بر اساس گزارش وزارت بهداشت در 22 خرداد 1400، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۱۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (بیست ودوم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۰ هزار و ۵۲۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۴۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۲ هزار و ۵۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۳۶ دوز رسید.

امروز در میان انبوه خبرهای کرونایی، مطلبی در راستای فاز مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت منتشر شد و آن اینکه با تلاش متخصصان ایرانی مشهد در زمره چهار شهری قرار گرفت که تزریق این واکسن همزمان با دهه کرامت در این شهر آغاز شده است.

بر اساس اعلام متخصصان داخلی این واکسن نسبت به واکسن‌های سینوفارم چین و کوواکسین بهارات هند کارایی بسیار بهتری دارد و توصیه می‌شود ایرانیان بدون نگرانی از این واکسن استقبال کنند.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این رابطه اظهار داشت: سه هزار و ۳۵۰ سهمیه از این واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

دکتر سید کاظم فرهمند با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور با واکسن کووایران برکت واکسینه شده اند، افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت افرادی که در مرحله اول واکسن سینوفارم دریافت کردند در مرحله دوم می‌توانند واکسن کووایران برکت دریافت کنند و از این بابت مشکلی برای فرد ایجاد نمی شود.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن کووایران برکت نیز پیش از این گفته بود: چهار شهر شیراز، اصفهان، مشهد و بوشهر در روزهای آتی وارد فاز مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت شده و هشت هزار داوطلب در این مناطق وارد طرح مطالعاتی این واکسن خواهند شد که به این ترتیب، تزریق دوز  اول به داوطلبان مرحله سوم تست انسانی به اتمام می رسد.

حسن جلیلی همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که تاکنون در استان های تهران و البرز برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب در قالب مرحله سوم تست انسانی، تزریق انجام و پیش بینی شده در پایان شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ میلیون دوز از این واکسن تولید شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم اعلام کرد: فاز اول واکسیناسیون به اتمام رسیده و به همه کادر درمان، افراد بالای ۷۰ سال و برخی افراد دارای بیماری زمینه ای واکسن تزریق شده است.

علیرضا رییسی افزود: بدعهدی ارسال واکسن به کشور باعث شد محموله سه میلیون دوز واکسن به ایران نرسد.

وی از صدور مجوز اضطراری برای واکسن ایرانی خبرداد و تصریح کرد: نتیجه آزمایش فاز دوم واکسن ایرانی تا فردا اعلام می‌شود و امیدواریم این واکسن موفق به اخذ گواهی لازم شود واکسیناسیون گروه‌های سنی تا تیر ماه ادامه دارد و امیدواریم وقفه‌ای ایجاد نشود.

امروز همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روند کلی شیوع کرونا را در کشور نزولی دانست و گفت: اکنون در کشور ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی هستند که از این تعداد ۱۲ شهر در استان‌های جنوبی است.

با بیان اینکه شهر پاوه در استان کرمانشاه، شهرهای نیک‌شهر، ایرانشهر و چابهار در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، تصریح کرد: شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم، بستک، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، رودان و میناب نیز قرمز و با روند صعودی مواجه هستند.

وی ادامه داد: ۲۰۸ شهر کشور در وضعیت نارنجی و بقیه شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

در ادامه مروری داریم بر وضعیت واکسیناسیون در استان‌ها

کار واکسیناسیون که حدود ۲ هفته به دلیل تاخیر در واردات واکسن کرونا به تاخیر افتاده بود یکی دو روزی است که از سر گرفته شده و  افرادی که نوبت اول را دریافت کرده اند بنابر برنامه ریزی انجام شده مرحله دوم را دریافت می کنند.

در این رابطه مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۹ هزار و ۶۶۶ نفر در این شهرستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر بهاءالدین حسینی افزود: از این تعداد هزار و ۶۷۲ نفر نیز با تزریق مرحله دوم واکسن کرونا نسبت به واکسیناسیون کامل خود اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع کل دریافت کنندگان واکسن کرونا در این شهرستان، ۶ هزار و ۶۶۳ نفر در رده سنی بالای ۷۰ سال هستند که با مراجعه به مراکز مشخص شده نسبت به دریافت این واکسن اقدام کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: تاکنون هزار و ۹۱ نفر از  کادر درمان و دانشجویان و ۶۲۰ نفر از کادر بهداشت نیز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

حسینی در خصوص سایر گروه های هدف نیز اضافه کرد: ۸۴ نفر از بنیاد شهید، ۴۶۶ نفر از بیماران خاص، ۹۵ نفر از پاکبانان ، ۵۷ نفر از امدادگران هلال احمر، ۱۳ نفر از پرسنل غسال خانه، ۱۱ نفر از پایگاه انتقال خون ، چهار نفر از پرسنل بهداری زندان، ۲ نفر از کادر پزشکی قانونی و هشت نفر نیز معرفی شده از سوی فرمانداری واکسن کرونا دریافت کرده اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه تنها ۳.۶ درصد مردم استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند، اکثریت مردم به این بیماری و ابتلا به آن حساس هستند.

