مواجه است/ اکنون سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند/

سیستان و بلوچستان/ موفقیت بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در اجرای طرح شهید سلیمانی / با اجرای طرح سرلشکر شهید سلیمانی از سوی سپاه بحران مدیریت و شهرستان‌های استان نارنجی و زرد شدند/ با افزوده شدن ۴۱۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۸ هزار و ۲۱۵ نفر رسید./شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن هفت نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۲ هزار و ۴۵۶ نفر رسید./۳۸۹ بیمار حاد تنفسی و ۱۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند. 

چهارمحال و بختیاری/ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود/ تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

هرمزگان/در ۲۴ساعت گذشته با جانباختن ۱۰نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان، شمار کل فوتی ها به ۲ هزار و ۱۹۱نفر رسید/

اردبیل / در شبانه روز گذشته با ۴۴ نفر کاهش نسبت به ۱۰ پیش، ۱۴۵ فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند/ با فوت ۱۴ نفر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته، شمار مجموع جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

البرز/ ۱۵۱ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش و بستری شدند/   با مرگ ۲۳ بیمار دیگر در البرز شمار کل جانباختگان کووید۱۹ در این استان به پنج هزارو۴۸۸ نفر رسید.

زنجان /هم اکنون ۷۱۳ نفر بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که این میزان در مقایسه با هفته های گذشته  بتدریج افزایش یافته است و روند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته هم افزایشی است/

کرمانشاه/ در حال حاضر ۱۵ بیمار روانسری مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که نسبت به روزهای قبل رشد دو برابری داشته است.

لرستان / ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۲۴۹ نفر رسید/ ۹۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شدند و مجموع این افراد نیز به ۱۶۷هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

ایلام/ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۳ ابتلای جدید شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۵۴ هزار و ۷۰۹ نفر افزایش یافت/  در شبانه روز گذشته سه فوتی ناشی از کرونا ثبت شد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به ۹۶۵ نفر افزایش یافته است/ مجموع بستری های موجود استان ۴۱۸ نفر است /

همدان / با فوت ۹ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۶۲۷ مورد رسیده است.

مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۴ هزار و ۸۸۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۷۲ هزار و ۵۶۲ نفر مجموع بیماران بستری مثبت /

کردستان / با مرگ هفت بیمار در یک شبانه روز، رکورد مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در استان از اول امسال تاکنون شکسته شد./ موج پنجم کرونا در کردستان همچنان صعودی و تعداد تستهای مثبت در استان افزایشی/ شمار جانباختگان کرونا در کردستان در حال نزدیک شدن به مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر/

خراسان شمالی /  تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستان ها در حالت بحرانی قرار دارند/ شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند که افزایش شمار فوتی ها نگران کننده است.

قم /  ۹۶۸ تن بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مرکزهای درمانی قم بستری هستند که ۲۹۰ تن از آن‌ها بَدحال هستند. / در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کرونا مثبت دراستان جان خود را از دست دادند.

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

این روزها واکسیناسیون جزو مهمترین دغدغه‌ها برای جلوگیری از  همه‌گیری کرونا در کشور است که به گفته رییس‌جمهوری موضوع تولید واکسن در داخل نیز باید با جدیت پیگیری  و همه تمهیدات لازم برای تسریع و افزایش تولید واکسن داخلی فراهم شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با بیان اینکه همزمان با افزایش ورود و تولید واکسن در کشور سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد، از توزیع گسترده واکسن در استان ها از هفته های آینده خبر داد.

مشهد / واکسیناسیون روزانه بین ۴ تا ۵ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال ساکن در نواحی حاشیه شهر مشهد /تاکنون افزون بر ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان خراسان رضوی واکسینه شده اند.

کرمانشاه / از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد گروه های هدف در این شهرستان باباجانی تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر این واکسن را تزریق کرده‌اند/ افتتاح سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در جوانرود/ 

تبریز / بر اساس آمار تا به امروز ۳۴.۵درصد جمعیت بالای ۱۸سال استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند/درصد جمعیت استان دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند .

زاهدان /از ابتدای شروع کرونا تاکنون در مجموعه بهداشتی این شهرستان بیش از ۱۶۲ هزار دز واکسن این ویروس به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

آذربایجان غربی /آمار واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی از ۹۰۰ هزار دُز هم گذشت/شهریورماه جاری ۱۶۲ هزار دز واکسن تزریق شده/

کردستان /کمبود واکسن کرونا / فرایند  واکسیناسیون از روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه به بعد در تمام  شهرستان‌های استان مانند روال قبل از سر گرفته می شود.

