بر اساس گزارش وزارت بهداشت در روز بیستم اردیبهشت 1400، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۵۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۲۶۱ نفر رسید. پنج هزار و ۵۳۳ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۱۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۱۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۷ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۹۰ هزار و ۳۴۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۸ دوز رسید.

جهش ویروس کرونا در هندوستان خطر جدیدی است که جهان را تهدید می کند. به گفته مسئولان وزارت بهداشت، ویروس جهش یافته در هندوستان میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد و از ویروس جهش یافته در انگیس نیز خطرناکتر است. شیوع این ویروس در هندوستان، سیستم بهداشتی و درمانی و وزارت بهداشت این کشور را فلج کرده است.

هند اکنون با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تاکنون بیش از ۲۲ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۶۶ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که تعداد مرگ روزانه کرونا در این کشور به حدود ۳۶۰۰ نفر در روز رسیده است و بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.  

هند یکی از تولیدکنندگان مهم واکسن کرونا در دنیاست. ایران نیز یکی از واکسن های تولید شده در این کشور را به نام واکسن کوواکسین از شرکت بهارات بیوتک خریداری کرده است. مسئولان وزارت بهداشت برای خرید ۵۰۰ هزار دوز از این واکسن سفارش داده بودند اما بعد از رسیدن محموله اول این واکسن به میزان ۱۲۵ هزار دوز، محموله دوم که ۳۷۵ هزار دوز واکسن بود با دستور دادستانی در هندوستان به علت نیاز این کشور توقیف شد.

واکسیناسیون کرونا در کشورهایی که تزریق واکسن به شهروندان خود را به سرعت انجام داده اند، موثر بوده به طوری که انگلستان با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا توانسته است آمار مرگ های بالای هزار نفر را به چهار نفر در روز کاهش دهد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۹ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

۲۰ اردیبهشت‌ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان‌ها

موج چهارم همه گیری کرونا که به واسطه ویروس جهش یافته خطرناکترین دوره این پاندمی بود با اعمال محدودیت ها،تلاش کادر درمان،رعایت شیوه نامه ها و تزریق واکسن اینک روند نزولی را طی می کند که باید مراقب بود تعطیلات پیش رو ،مسافرت ها وعادی انگاری ها زمینه‌ساز تجربه دوباره این موج نشود.

روند نزولی آمار بستری بیماران کرونایی و مراجعان سرپایی ، تزریق توام واکسن به جامعه هدف ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از تردد های غیر ضرور نوید بخش کاهش آمار بستری شدگان و جانباختگان در روزهای آینده خواهد بود.

وضعیت کنونی همه گیری ویروس کرونا در بیشتر استان ها و شهرستان ها ثابت شده اما با توجه به تعطیلات عید سعید فطر نمی توان به این وضعیت پایدار امیدوار بود و ممکن است با عادی انگاری گسترده شرایط کرونایی  دوباره تغییر کند.

هم اکنون عمده نگرانی مسئولان حوزه بهداشت و درمان و همچنین کادر درمان تکرار تجربه تلخ تعطیلات عید نوروز است که بلافاصله بعد از عبور از پیک سوم کرونا تمامی استان با کرونای انگلیسی و موج چهارم درگیر شدند که هزینه، خستگی و بار سنگینی را به کشور ، کادر درمان و بسیاری از مشاغل تحمیل کرد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی مازندران در این خصوص گفت: طی هفته های اخیر آمار بستری بیماران جدید کرونایی، مراجعان سرپایی و همچنین موارد فوتی ناشی از کرونا در استان روبه کاهش است.

دکتر قاسم اویش ضمن ثابت توصیف کردن وضعیت استان اظهار داشت :نباید تعطیلات عید فطر زمینه‌ساز تجربه دوباره بروز موج چهارم باشد.