دکتر سیدمحمد علوی افزود: فعلا در حال پشت سر گذاشتن موج سوم بیماری هستیم و به جز در برخی از شهرها وضعیت پایدار و نسبتا قابل قبولی داریم هر چند این شرایط نگران کننده بوده و اوضاع شکننده است.

وی یادآورشد: مدتی است که به علت محدودیت واکسن، مراکز واکسیناسیون ما فعالیت چندانی نداشته و افرادی که نوبت دوم واکسنشان فرا رسیده نگران و در این مراکز تجمع می کنند که از نظر سرایت بیماری خطرناک است. این افراد نگران نباشند زیرا واکسن نوبت دوم آنها حتما تزریق می شود.

تاکنون ۱۶۸ هزار خوزستانی تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با اعلام اینکه جامانده‌های تزریق واکسن کرونا باید برای دریافت واکسن، در سامانه "salamat.gov.ir" ثبت‌نام کنند، گفت: زمان و مکان تزریق واکسن به صورت پیامک برای این افراد ارسال خواهد شد.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد گروه‌های هدف تعیین شده در استان واکسینه شده‌اند و در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام است.

به گفته او تاکنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت افراد ۷۰ سال به بالا در استان واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد: برای رده سنی ۶۵ سال به بالا هم منتظر اعلام وزارت بهداشت هستیم و به محض اعلام، کار واکسیناسیون این رده سنی هم آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۷۰ سال به بالا در استان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۱ هزار و ۸۷۳ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

مجید شیرانی با بیان اینکه تاخیر در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در کشور بنا بر نظر کمیته مشورتی، علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال شده است، اظهار داشت: مردم استان در این خصوص نگران نباشند.

شیرانی ابراز امیدواری کرد که با واردات واکسن به کشور به زودی نوبت دوم تزریق واکسن کرونا برای گروه‌های سنی هدف انجام شود.

۲۲ خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: پس از حدود یک‌ماه روز بدون فوتی کرونایی در این استان ثبت شد که شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع کرونا تاکنون به رقم یک‌هزارو ۴۷۵ رسیده است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: در زمان حاضر ۲۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۹ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.

این مسوول، درمورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ شهری در استان قرمز نیست و اغلب شهرستانهای استان نارنجی و یا در وضعیت زرد هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه را هم اعلام کرد که براساس این گزارش شهرستان پاوه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، سرپل دهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، گیلانغرب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد ۲۸ بیمار بستری شدند و ۵۲ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

مجید شیرانی افزود: بر این اساس تعداد بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۶ هزار و ۴۶۹ نفر رسید.

وی همچنین از فوت سه بیمار جدید مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: با احتساب این سه نفر تعداد فوتی‌ها ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به یک هزار و ۱۱۶ نفر افزایش یافت.

شیرانی با بیان اینکه ۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۱ نفر مبتلای قطعی هستند و مابقی منتظر جواب آزمایش هستند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمالت بهداشتی درمانی زاهدان هم در خبری اعلام کرد: با افزوده شدن ۴۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس به ۴۱ هزار رو ۱۱۶ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه ۲۸۹ بیمار حاد تنفسی و ۱۷۵ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی ادامه داد: با فوت چهار مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و  ۴۰۲ نفر رسید.

وی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوریکه حدود ۸۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: هم‌اکنون ۳۲۴ فرد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

ابراهیم سلمانی افزود: از ۵۶۶ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱۵۴ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند و در شبانه روز گذشته سه فرد مبتلا به این بیماری در استان جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در خبری گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۷ مورد جدید به ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

مریم امیدی افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۸۶ نفر است که ۷۴ بیمار در کاشان و ۱۲ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: هشت نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در۲۴ساعت گذشته هیچ موردی از فوت گزارش نشده است.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های گیلان طی هفته های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافت و با بستری شدن ۴۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری شدگان به پایین ترین تعداد طی حدود دو ماه اخیر رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان در این رابطه، با اشاره به روند نزولی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت: آمار بستری روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان روند کاهشی دارد.

دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری شدند که نسبت به هفته های گذشته به ویژه روزهای اخیر روند کاهشی قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به روند کاهشی شمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان طی هفته های اخیر خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که به کمترین حد خود طی حدود ۲ ماه اخیر رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: با آغاز موج چهارم کرونا در این استان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری می شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۷۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری انتقال یافتند و اکنون ۵۷۷ بیمار در این مراکز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

دکتر محمد فتحی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۴۵ هزار و ۷۰۸  بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته که ۴۰ هزار و ۹۶۹ بیمار آنان بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: با مرگ ۶ بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز ، شمار کل جانباختگان کرونایی استان به چهارهزارو۱۵۲ نفر رسید.

پنج شهرستان تابعه البرز نارنجی و ۲ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۸۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند و در حال حاضر سه شهرستان وضعیت زرد دارند.

دکتر مریم کوشکی اعلام کرد: همچنین ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۱۸ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

وی اظهار داشت: ۲ شهروند این استان طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جانباختگان به یکهزار و ۸۸۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۷۰ هزار و ۱۹۳ نمونه تشخیص کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال شده که از این مجموع ۳۶۶ هزار و ۶۰۸ مورد پاسخ داده شده و ۲۴۷ هزار و ۹۱۵ نمونه آن منفی بوده است.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون سه شهرستان رومشکان، سلسله و چگنی در وضعیت زرد و هشت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه واقع در جنوب غرب مشهد هم گفت: هفته گذشته ۱۱۲ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در منطقه زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور افزود: این آمار بر اساس معیارهای تشخیص قطعی به دست آمده و اکنون ۵۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: در این مدت چهار نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

روند کاهشی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل نیز همچنان ادامه دارد، به طوری که در شبانه‌روز گذشته برای ششمین بار طی سال جاری، روز بدون فوتی کرونا در این استان به ثبت رسید.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در ادامه وضعیت کاهشی شیوع کرونا، شمار مبتلایان جدید کووید.۱۹ در این استان به ۲۶ نفر تنزل کرده که ۹۵ نفر پایین تر از بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه قبل و همانند آمار میانگین زمستان سال گذشته است.

همچنین بر اساس آمار اعلام شده، شمار مبتلایان بستری همزمان در این استان نیز با ۴۵۶ نفر کاهش، از ۶۳۳ نفر در پنجم اردیبهشت ماه به ۱۷۷ فرد بستری در شبانه‌روز گذشته رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی هم درباره وضعیت کرونایی این استان گفت: بستری شدگان کرونا در آذربایجان‌غربی طی حدود ۲ ماه و نیم گذشته همچنان سه رقمی بوده است.

جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز حدود ۱۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند که از این تعداد، ۶۲ نفر مربوط به ارومیه بودند.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین شاهد ابتلای ۳۹۲ نفر در آذربایجان غربی به کرونا بودیم که نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی یادآورشد: طی ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار کرونایی نیز در استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که سهم هرکدام از شهرهای ارومیه، میاندوآب و سلماس یک نفر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در خبری گفت: روند ابتلا، بستری و حتی فوت در این استان روند نزولی بوده اما همچنان آمار بستری ها به میزانی که مد نظر است کاهش نیافته است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: استان ایلام از نظر تعداد ابتلا و بستری و حتی فوت دارای شرایط بهتری است و در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز از نارنجی شدن وضعیت ۲ شهرستان امیدیه و هندیجان خوزستان خبر داد و گفت:  بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیچ کدام از شهرستان‌های خوزستان در حالت قرمز کرونایی قرار ندارند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: بر پایه این گزارش شهرستان‌های هندیجان، امیدیه، بهبهان، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان، دزفول،  اندیمشک، شوش، اهواز، کارون، شادگان، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، رامشیر، دشت آزادگان و شوشتر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی گفت: همچنین ۹ شهرستان هفتکل، باوی، حمیدیه، اندیکا، آغاجاری، باغملک، گتوند، لالی و هویزه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

پیش از این ۲ شهرستان خوزستان قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد بودند.

 

مجموع جانباختگان کرونا در کرمانشاه به هزار و ۸۸۵ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت چهار نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹، گفت: مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۸۸۵ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز شنبه اظهار داشت: هم اکنون ۳۷۵ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که نسبت به روز قبل ۱۴ نفر کمتر است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۳۵ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲۸ نفر کمتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۷۸ بیمار هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

پاوه در وضعیت قرمز است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه را اعلام کرد که براساس این گزارش شهرستان پاوه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، سرپل دهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، گیلانغرب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

 

یک ایلامی دیگر قربانی کرونا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک ایلامی را گرفت و تعداد فوتی های استان به ۷۹۷ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه اظهار داشت: ۱۸ ابتلای جدید نیز در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۳۹ هزار و ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، مجموع بهبودیافتگان کرونا نیز در استان تاکنون ۳۸ هزار و ۲۹۰ نفر بوده است.