کرونا ۲۷۸ نفر دیگر را در سیستان و بلوچستان مبتلا کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۷۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۸ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

دکتر قاسم میری علی‌آباد روز پنجشنبه اظهارداشت: شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن ۲ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۲ هزار و۴۵۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۶۱ بیمار حاد تنفسی و ۱۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی و دلتا است ادامه داد: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به این استان است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

 

خراسان رضوی پنجمین اوجگیری کرونا را پشت سر گذاشته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی پنجمین اوجگیری کرونا را پشت سر گذاشته است اما درنگاهی بدبینانه ممکن است در آینده با موج ششم و بسیار شدید کرونا مواجه شویم.

دکتر سید محمد حسین بحرینی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در مبارزه با ویروس کرونا افزود: در حال حاضر مشکل اصلی و شاخص ما در استان کمبود و یا در واقع فقدان واکسن کروناست.

وی ادامه داد:زحمات زیادی برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون در مشهد کشیده شده اما اکنون به دلیل فقدان واکسن برخی مراکز بلا استفاده مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با سازوکاری علمی سن واکسیناسیون را برای حاشیه شهر مشهد پایین آورده ایم لذا اکنون به شدت با کمبود واکسن مواجه هستیم.

بحرینی افزود: مشهد ریسک فاکتورهای شدید در خصوص کرونا را دارد با این حال هیچ زمان خراسان رضوی از ۱۰ استان برتر کشور در خصوص مبارزه با کرونا پایین تر نیامده است و در حال حاضر نیز این استان فعلا در رتبه هشتم کشور از نظر مبارزه با کرونا قرار دارد.

وی اضافه کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد آبروی ایران است و اگر مشکل بهداشتی در این کلانشهر پیش بیاید بهانه به دست رسانه های معاند داخلی و خارجی خواهد افتاد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رفت و آمد زیاد اتباع خارجی، وجود مرز و جمعیت قابل توجه در حاشیه شهر مشهد از ابتدای شیوع کرونا موجب شد توجه خاصی به مساله شیوع کرونا در مشهد معطوف شود.

بحرینی افزود: متاسفانه نقش سپاه و بسیج در مبارزه با کرونا توسط این عزیزان کم رنگ بیان شده است که البته این هم به خاطره روحیه خاص سپاه در پرهیز از فعالیتهای تبلیغی است.

۸۰ درصد فوتیهای کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد است 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز گفت: در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه ارائه خدمات پزشکی را در قالب بخشها و نواحی مختلف بسیج فراهم کرده ایم و از بُعد تخصصی نیز از حمایتهای دانشگاه بهره مند می شویم.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری به خدمات امدادی و کمکهای معیشتی و بهداشتی در محلات اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد از ابتلاها به کرونا و فوتی و بستری ها به واسطه کووید ۱۹ در استان مربوط به مشهد است با این حال در صورتی که واکسن مورد نیاز تامین شود ظرفیت لازم در سپاه برای واکسیناسیون گسترده در مشهد وجود دارد.

وی به همکاری مردم در تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره و بیان کرد: اکنون ظرفیت بسیج و فعالیتهای مردمی را به صحنه آورده ایم و هشت مرکز توسط سپاه در حاشیه شهر فعال است و حتی این آمادگی وجود دارد که روزانه تعداد بیشتری را واکسینه کنیم.

بر اساس آخرین اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از آنان بهبود یافته‌ و ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

 هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

تا کنون ۱۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۴۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۰ دُز رسید.

 

۳۴ بیمار کرونایی در قم فوت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کرونا مثبت دراستان جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۱ شهریورماه جاری، ۱۸۶ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴۲ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۱۳۷ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «قرمز» است، اظهار داشت: ۹۶۸ تن بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مرکزهای درمانی قم بستری هستند که ۲۹۰ تن از آن‌ها بَدحال هستند.

قدیر با بیان اینکه تاکنون تعداد ۴۲۸ هزار و ۲۱۳ دوز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته یکهزار و ۳۱۱ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۵۰۳ مورد آن مثبت بوده است. 

افزایش تعداد فوتی‌های کرونا مثبت در قم

بر اساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین گفت: متاسفانه میزان بستری بیماران کرونایی در استان قم همچنان نزولی نشده است و اغلب بیماران با حال بد مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی در استان قم وضعیت وخیم و حال بد دارند که بیشتر آن‌ها در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

وی تصریح کرد: بخش مراقبت های ویژه موقت در اتاق های بیمارستان ها راه اندازی کرده ایم و اغلب بیماران به دستگاه ونتیلاتور نیاز دارند.

قدیر تاکید کرد: از مردم گرامی تقاضا می کنیم؛ شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و در تجمعات، هر چند کوچک هم شرکت نکنند.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.        

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری توصیه شده است. 