 بنا به توصیه کارشناسان تنها راه حفظ سلامتی رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از مهمان پذیری و دورهمی است ، مردم در تعطیلات  عید فطر از برگزاری هرگونه مهمانی ، تجمعات و رفتن به ییلاقات خودداری کنند و به رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند تا سیر نزولی شیوع کرونا همچنان ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

طبق تصمیمات اتخاذ شده و با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر سخنگوی نیروی انتظامی هم به تازگی اعلام کرد که خودروهایی که در شهرهای قرمز تردد کنند یک میلیون و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند و در صورت رعایت نکردن مصوبات برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

بر اساس ابلاغ ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، اجرای طرح منع رفت و آمد خودرویی به شهرهای درگیر وضعیتهای "قرمز، نارنجی و زرد" شیوع ویروس همه‌گیر کرونایی از ساعت ۱۴ روز ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت ۱۲ روز شنبه بیست و پنجم ماه جاری ادامه خواهد داشت. 

 

وضعیت  کرونا در استان ها

از هرمزگان و به نقل از  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر رسیده که  ۹۹ مبتلای دیگر به مجموع بستری های کرونا در استان در شبانه روز گذشته به جمع بیماران کرونایی اضافه شده و هم اکنون شمار بستری ها در هرمزگان به ۳۷۵ نفر رسیده است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: از مجموع بستری های کرونا در هرمزگان، ۶۸ نفر شرایط نامساعدی ندارند که حال ۱۲ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم گفت: با افزوده شدن ۱۶۲ نفر جدید در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۳۳ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوریکه ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

در یزد هم‌ ۴۱۱ فرد مشکوک به کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:در این مدت پنج نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم خبر داد که در زمان حاضر یک هزار و ۴۴۲ کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر روزبه رجایی اضافه کرد: روند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی در دهه اول اردیبهشت ماه تثبیت شد و از دهه دوم روند کاهش بسیار خفیف و آهسته را تجربه می کنیم. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم خبر داد که در پی رعایت بهتر شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم در ۲ هفته اخیر روند شیوع بیماری در استان نزولی شده است. 

پرویز یزدان پناه  اظهار داشت:  از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۱۷ هزار بیمار بستری و از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر ترخیص شده اند.

 آخرین اطلاعات منتشر شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل نشان می‌دهد که روند کاهشی آمار ابتلای جدید و شمار افراد بستری همزمان مبتلایان به بیماری کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل  اعلام کرد: ابتلای جدید به کرونا در استان اردبیل با ۶۸ نفر کاهش نسبت به سه هفته قبل روند کاهشی داشته و به ۵۳ نفر رسیده و مجموع شمار بستری‌ها نیز با ۲۳۳ مورد کاهش از ۶۳۳ نفر به ۴۰۰ نفر افت کرده است.

 در خبری از گیلان و به نقل از مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان آمده است  : اگر چه آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا کاهش یافته، اما این وضعیت بسیار شکننده است بنابر این رعایت پروتکل های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

دکتر حسن رخ شاد  با اشاره به فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر بیان داشت: مسافرت ها موجب انتشار ویروس کرونا و شعله ور شدن بیماری می شود و  از مردم می خواهیم که به هیچ وجه مسافرت نکنند.

استاندار فارس هم با بیان این که واکسیناسیون خودرویی افراد بالای ۸۰ سال برای نخستین بار در شیراز انجام شده، گفت: بطور متوسط روزانه به چهار تا پنج هزار سالمند در سطح استان فارس واکسن کرونا تزریق می شود.

 عنایت الله رحیمی افزود: مراجعه به آمار واکسیناسیون کشوری نشان می‌دهد تا امروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه اول تزریق واکسن کشور را به خود اختصاص داده که درخور تقدیر است.

 

تزریق واکسن به جامعه هدف

در شرایطی که رفتار ویرس جهش یافته مشخص نیست و بررسی‌ها  نشان داده که بسیاری از این واکسن‌های تولیدی این ویروس جهش یافته را پوشش نمی‌دهند انتظار می‌رود مردم بیشتر به اجرای پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند و ورود واکسن نباید باعث تغییر رفتار افراد شود چون تا زمانیکه واکسیناسیون به صورت عمومی در سراسر دنیا انجام نشود و ایمنی زایی به حد قابل توجهی افزایش نیابد احتمال ابتلا وجود دارد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: از ۱۳ اسفندماه سال گذشته زمان آغاز طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون در ۲ مرحله ۲هزار و ۹۰۷ دوز واکسن کرونا در شهرستان خرمشهر به افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای تزریق شده است.

