طبق گزارش وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 27 مرداد در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ بیماری کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جان ۵۸۳ تن دیگر از هموطنان را گرفت تا نشان دهد ویروس کشنده کرونا جز با با طرح ملی واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مهار نمی شود و می تازد و جان می گیرد.

در حالی که با شیوع سویه کرونای دلتا، در علائم بیماری کووید-۱۹ شاهد تغییرات و بدنبال آن افزایش مرگ و میر هموطنان هستیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خیزهای بیشتر کرونا در آینده خبر داد و گفت که جهش های دیگری از کرونا در راه است .

دکتر سعید نمکی در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونای قم با تاکید بر اینکه نمی توان زمانی را برای پایان کرونا متصور بود، عنوان کرد: ویروس کرونا در آینده جهش های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس های آینده واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی تنها راه مبارزه با ویروس کروناست.

در همین حال معاون کل وزارت بهداشت در گفت و گویی اظهار کرد: علایم اولیه گذر از پیک پنجم را در ۱۴ استان کشور مشاهده می کنیم و امیدواریم با مراقب‌ها تا ۲ هفته آینده از این پیک سهمناک بگذریم.

 ایرج حریرچی افزود: پیک پنجم کرونا در ایران ناشی از ویروس کرونا نوع واریانت دلتا به عنوان مسری ترین ویروس شناخته شده جهان، است.

وی ادامه داد: با وجود نشانه‌های اولیه بهبودی شرایط، امیدواریم تعداد کشته های این پیک کرونا نیز کاهش یابد.

حریرچی با اشاره به پیش بینی برای هفته آینده گفت: متاسفانه در هفته گذشته ۲۳۰ هزار آزمایش و تست کرونا در کشور داشتیم که به اضافه مواردی که بدون تست مبتلا می‌شوند، ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران روزانه به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا می شوند.

وی تصریح کرد: روند ابتلا و بستری در ۱۴ استان کشور ثبات یافته و شرایط کرونا در این استان‌ها رو به نزول است اما پیش بینی می‌شود که شمار فوتی‌ها نیز طی روزهای آینده روند صعودی نسبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: رفتار مردم و مراسمات می تواند سرنوشت و آینده کرونا را در کشور مشخص کند.

 سخنگوی سازمان غذا و دارو هم پیامی درباره میزان واکسن‌های مصرف شده کرونا شامل سینوفارم، آسترازنکا، برکت، اسپوتنیک و بهارات در کشور توضیحاتی ارایه داد.

کیانوش جهانپور گفت : تا روز سه شنبه  ۲۶ مرداد، واکسن سینوفارم نوبت اول تعداد ۱۰ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۵۲۹ دز و سینوفارم نوبت دوم تعداد سه میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۰۷ دز مصرف شده است.

وی افزود: تعداد واکسن آسترازنکا مصرف شده تاکنون در نوبت اول سه میلیون و هفت هزار و ۴۲۴ دز و در نوبت دوم هم ۸۶۱ هزار و ۴۸۰ دز بوده است. واکسن برکت هم در نوبت اول یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۲۸۷ دز و در نوبت دوم ۱۸۸ هزار و ۹۰۱ مصرف شده است.

جهانپور تصریح کرد: اسپوتنیک نوبت اول ۴۴۴ هزار و ۹۳۵ دز و نوبت دوم ۳۶۱ هزار و ۳۹۵ دز و همچنین واکسن بهارات نوبت اول ۵۹ هزار و ۳۸۹ دز و نوبت دوم هم ۵۴ هزار و ۲۱۸ دز مصرف شده است.

رئیس جمعیت هلال ‌احمر نیز در خبری از تسریع واردات واکسن کرونا از سوی این جمعیت به کشور خبر داد و گفت: این جمعیت به دلیل ماهیت بین المللی‌ که عضوی از نهضت صلیب سرخ و هلال احمر به حساب می‌آید توانسته با کمک صلیب سرخ چین و حمایت دستگاه‌های مسئول در کشور، نسبت به عقد قرارداد و همچنین تعهدِ انجام قرارداد با شرکت تولید کننده برای تهیه‌ی واکسن کرونا اقدام کند.

