طبق گزارش وزارت بهداشت در دوشنبه 15 شهریور 1400، در زمان حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۳ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و تعداد تلفات کرونا در کشور به ۱۱۱ و ۲۵۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد:‌ از دیروز(یکشنبه) تا امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۵۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون ۳۹۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۹ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۱۹ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۵۹۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۸۴۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۴۴ دُز رسید.

در زمان حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

۱۵ شهریورماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

امروز همچنین مطلب دیگری در میان خبرهای کرونایی برجسته شد و آن استقبال نکردن برخی از مردم از واکسن کرونا است، موضوعی که مراکز زنجان و آذربایجان غربی محور گزارش های خود با عناوین سایه سنگین ناآگاهی و تردید بر ۲ راهی انتخاب بین مرگ و زندگی و واکسن هراسی دلیل افزایش مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی قرار دادند.

در این مطالب اشاره شده است که تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ برای واکسن هراسی توسط برخی رسانه‌های خارجی و داخلی، باورهای غلط مبنی بر بی‌فایده و بی‌اثر بودن واکسن کرونا و عوارض آن و ایجاد بیماری‌های مختلف در بدن و یا شایعاتی مبنی بر فوت برخی به دلیل تزریق واکسن از دلایل عدم مراجعه برخی افراد برای دریافت واکسن است که البته این امر در میان برخی افراد سالمند در مناطق حاشیه شهر و برخی مناطق روستایی بیشتر دیده می‌شود.

این شایعات در حالی است که تمام واکسن های کرونایی که  در سراسر جهان و ایران استفاده می‌شود از سازمان بهداشت جهانی مجوز داشته و دوره های متعدد کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشته‌اند.

همه کارشناسان و متخصصان امر، واکسیناسیون را تنها راه مبارزه موثر با کرونا دانسته و معتقدند تاریخ و تجربه نشان داده که تنها راه مبارزه موثر با هر بیماری، واکسیناسیون است که موارد آن را در مبارزه با بیماری هایی مثل سرخک، فلج اطفال و غیره شاهد بوده ایم.

دیگر مطالب کرونایی امروز

- سیر خطرناک صعودی ابتلا و بستری های کرونایی در شهرستان دلفان واقع در استان لرستان با توجه به محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان، نگران کننده شده است.

- مردم پس از اطمینان و استعلام از سلامت و اصالت دارو و لوازم بهداشتی، اقدام به خرید کنند.

- دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در شرایط کنونی اپیدمی کرونا در بخش درمان با کمبود نیرو به ویژه پرستار مواجه است.

- مهار و کنترل بیماری کووید ۱۹، نیازمند ایمن شدن بیش از ۷۰ درصد مردم است که این امر، ضرورت سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی در جامعه را گوشزد می‌کند.

- ترویج واکسن هراسی مانع واکسیناسیون حداکثری در قم شده‌ است.

-  تاکنون حدود ۲۳ هزار و ۱۰۰ دُز واکسن در جزیره کیش تزریق شده که شامل ۱۷ هزار و ۲۰۰ دُز مرحله اول و پنج هزار و ۹۰۰ دُز نیز مرحله دوم است و در مجموع حدود ۵۰ درصد از کیشوندان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

- واکسیناسیون متولدان ۱۳۷۵ در شهرستان قشم آغاز شد و افراد ۲۵ سال به بالا می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز تزریق کرونا مراجعه کنند.

- هم اکنون ۵۵۹ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر به دلیل وخامت حال عمومی آنها در بخش مراقبت های ویژه(I.C.U) خدمات دریافت می‌کنند و ۵ نفر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست داده اند.

- تاکنون تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۵۳ هزار نفر از فرهنگیان استان اصفهان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تزریق دز دوم تا هفته آینده پایان یابد.

- براساس آخرین ارزیابی‌ها، خراسان جنوبی از قله خیز پنجم کرونا عبور کرده و روند نزولی بیماری در استان آغاز شده است.

- یک محموله واکسن شامل ۱۳۰ هزار دُز واکسن کرونا از نوع سینوفارم به استان کرمانشاه وارد و کار واکسیناسیون امروز از سر گرفته شده است / فوت ۱۲ نفر و بستری ۳۱۳ نفر طی شبانه روز گذشته در این استان

-  با ورود ۶۳ هزار دُز واکسن سینوفارم به استان چهارمحال و بختیاری، تزریق واکسن روزانه به ۶ هزار دُز افزایش یافت.

- آمارها نشان می‌دهد که شدت و میزان عوارض کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در بیماران دیابتی ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از بیماران غیر دیابتی است.

- دستگاه قضایی با مصادیق مجرمانه فعالیت در شبکه‌های مجازی که واکسن هراسی را ترویج می‌دهند، باقوت و شدت برخورد کند.

- راه اندازی سامانه پیگیری درمان یا "فالو آپ" بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مشهد / اختصاص ۲۵۰ هزار دُز واکسن جدید به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

-  تا کنون ۷ هزار نفر از فرهنگیان و معلمان استان سمنان علیه کرونا واکسینه شده اند. 