هنگامه پروین دوشنبه اظهار داشت: در مرحله اول ۲هزار و ۱۲۸ دوز و در نوبت دوم  ۷۷۹ دوز واکسن به افراد پرخطر در شهرستان خرمشهر تزریق شد.

وی افزود: در این ۲ مرحله تزریق واکسن کرونا ، کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا، فوریت‌های پزشکی، سالمندان بین ۷۵ تا ۸۰ سال، جانبازان، پاکبانان، بیماران دیالیزی، بیماران سرطانی، تالاسمی، بیماران MS، بیماران پیوندی و پزشکان بخش خصوصی درگیر با کرونا واکسن دریافت کردند.

از زنجان هم خبر رسیده که تاکنون ۳۵ هزار و ۶۵۲ دوز از انواع واکسن آسترازنکا، بهارات، سینوفارم و اسپوتنیک وارد استان شده که بیش از ۳۰ هزار دوز، توزیع شده و پنج هزار و ۳۱۹ واکسن نیز در حال توزیع است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت:توزیع واکسن کرونا در کشور و استان سرعت بیشتری به خود گرفته و بر این اساس و در روزهای آتی نیز چند میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

به گفته این مسوول، در مجموع بیش از ۲۰ هزارو ۹۶۱ دوز واکسن کرونا در نوبت اول و سه هزار  ۳۴۷ دوز واکسن کرونا نیز در نوبت دوم در استان زنجان تزریق شده است.

 مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم از تزریق واکسن کرونا به ۷۴۸ بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: تاکنون واکسن کرونا به ۲۶۳ بیمار دیالیزی، ۳۴۱ نفر از بیماران مبتلا به ام اس، تعداد ۷۶ بیمار تالاسمی و ۶۵ بیمار هموفیلی در استان تزریق شده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرد که  تاکنون ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این آمار ۳۱ هزار دوز تاکنون تزریق شده و ۱۰ هزار دوز دیگر نیز در حال تزریق است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، حدود ۲۰ هزار سالمند در رده سنی بالای ۸۰ سال در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت استان پرونده سلامت دارند که تاکنون به ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از این سالمندان واکسن کرونا تزریق شده است.

در لرستان هم بنا به گفته معاون توانبخشی بهزیستی استان ، واکسیناسیون ۱۲۶ نفر از افراد مقیم در سرای سالمندان استان و کارکنان این مراکز علیه کرونا انجام شد.

"نگار فتحی بیرانوند" افزود: ۲ مرحله واکسیناسیون ۸۰ نفر از سالمندان و ۴۶ نفر کادر فعال و شاغل در این مراکز پایان یافت و  وضعیت عمومی همه این افراد مساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ و به بالا در آذربایجان‌شرقی، گفت: تاکنون ۲.۸ درصد جمعیت استان، معادل حدود ۱۰۵هزار نفر بر ضد کرونا واکسینه شده‌اند.

خبری خوش از ورود محموله جدید واکسن خارجی

 رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در خصوص واردات واکسن اظهار داشت :محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته یا حداکثر اوایل هفته آینده به میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز وارد ایران می‌شود.

 صادق تبریزی افزود: اگر تامین واکسن کرونا طبق برنامه به خوبی پیش برود، پیش بینی این است که تا نیمه خرداد حدود ۱۰ میلیون واکسن کرونا به دست ما برسد.

وی ادامه داد: تا آخر خرداد واکسن کرونای تولید داخل نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و واکسن پاستور که با مشارکت کوبا تولید می شود و واکسن کوایران برکت تا پایان خرداد تایید و تولید می شود و به دست وزارت بهداشت می رسد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن خارجی از چهار نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسن چینی، کوواکسین هند و آسترازنکا کره جنوبی وارد شده است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۹۰ هزار و ۳۴۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۸ دوز رسید.