کریم همتی با اعلام اینکه واردات واکسن از سوی هلال‌احمر با شروع ماموریت همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: در یک هفته گذشته دو محموله واکسن و در مجموع تاکنون ۱۴ محموله شامل ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۶ پرواز به کشور منتقل شده است.

با سرعت افزایش واردات واکسن به کشور و شروع به کار خط تولید واکسن داخلی، راه‌اندازی پایگاه های واکسیناسیون عمومی نیز در تهران و مناطق مختلف کشور آغاز شده است.

برهمین اساس به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون اشراق در شرق تهران رسما افتتاح شد.

رئیس هیئت مدیره برکت‌تل وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: باتوجه به شیوع ویروس دلتا کرونا و بنابر اعلام نیاز وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت تزریق واکسن در کشور، پایگاه تجمیعی "اشراق" توسط ستاد اجرایی فرمان امام وباهمکاری این وزارتخانه در محل فرهنگسرای اشراق راه‌اندازی شد.  

سیدرضا مظهری افزود: این پایگاه با ۳۵ جایگاه تزریق واکسن در شرق تهران راه‌اندازی شده و آماده‌سازی فضای محیطی، تجهیز بخش‌های پزشکی و درمانی و همچنین تأمین پزشک و نیروی انسانی و پرداخت تمام هزینه‌های آن توسط گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان امام انجام گرفته است.

مدیراجرایی مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت درخصوص امتیاز ویژه این پایگاه نسبت به سایر پایگاه‌های واکسیناسیون گفت: دراین پایگاه هم مثل سایر پایگاه‌ها تمام واکسن‌هایی که توسط وزارت بهداشت درکشور توزیع میشود در اختیار مردم قرار گیرد.

 

اخبار کرونایی کشور 

 بیشتر بستری‌ها سالمندانی هستند که واکسن نزدند

 رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان می‌گوید تعداد قابل ملاحظه‌ای از بستری های کرونا در بخش مراقبت های ویژه سالمندانی هستند که واکسینه نشده اند.

دکتر علی موسوی  افزود: لذا از مردم درخواست داریم که در رده سنی خود حتما واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: در این پیک همه گیری غیر از سالمندان شاهد درگیری جوانان و کودکان هم هستیم که مدافعان سلامت خسته شده اند و درخواست داریم مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به فکر سلامت خود و دیگران باشند.

موسوی افزود: شعارهایی مانند در خانه بمانیم، کرونا را شکست می‌دهیم و بسیاری از شعارهای این روزها هنوز برای خیلی‌ها جدی نیست؛ درست است در خانه ماندن برای بسیاری خسته کننده شده است امّا مردم به وضعیت کادر درمان و مدافعان سلامت که از خود و خانواده شان گذشتند هم کمی فکر کنند که برای ارائه خدمات به بیماران مجبور به پوشیدن لباس های طاقت فرسا هستند و به طور مستقیم در معرض خطر قرار دارند.

رئیس بیمارستان دولتی علی بن ابیطاب رفسنجان در خانه ماندن را بهترین روش قطع زنجیره بیماری کرونا دانست و افزود: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دیگر پروتکل های بهداشتی تا زمان واکسینه شدن عمومی بسیار موثر است.

وی گفت: اگرچه بخش عمده کمبودها برطرف و خدمات رسانی به بیماران در حال جریان است اما این وضعیت با تلاش بسیار از جمله تخلیه هشت بخش بیمارستان از جمله بخش های جراحی مردان و زنان و تبدیل آنها برای بیماران کرونایی فراهم شده است.

۳۱ درصد جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واکسن کرونا زدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۳۱ درصد جمعیت هدف ۶ شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند.