دکتر کریمیان با بیان اینکه شهرستان ایلام همچنان دارای بیشترین تعداد بستری جدید در استان است، یادآور شد: در شبانه روز گذشته ۱۳ ابتلای جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های موجود در استان به ۷۷ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از بستری های جدید چهار نیز مربوط به مهران، ۲ نفر ایوان، یک نفر آبدانان، یک نفر دهلران و یک نفر سیروان است.

وی در خصوص رنگ بندی کرونای شهرستان های استان هم گفت: شهرهای ایلام، دهلران و چوار همچنان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در تربت‌حیدریه شناسایی شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: هفته گذشته ۱۱۲ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در منطقه زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور روز شنبه افزود: این آمار بر اساس معیارهای تشخیص قطعی به دست آمده و اکنون ۵۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: در این مدت چهار نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.

 

۳۸۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های لرستان بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۸۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند و در حال حاضر سه شهرستان وضعیت زرد دارند.

دکتر "مریم کوشکی" روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۱۸ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

وی اظهار داشت: ۲ شهروند این استان طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جانباختگان به یکهزار و ۸۸۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۷۰ هزار و ۱۹۳ نمونه تشخیص کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال شده که از این مجموع ۳۶۶ هزار و ۶۰۸ مورد پاسخ داده شده و ۲۴۷ هزار و ۹۱۵ نمونه آن منفی بوده است.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون سه شهرستان رومشکان، سلسله و چگنی در وضعیت زرد و هشت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

۷۰ بیمار کووید ۱۹ البرز به تخت های بستری انتقال یافتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۷۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری انتقال یافتند و اکنون ۵۷۷ بیمار در این مراکز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

دکتر محمد فتحی روز شنبه به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۴۵ هزار و ۷۰۸  بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته که ۴۰ هزارو۹۶۹ بیمار آنان بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: با مرگ ۶ بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز ، شمار کل جانباختگان کرونایی استان به چهار هزار و ۱۵۲ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بار دیگر بر رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای قطع زنجیره کرونا تاکید کرد.

پنج شهرستان تابعه البرز نارنجی و ۲ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند.

 

روند مبتلایان به کرونا در گیلان سیر نزولی دارد

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های گیلان طی هفته های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافت و با بستری شدن ۴۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری شدگان به پایین ترین تعداد طی حدود دو ماه اخیر رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان روز شنبه در این باره با اشاره به روند نزولی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت: آمار بستری روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان روند کاهشی دارد.

دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری شدند که نسبت به هفته های گذشته به ویژه روزهای اخیر روند کاهشی قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به روند کاهشی شمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان طی هفته های اخیر خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که به کمترین حد خود طی حدود ۲ ماه اخیر رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: با آغاز موج چهارم کرونا در این استان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری می شدند.

وی یادآور شد: ۳۱ فروردین ماه امسال در موج چهارم شیوع کرونا به دلیل بی توجهی به توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان به یک هزار و ۵۰ نفر نیز رسیده بود.

دکتر رخ شاد با اشاره به همکاری خوب مردم در کاهش مبتلایان به کرونا خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل پرهیز از دورهمی و تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی همچنان مورد تاکید است.

وی در ادامه با اشاره به دریافت ۱۸۰ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه های هدف در گیلان اظهار داشت: تاکنون واکسن کرونا به ۱۷۰ هزار نفر از گروه های هدف از جمله کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی و بیماران خاص، سالمندان بالای ۸۰ سال و گروه سنی بالای ۷۰ سال در این استان علیه بیماری کووید ۱۹ تزریق شده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، رشت ، سیاهکل ، خمام، تالش و آستارا در وضعیت زرد و شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت ، دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد جان‌ باختگان بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۸ نفر رسید.

تاکنون دو میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، سه هزار و ۴۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

تاکنون به چهار میلیون و ۲۹۵ هزار و ۸۰۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۷۶۵ هزار و ۲۱۳ نفر نیز دوز دوم  تزریق  و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰ دوز رسیده است.

 

شمار آزمایش مثبت کرونا در منطقه کاشان به ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسید

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۷ مورد جدید به ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

مریم امیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۸۶ نفر است که ۷۴ بیمار در کاشان و ۱۲ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: هشت نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در۲۴ساعت گذشته هیچ موردی از فوت گزارش نشده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد پنج نفر با سن ۴۳ تا ۸۰ سال در کاشان و سه نفر با سن ۴۶ تا ۷۹ در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان هستند.