اگرچه تزریق واکسن یکی از ضرورت هاست و کارشناسان و متخصصان تاکید کرده اند که واکسن‌های کرونا موجب ایمن‌سازی دریافت‌کنندگان واکسن در برابر ویروس می شوند اما نمی‌توانند کووید ۱۹ را ریشه کن‌کنند و مانع شیوع آن شوند؛ بنابراین استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون یک الزام است.

 

ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌های اصفهان ۶۰ درصد کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ورود بیماران کووید-۱۹ به بیمارستان‌های استان نسبت به اوائل اردیبهشت جاری حدود ۶۰ درصد کاهش یافت.

دکتر طاهره چنگیز روز دوشنبه اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم و رعایت محدودیت‌های تعطیلات عید فطر، این روند تداوم یابد.

وی افزود: سه هفته گذشته میزان ورودی و بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در هر شبانه روز حدود ۵۰۰ نفر بود اما اکنون این آمار حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز درصد نتیجه مثبت تست‌های کرونا خیلی کم نشده است، اظهار داشت: این شاخص در شهرستان های مختلف استان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است یعنی گردش ویروس کرونا در جامعه وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه انتقال ویروس کرونا با کاهش تجمع و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبه‌های ستاد کرونا کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: سفرهای بین شهری در تعطیلات عید فطر ممنوع است و امیدواریم مردم این محدودیت را در جهت منافع خودشان بدانند و آن را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تعطیلات پیش رو باید مراقبت لازم را درباره سفرهای درون شهری داشته باشیم، تصریح کرد: در موج اخیر شیوع کرونا، بسیاری از دلایل ابتلا به کووید- ۱۹، تشکیل مهمانی‌های خانوادگی بود که اگر در تعطیلات عید فطر این دورهمی‌ها همچنان شکل بگیرد احتمال افزایش دوباره آمار وجود دارد.

چنگیز تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون کرونا بطور کامل صورت نگرفته است باید در رعایت دستورهای بهداشتی برای خود و دیگران کوتاهی نکنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه تاکنون حدود یکصد هزار نفر در استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: این رقم نسبت به جمعیت پنج میلیون نفری استان، تعداد زیادی نیست اما در بین سایر استان ها، عملکرد برتری داریم.

وی افزود: با تامین واکسن بیشتر، سرعت واکسیناسیون را نیز افزایش می دهیم و در زمان حاضر نیز بر تعداد تیم های واکسیناسیون خود افزودهایم.

چنگیز با بیان اینکه محدودیت کنونی ما ناشی از  مقدار واکسن در دسترس است، ادامه داد: با اخبار خوبی که از تولید واکسن داخلی می رسد امیدواریم تا پایان تابستان امسال جمعیت قابل توجهی از شهروندان استان واکسینه شوند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در روز دوشنبه بیستم اردیبهشت یکهزار و ۹۱۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان(جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند که ۳۸۹ نفرشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

از سه هزار و ۱۰۲ تست گرفته شده کرونا در استان ۳۵ درصد جواب ها مثبت بوده و یکهزار و ۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شده اند.

همچنین تعداد بیمار جدید بستری شده ۲۶۴ نفر و کل موارد فوت شده در شبانه روز گذشته ۲۴ نفر بوده که ابتلای ۱۴ نفر از فوتی ها به کووید ۹ قطعی مثبت است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، هم اکنون سه شهرستان دهاقان، شهرضا و کاشان در استان اصفهان در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، سه شهرستان خور و بیابانک، برخوار و بویین میاندشت در وضعیت زرد(خطر متوسط ) و ۱۸ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید -۱۹ از اسفند سال ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از ۷۴ هزار نفر جان باخته اند.

 

۱۲۰ ابتلای جدید کرونا در ایلام شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲۰ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به ۳۷ هزار و ۲۵۲ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه اظهار داشت: مورد فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت نشده و تعداد فوتی های استان تا این لحظه ۷۶۲ نفر است.

وی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۳۷ بستری جدید در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۱۷۳ نفر هستند.