نوید دانایی افزود: تا صبح روز دوشنبه ۲۵ مرداد در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ۹۳ هزار و ۵۲۶ نفر نوبت اول واکسن کرونا تزریق شد. 

وی ادامه داد: روند واکسیناسیون کووید-۱۹ گروه های سنی و گروه های پرخطر با سرعت مناسبی در استان سمنان در جریان است و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد پنج هزار و ۴۱۴ نفر از هم استانی های عزیز در منطقه تحت پوشش دانشگاه واکسینه شدند.

برپایی بیمارستان کرونایی در مسجد جامع خرمشهر

 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی اضطراری برای پذیرش بیماران کرونایی در مسجد جامع خرمشهر راه‌اندازی شد.

محمدحیدری  اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی و تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمارستان ولیعصر(عج) و اورژانس قدیم خرمشهر ناچار به برپایی بیمارستان صحرایی شدیم.

وی با انتقاد از استقبال کم شهروندان خرمشهری از واکسیناسیون افزود: به رغم اینکه واکسن به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته و امکان تزریق روزانه پنج هزار دٌز واکسن در شهرستان خرمشهر وجود دارد اما استقبال از سوی مردم کم است.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خرمشهر فعال است اما روز گذشته فقط یکهزار و ۸۰۰ دٌز واکسن در این شهر تزریق شد گفت: این مقدار تزریق واکسن در یک روز قابل قبول نیست چرا که شمار جامعه درگیر بیماری کرونا نسبت به تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن قابل مقایسه نیست.

روزانه ۴۰۰ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی شاهرود مراجعه می کنند

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: روزانه به طور میانگین ۴۰۰ بیمار با علایم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی مراجعه می کنند.

رضا چمن با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی می شوند، به رسانه‌ها افزود: از این تعداد بیماران شناسایی شده ، ۶۰ تن در بیمارستان های امام حسین(ع) و بهار شاهرود بستری می شوند.

وی مجموع موارد بستری در بیمارستان های شاهرود را ۳۰۰ بیمار کووید۱۹ برشمرد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پاسخ ۲۲۰ نمونه آزمایشگاهی در شرق استان سمنان مثبت اعلام شد.

چمن با بیان اینکه هم اکنون با روند صعودی نگران کننده ابتلا در شاهرود و میامی مواجه هستیم، تصریح کرد: اکنون ۳۶ بیمار کووید۱۹ با حال بد در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه مطالبه برای تزریق واکسن در این شهرستان بالا است، افزود: تا به امروز توزیع واکسن بین دانشگاه های علوم پزشکی در کشور به نسبت جمعیت عادلانه بوده است.

فروشندگان واکسن تقلبی کرونا در مریوان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مریوان  هم از دستگیری باندی چهار نفره خبر داد که به فروش و تزریق واکسن تقلبی به نام واکسن  فایزر آمریکایی در این شهرستان، اقدام کرده بودند.

 سرهنگ "کامبیز رستم نیا"  اظهار داشت: با توجه به بستری شدن چند نفر از شهروندان در پی تزریق این واکسن ها بلافاصله شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا سه نفر از عاملین اصلی پس از  شناسایی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و نفر چهارم که متواری بود با تلاش مامورین دستگیر شد.

ظرفیت تخت‌های کرونایی کردستان در حال تکمیل شدن است

در خبری دیگر از کردستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: ظرفیت تخت های ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان های استان در حال تکمیل و پر شدن است.

صدیق جدیدالاسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۷۳ بیمار دربخش مراقبت های ویژه(icu) تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری مربوط به مرکز استان با ۴۱۱ بیمار است، گفت: براساس برآوردهای انجام شده اگر این روند افزایش بیماری تا چند روز آینده در استان همچنان ادامه داشته باشد ظرفیت تخت های کرونایی استان تکمیل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر به آمار بیماران بستری در استان افزوده می شود که رقم بسیار بالایی است و در صورت کند نشدن شیب بیماری باید برای بستری بیماران وارد پلان های دیگری شویم.