امیدی گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۸۱ هزار و ۱۶۱ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۱ هزار و ۶۴۹ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: ۸۸۸ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

حمید سوری مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیته‌های کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع برای کووید ۱۹، هشتم خرداد پس از نشست با فرماندار ویژه کاشان گفت: کارنامه و عملکرد این شهرستان در مدیریت اپیدمی کرونا نسبت به میانگین کشوری موفق و مثبت است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

کرونا در قم پنج قربانی دیگر گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز منتهی به‌بیست و دوم خردادماه‌ پنج بیمار که نتایج آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود جان خود را در قم از دست دادند.

محمد رضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۳۷ تَن از این بیماران در بیمارستان‌های استان گفت: ۲۲ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز پس از بهبودی و با نظر پزشکان معالج از بیمارستان مرخص شدند.

وی تعداد بیماران کرونایی که هم‌اکنون در مراکز بیمارستانی قم بستری هستند را ۱۲۰ تَن ذکر کرد و افزود: ۳۱ تَن از این بیماران به‌دلیل وخیم بودن اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

قدیر همچنین یادآور شد: از مجمموع ۲۵۴ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۹۱ مورد مثبت شد.

رئیس علوم پزشکی قم بیان کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در این استان ۵۱ هزار و ۲۰۳ دُز واکسن تزریق شده است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط «نارنجی» شد.

 

 

۱۲۳ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با ابتلای ۱۲۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به بیماری کووید ۱۹ در مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۷ هزار و ۷۸۴ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۳ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز شنبه افزود: همچنین با فوت چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۰ مورد بود که ۵۴ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۴ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۷۸۶ ، بهار ۹۶۱، تویسرکان یک هزار و ۹، رزن ۷۵۴، درگزین ۲۸۶، فامنین ۳۱۶ و کبودراهنگ یک هزار و ۱۴ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۲۷۱ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۷۶۸ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، «فامنین، اسدآباد و تویسرکان» در وضعیت زرد و هفت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

 

موارد جدید ابتلا به کرونا در اصفهان کاهش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان کاهش یافت و به کمتر از ۲۰ درصد از کل آزمایش‌های کرونا رسیده است.

آرش نجیمی روز شنبه افزود: اوائل خرداد امسال موارد مثبت ابتلا از کل نمونه‌های آزمایش کرونا در استان حدود ۲۵ درصد بود اما با روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ این آمار کاهش یافت و به ۲۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هرچه این شاخص کاهش یابد به معنی شیوع کمتر ویروس کرونا در سطح جامعه است، اظهار داشت: تعداد بیماران جدید بستری نیز در چند روز اخیر بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر بود و کل بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها در محدوده ۸۵۰ تا ۹۰۰ نفر است.

نجیمی با اشاره به اینکه سرعت کاهش بیماران کرونایی در استان در چند روز اخیر کُند شده است، تاکید کرد: اگر مردم از دستورهای بهداشتی غفلت کنند ممکن است این روند کاهشی متوقف شود و حتی به سمت ثابت شدن یا افزایشی برود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به طور معمول هر چهار روز یک تغییر در آمار بوجود می آید، خاطرنشان کرد: اگر رفتارهای مردم در روزهای آینده به سمت تجمعی و عادی اِنگاری پیش رود این احتمال وجود دارد که آمار کرونا در اواخر خرداد افزایش یابد.

نجیمی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان انجام می‌شود و متوقف نشده است، تصریح کرد: سرعت واکسیناسیون با توجه به تعداد واکسن‌هایی که در اخیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار می گیرد، ممکن است کُند شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اصفهان به مردم تزریق شده است.

نجیمی همچنین گفت: تا کنون مجوزی برای برگزاری برنامه‌های گردهمایی نامزدهای انتخاباتی با حضور مردم در اصفهان صادر نشده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در شبانه روز گذشته از یکهزار و ۵۵۵ نمونه آزمایش کرونا در استان (به جز کاشان و آران و بیدگل) ۳۱۸ بیمار جدید شناسایی شدند.

تعداد بیماران جدید بستری شده ۱۴۳ نفر و تعداد کل بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان‌ها ۸۹۴ نفر است که ۱۹۴ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد کل مرگ و میر (قطعی و مشکوک ) کرونا در شبانه روز گذشته در استان اصفهان ۱۵ نفر بود که ابتلای هشت نفر آنها به کووید ۱۹ قطعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.