دکتر کریمیان یادآور شد: ایلام با ۱۲ نفر همچنان بیشترین بستری های جدید را به خود اختصاص داده و پس از آن دره شهر و دهلران هر کدام با ۶ بستری در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از بستری های جدید پنج نفر مربوط به آبدانان، چهار نفر ایوان،۲ نفر چرداول، یک نفر سیروان و یک نفر نیز مربوط به مهران است.

دکتر کریمیان اضافه کرد: شهرستان های ایلام، ایوان، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، چوار و چرداول در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۸۱ بیمار جدید کووید۱۹ در خراسان شمالی بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با بستری ۸۱ بیمار کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۶۱ بیمار دارای علایم این بیماری در بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده در۲۴ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۲۰ اردیبهشت ماه، هیچ مورد فوتی به دلیل کرونا در استان به ثبت نرسید.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت بحرانی به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک کم توجهی می کنند و هم اکنون متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

 در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و ۱۲۹ نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

 

۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در قم جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، ۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم، افزود: در این مدت ۹۶ بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در این استان پذیرش که از این تعداد، ۷۹ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی اضافه کرد: ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا  نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در این استان بستری هستند که حال ۹۷ نفر وخیم می‌باشد.

قدیر خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۵۴ تست از شهروندان قمی گرفته شده که نتیجه ۳۳۴ مورد مثبت بوده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۲۸ دز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده‌است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

 

۲ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ زن۸۳ و ۷۵ ساله در ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این شهرستان جان باختند.

مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۲۲۵ نفر است که ۲۱۹ بیمار در کاشان و ۳۶ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۴۷ نفر اعلام و اضافه کرد: ۴۱ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

ثبت ۱۱۰ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۱۰ مورد جدید به ۲۲ هزار و ۷۸۵ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۴۶ نفر با سن از ۲۱ سال تا ۸۶ سال در کاشان و هفت نفر از آران و بیدگل با سن ۲۵ تا ۸۹ سال تحت مراقبت و درمان هستند.

امیدی گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۶۷ هزار و ۳۸۱ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۰ هزار و ۸۷۷ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

به گفته وی، ۳۰۹ بیمار به درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: ۵۹۵ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان در برهه کنونی قرمز و شهرستان آران و بیدگل نارنجی است.

بر پایه مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ در وضعیت قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

موج چهارم بیماری کرونا در شرایط مهار و کنترل قرار گرفته است

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه موج چهارم بیماری کرونا در کشور در شرایط کنترل و مهار قرار گرفته است، گفت: امید داریم با تداوم روند واکسیناسیون در کشور بتوانیم این بیماری منحوس را در کشور کاملا در شرایط کنترل قرار دهیم.

حسین ذوالفقاری در شصت و هشتمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه امروز بیماری کرونا در کشور با همراهی مردم و زحمات کادر پزشکی و درمان در شرایط مهار و کنترل قرار گرفته است؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت موج چهارم بیماری از مرحله پیک و فزاینده در حال انتقال به فضای مهار و کنترل است.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه این توفیق حاصل همکاری همه دستگاهها و همراهی مردم عزیز کشورمان است؛ افزود: بایستی با ادامه روند رو به موفق جلو بتوانیم زمینه بیماری را در کشور کاهش دهیم.

ذوالفقاری با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر نسبت به افزایش حجم سفرهای احتمالی به خصوص به شهرهای شمالی کشور هشدار داد و تصریح کرد: به تجربه دیده شده که افزایش سفرها و مسافرت‌های برون شهری یکی از عوامل گسترش و چرخش بیماری است.

وی در این خصوص گفت: باید محدودیت سفر بین شهری با نظارت عوامل نیروی انتظامی تداوم گردد و تردد آزادانه سفر در کشور صورت نگیرد.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه مقصد بیشترها سفرها به استان‌های شمالی به خصوص مازنداران است، خاطرنشان کرد: بایستی در این استان بیشترین تمرکز و دقت را داشته باشیم و اجازه ندهیم که با افزایش سفرها به این استان بیماری دوباره اوج گیری کند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نیروی انتظامی و حوزه مربوطه‌اش راهنمایی و رانندگی بایستی به صورت جدی اطلاع‌رسانی‌های لازم را درخصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر انجام دهد و مرجع اطلاع‌رسانی در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس راهور است.