- کرونا از ابتدا تاکنون طی پنج موج همه‌گیری این ویروس، یک هزار و ۵۱۵ نفر را در استان کردستان به کام مرگ کشانده است.

- فوت ۲۲ بیمار و بستری ۱۴۵ نفر در بیمارستان های استان البرز طی ۲۴ ساعت گذشته 

- ۲۸ هزار دانشجوی دختر و پسر مراکز آموزش عالی استان خراسان شمالی براساس برنامه زمانبندی علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

- بستری ۱۰۷ بیمار جدید و فوت ۱۰ نفر طی شبانه روز گذشته در استان اردبیل

- بستری ۸۹۵ بیمار جدید در مراکز درمانی و جان باختن ۱۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان لرستان

- شناسایی ۲۶۹ ابتلای جدید کرونا و فوت ۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ایلام

- بستری ۱۸۷ بیمار جدید و جان باختن ۱۰ بیمار قزوینی در شبانه روز گذشته

پنج نفر دیگر در استان همدان قربانی کرونا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۶۶۱ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۸۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۵ هزار و ۴۶۹  و بیماران سرپایی مثبت به ۷۵ هزار و ۲۳۷ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۸۹ مورد بود که ۲۷۵ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۵۷ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۲۸۷ ، بهار یک هزار و ۲۹۸ ، تویسرکان یک هزار و ۳۷۱ ، رزن یک هزار و ۱۴، درگزین ۳۴۰، فامنین ۳۶۸ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۰۸ نفر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون چهار هزار و ۸۵۱ نفر در ملایر، سه هزار و ۱۶۶ نفر در نهاوند و ۹ هزار و ۹۰۹ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

۴ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه زن ۵۵، ۶۴ و ۷۴ ساله و یک مرد ۴۹ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲۴۲ هزار و ۲۹۱ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۵ هزار و ۵۸۷ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

ثبت ۳۶۷ مورد جدید کرونا

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۲۳ مورد جدید به ۴۳ هزار و ۷۲۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۷۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۰۰ نفر در کاشان و ۱۳۸ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

امیدی، شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۸۳ نفر اعلام و اضافه کرد: ۷۵ نفر از بیماران در کاشان و هشت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۱۱ ماهه تا ۹۴ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۲ نفر با سن ۲۸ تا ۸۸ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۳۷۶ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: چهار هزار و ۹۱۲ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی قرمز و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

کرمانشاه در ایام کرونا صاحب ۲۵ اکسیژن‌ساز و هشت سی‌تی‌اسکن جدید شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۵ دستگاه اکسیژن‌ساز و هشت دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید برای استان خریداری شده است.

«بهمن روشنی» روز دوشنبه افزود: هم اکنون شمار دستگاه های سی تی اسکن استان به ۲۴ دستگاه رسیده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرستان های استان بجز گیلانغرب دارای دستگاه سی تی اسکن هستند و خرید سی تی اسکن برای این شهرستان هم در دستور کار قرار دارد.

به گفته او همچنین خرید یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی پیشرفته قلب (۲۵۶ اسلایس) برای بیمارستان امام علی (ع) هم در دستور کار قرار دارد.

انجام صدها هزار تست کرونا در چهار مرکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به توسعه مراکز انجام تست کرونا در استان گفت: همسو با مراکز بهداشت که اقدام به گرفتن تست کرونا کرده اند، در حوزه درمان هم چهار آزمایشگاه تشخیصی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، کلینیک بوستان، آزمایشگاه مرکزی و بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی کردیم که در ۱.۵ سال اخیر کمک خوبی برای شناسایی مبتلایان محسوب شده است.

وی عنوان کرد: فقط در آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار تست کرونا انجام شده است.

بنابر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه هم‌اکنون یک هزار و ۵۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۷ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای) هستند.

مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از روز یکشنبه چهاردهم شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب، روانسر و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.    

فوت ۲۲ نفر و بستری شدن ۱۴۵ بیمار کووید۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۲۲ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان باختند و ۱۴۵ بیمار دیگر به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اکنون یک هزارو۲۵۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت:  با مرگ ۲۲ بیمار کووید ۱۹ شمار کل جانباختگان این بیماری در البرز به پنج هزارو۵۹۴ نفر رسید.

فتحی گفت:  از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۶۵ هزار و ۸۲۲  نفر  در بیمارستان های بستری شده اند که  ۵۸ هزار و ۹۷۰ نفر آنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها با صابون مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از کرونا است.

 اکنون سه شهرستان تابعه البرز در وضعیت قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

کرونا به زندگی ۱۲ نفر دیگر در کرمانشاه پایان داد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۲ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۴۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۵۷۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۶۱ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای) هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۳ نفر در مراکز درمانی استان کرمانشاه با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۹۳ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی یادآور شد: در شبانه روز گذشته ۶۵۷ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدیسیور بستری موقت شدند که نسبت به روز گذشته تعداشان ۲۶ نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه‌ روز گذشته ۳۶۴ نفر شامل ۱۹۱ بیمار مثبت بستری و ۱۷۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که تعداد آنها نسبت به روز قبل ۱۳۸ نفر بیشتر است.  

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از امروز چهاردهم شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب، روانسر و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.