درمان بیماران کرونایی در کیش رایگان شد

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: درمان ساکنان مبتلا به ویروس کرونا به مدت ۲ماه در بیمارستان کیش رایگان شد.

جعفر آهنگران با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشتت: برخی از ساکنان کیش به دلیل نداشتن توان مالی برای درمان، به موقع به بیمارستان مراجعه نمی‌کردند و این اقدام عواقب ناگواری را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: براساس موافقت ستاد اقتصادی مبارزه با کرونا که با حضور جدی بخش خصوصی برگزار می‌شود، در راستای حفظ سلامت ساکنان کیش تمام هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و با مشارکت بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

جان باختن ۵۸۳ نفر از هموطنان در ۲۴ ساعت گذشته 

 در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۳ بیمار کووید- ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر برسد.

 روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی امروز چهارشنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۷۴  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۳۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

بر پایه این گزارش مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر رسیده و تاکنون سه میلیون ۷۵۷ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

هم اکنون ۷ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. ۱۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۹ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۶۳۹ دُز رسید.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

هشت نفر دیگر در کرمانشاه در اثر کرونا جان باختند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هشت نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در این استان فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۱ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه اظهار کرد: تعداد فوتی های کرونایی امروز نسبت به روز گذشته یک نفر بیشتر است.

وی افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۱۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که تعدادشان نسبت به روز گذشته ۱۹ نفر بیشتر است.

او یادآور شد: در شبانه‌ روز گذشته ۵۷۷ نفر شامل ۱۴۱ بیمار مثبت بستری و ۴۳۶ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲۵ نفر کمتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۴ نفر در مراکز درمانی این استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری و ۲۲۳ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس رنگ‌بندی جدید وضعیت ۱۰ شهرستان استان را از ۱۶ مرداد قرمز، یک شهرستان نارنجی و سه شهرستان را زرد اعلام کرد.  

تعداد بیماران بدحال کرونایی در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش قابل توجه تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان خبر داد و گفت: طی شبانه‌روز ۱۱ بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه استان اضافه شد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه افزود: روز سه‌شنبه تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استان ۷۳ نفر بود که این تعداد به ۸۴ بیمار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۷۳ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که علاوه‌بر آن در حدود ۲۰۰ بیمار دیگر نیز در بخش‌های کرونایی استان تحت مراقبت قرار دارند که اگر چه تست کرونای آنها منفی اعلام شده اما علائم بیماری کووید ۱۹ را دارند.

شیرانی تصریح کرد: بار ویروس در سطح استان بسیار بالاست و تعداد زیادی از مبتلایان به صورت ناقل ویروس هستند که اگر مراداواتی داشته باشند سلامتی دیگران را به خطر می‌اندازند از همین رو باید از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی پرهیز کرد چرا که در هر تجمع و دورهمی دست کم یک یا ۲ بیمار ناقل حضور دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از مراجعه یک هزار و ۳۴۲ فرد مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۷ نفر بستری شدند که تاکنون آزمایش ۸۲ بیمار مثبت اعلام شده است و ۳۹۳ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند.

شیرانی خاطر نشان کرد: همچنین در شبانه‌روز چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که بر اساس آن تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۷ مرداد)، ۱۷۸ هزار و ۵۶۹ تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ابتلای ۶۴ هزار و ۳۸۹ نفر به این ویروس قطعی شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل شده و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

چهار بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ زن ۷۴ و ۸۲ ساله و ۲ مرد ۵۰ و ۷۰ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت۳۷۳ مورد جدید به ۳۶ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