شمار قربانیان کرونا در لرستان به ۲ هزار و ۲۴۹ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

دکتر"مریم کوشکی" روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین ۹۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شدند و مجموع این افراد نیز به ۱۶۷هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: اکنون یکهزار و ۲۹۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

کوشکی ادامه داد: تاکنون ۴۹۴ هزار و ۴۴۶ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع ۴۸۵ هزار و ۶۲۸ مورد پاسخ داده شده و ۳۱۸ هزار و ۲۱۶ نمونه آن منفی بوده است.

اکنون تمامی ۱۱شهرستان‌ لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

۱۰ جانباخته ویروس کرونا شبانه‌روز اخیر در استان مرکزی ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۱۰ نفر جانباخته ویروس کرونا شبانه‌روز اخیر در استان مرکزی ثبت شد و شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی  ۵۶۵ بیمار جدید کووید ۱۹ شبانه‌روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.

وی توضیح داد: ۱۰۸ نفر از این بیماران به‌دلیل شدت تظاهرات بالینی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و خدمات تخصصی درمانی  دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۴۵۷ نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به‌صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه بمانند.

دکتر جمالیان یادآور شد: از زمان همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون  ۸۴ هزار و ۹۶۹ نفر در استان مرکزی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

کرونا جان ۱۲ بیمار دیگر را در خراسان شمالی گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند که افزایش شمار فوتی ها نگران کننده است.

دکتر سیداحمد هاشمی روز پنجشنبه،  اظهار داشت: با بستری ۱۴۰ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، هم اکنون ۸۷۳ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

 وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستان ها در حالت بحرانی قرار دارند.

هاشمی افزود: شدت بیماری زایی همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش میزان بستری و مرگ و میر شده است.

وی یادآور شد: از همه مردم درخواست می کنیم شدیدا به رعایت پروتکلها پایبند باشند و به محض شروع علایم بیماری به در دسترس ترین پزشک مراجعه کنند و زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

 

کرونا جان ۸ بیمار دیگر را در چهارمحال و بختیاری گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت هشت بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با حساب این فوتی‌ها، مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۴۱۶ نفر رسید.

مجید شیرانی روز پنجشنبه افزود: رده سنی فوت‌شدگان در استان در حال کاهش است به طوری که برخلاف موج‌های اولیه شیوع کرونا که بیشتر فوت شدگان از میان افراد بالای ۶۰ سال بود اما در موج پنجم بیشتر فوت‌شدگان از میان افراد دهه ۴۰ تا ۶۰ است.

وی همچنین به طولانی شدن موج پنجم کرونا و ایستایی در این موج برای هفته‌های متوالی اشاره کرد و گفت: از مهمترین دلایل این وضعیت رعایت نکردن اصل قرنطینگی از سوی افرادی است که اگر چه تمامی علائم ابتلا به کرونا را دارند اما آزمایش آنها منفی کاذب است و به استناد همین موضوع مراودات خود را در سطح جامعه تداوم می‌دهند.

شیرانی با بیان اینکه آزمایشات منفی کاذب کرونا حدود ۳۰ درصد مجموع آزمایشات را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۱ هزار و ۱۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده است که با احتساب بیمارانی که آزمایش آنها منفی کاذب می‌شود و افرادی که کم‌علامت هستند و به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کنند، باید گفت تعداد مبتلایان بیش از آماری است که اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراجعه یک هزار و ۵۶۲ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز بهداشتی استان، اظهار داشت: از این تعداد ۲۳۴ بیمار بستری شدند و ۴۰۸ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی، مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان را در حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۷ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا  تا۱۱ شهریور، ۱۹۶ هزار و ۸۶۶ مورد نمونه‌گیری تست ملکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۰ هزار و ۵۰۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

 

۶ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: چهار مرد ۵۵، ۵۹، ۸۴ و ۸۶ ساله و ۲ زن ۷۸ و ۸۴ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۴۱۲ مورد جدید به ۴۲ هزار و ۴۸۰ نفر رسید.

وی افزود: اکنون ۸۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۸۴ نفر در کاشان و ۱۵۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۶۱ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۳۸ هزار و ۴۲۸ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۵ هزار و ۲۲۰ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار جدید حاد تنفسی در مرکزهای درمانی منطقه کاشان بستری شدند که از این شمار، ۶۴ نفر با سن ۹ ماه تا ۹۲ سال در کاشان و ۱۷ نفر با سن ۲۷ تا ۸۳ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۵۷۴ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: چهار هزار و ۶۲۱ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی قرمز و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

کرونا ۹ خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۹ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۶۲۷ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۸۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۴ هزار و ۸۸۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۷۲ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۵۰ مورد بود که ۲۶۲  نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۵۶ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۲۵۳، بهار یک هزار و ۲۶۲، تویسرکان یک هزار و ۳۴۴، رزن یک هزار و یک، درگزین ۳۳۸، فامنین ۳۶۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۲۷۸ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۷۴۸ نفر در ملایر، سه هزار و ۵۹ نفر در نهاوند و ۹ هزار و ۶۹۰ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.