وی افزود: اکنون ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۵۱ نفر در کاشان و ۱۱۹ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۲ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۲۲ هزار و ۷۷۴ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۴ هزار و ۱۵۰ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار جدید حاد تنفسی با سن یک تا ۹۳ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۳ نفر با سن ۴۲ تا ۸۴ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان بستری شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۲۹۴ بیمار کووید ۱۹ به طور موقت بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه هزار و ۶۳۶ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان‌ها قرمز و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهید بهشتی و سیدالشهدا(ع) اضطراری شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

۵۸۱ بیمار مثبت سرپایی کرونایی در زنجان شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی در این استان به ۹۷ هزارو ۴۶۷ نفر رسید که ۵۸۱ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش روز چهارشنبه با اشاره به روند افزایشی موارد سرپایی و به دنبال آن بستری در بیمارستانها افزود: هم اکنون شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زنجان به رقم ۶۰۳ نفر رسید که ۴۱ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.

وی اضافه کرد: این استان روز گذشته سه مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۵۵۹ نفر رسیده است.

این مسوول ادامه داد: موارد مثبت سرپایی استان طی هفته های گذشته روند افزایشی یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی با توجه به عزاداری های حسینی و از طرفی کاهش محسوس رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری باید مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۰۷ هزارو ۹۶۱ نفر رسیده است.

قزلباش افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای  یکهزار هزارو ۴۹۴ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و  هشت هزارو ۶۸۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۸ هزارو ۸۲۰ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خدابنده و طارم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

آمار جان باختگان کرونایی در جنوب غرب خوزستان ۲ رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان آمار بیماران بستری در بیمارستان های منطقه جنوب غرب خوزستان را همچنان افزایشی اعلام کرد و گفت: آمار جان باختگان کرونایی در این منطقه ۲ رقمی شده و به ۱۰ نفر در شبانه روز رسیده است.

دکتر شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در آبادان، چهار نفر در خرمشهر و ۲ نفر در شادگان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. 

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۲۰ بیمار جدید کرونایی شامل  ۱۶۸ نفر در آبادان، ۱۳۰ نفر در خرمشهر و ۱۲۲ نفر در شادگان شناسایی شدند.

سلمان زاده افزود: از این تعداد ۳۵۹ نفر از جمله ۱۲۸ نفر در آبادان ، ۱۱۹ نفر در خرمشهر و ۱۱۲ نفر در شادگان پس از دریافت خدمات درمانی در منزل قرنطیه شدند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در شبانه روز گذشته ۹۴ نفر در پنج بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و ۶۹ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

هم اکنون ۴۷۱ بیمار در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

سلمان‌زاده رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون را تنها راه مقابله با کرونا دانست و افزود:انتظار می‌رود شهروندان مشارکت بیشتری در زمینه واکسیناسیون داشته باشند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

با توجه به افزایش قابل ملاحظه فوتی های کرونایی و غیرکرونایی

امروز پرکارترین روز کاری کارکنان آرامستان قزوین از زمان بروز کروناست

روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین در اطلاعیه ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه مصادف با روز تاسوعای حسینی؛ سخت ترین و پرکارترین روزکاری خادمین آرامستان های قزوین در یک سال و نیم گذشته از زمان بروز کرونا است.

در این اطلاعیه آمده است:  با توجه به افزایش قابل ملاحظه فوتی های کرونایی و غیرکرونایی در تاسوعای حسینی /امروز چهارشنبه/ ؛ حجم کاری کارکنان آرامستان ها به ویژه ماموران تطهیر و تدفین و کارشناسان‌مذهبی به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

براساس این اطلاعیه ؛ با توجه به افزایش تعداد فوتی های کرونایی و غیر کرونایی با پیش بینی پیش رو، ساعت کاری کارکنان آرامستان ها در روز جاری تا ساعت ۱۹ شب با هدف افزایش کمی و کیفی مطلوبتر خدمت رسانی اضافه خواهد شد.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است؛ با توجه به افزایش بی سابقه فوتی ها،  با ماندن در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی به کادر درمان و خادمین آرامستان ها کمک کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.