وی در بخش دیگری از صبحبت هایش به برگزاری آزمون وزارت آموزش پرورش به خصوص برای کلاسهای نهم و دوازدهمی ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص طبق گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و این پروتکل ها به همه استان ها اعلام شده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این اساس است که آزمون‌ها در مکان‌های باز و در کلاس‌ها بزرگ با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

موضوع تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت از دیگر محورهای مهم جلسه امروز بود که قرار شد پیشنهاد آن به ستاد ملی ارسال شود.

مساله واکسیناسیون هم از دیگر محورهای جلسه امروز بود و در این خصوص طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

 

۶ نفر دیگر بر اثر کرونا در خراسان جنوبی جان باختند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت ۶ نفر دیگر از بیماران کرونایی خراسان جنوبی در شبانه‌روز گذشته شمار جان‌باختگان کرونا در این استان به ۸۵۹ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون ۲۲۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا تشخیص داده شدند.

وی افزود: ۲۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هفت نفر از آنان وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹ آزمایش مولکولی (PCR) در استان انجام شد که ۶۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شده است.

وی بیان کرد: از موارد مثبت جدید، ۱۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۵۰ نفر از طریق نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

مهدی‌زاده با اشاره به انجام ۳۹۱ آزمایش سریع (RT) در شبانه‌روز گذشته افزود: ۶۶ مورد مثبت کرونا هم از این طریق در استان شناسایی شد و مجموع موارد مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۱ بیمار بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی هفته گذشته از آغاز روند نزولی موارد بستری بیماران کرونایی و سرپایی خبر داد و گفت: بستری روزانه بیمارستان‌های خراسان جنوبی با شیب ملایم در حال کاهش است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صورت تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در هفته‌های آتی از موج چهارم کرونا عبور خواهیم کرد.

غلامرضا شریف‌زاده در عین حال گفت: با توجه به افزایش موارد بستری از فروردین امسال تاکنون در حال حاضر شاهد روند افزایشی مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.

وی افزود: از قبل هم پیش‌بینی داشتیم که موارد مرگ در این هفته و احتمالا هفته آینده افزایش پیدا کند و به طور طبیعی دو تا سه هفته بعد از افزایش بستری شاهد افزایش موارد مرگ در بیمارستان‌ها هستیم و متاسفانه در پیک چهارم کرونا هم این روند شکل گرفت.

نمودار شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در موج چهارم کرونا از اوایل هفته دوم فروردین امسال در خراسان جنوبی صعودی شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

همچنین خراسان جنوبی یکی از استان‌های شرقی است که به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و در معرض خطر ورود ویروس جهش یافته است، از این رو پیرو دستور رییس جمهوری، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی مراقبت‌ها در مرزهای استان تشدید شده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که هجدهم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات در خراسان جنوبی به رنگ قرمز (خیلی پرخطر) هستند و بیرجند مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند. خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در این استان نداریم.

همچنین در رنگ‌بندی جدید، شهرستان نهبندان به رنگ قرمز تیره‌تر مشخص شده که نشانگر اوج‌گیری بیشتر موارد بستری است اما نحوه اجرای محدودیت‌ها مانند شهرهای قرمز خواهد بود.

 

خوزستان در مواجهه با ویروس کرونا موفق عمل کرده‌است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی ، خوزستان را یکی از موفق‌ترین استان‌ها در مواجهه با ویروس کرونا معرفی کرد و گفت:افراد زیادی در موج چهارم همه‌گیری کووید ۱۹ در استان خوزستان درگیر این بیماری شدند و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

دکتر محمدمهدی گویا دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت کرونا و بررسی تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته به کشور در معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: خوزستان توانست با وجود تعداد زیاد بیماران کرونایی ،وضعیت را به خوبی مدیریت کرده و با اقدامات انجام شده اکثر بیماران کرونایی به صورت سرپایی در این استان تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هم اینک شاهد کاهش شیوع کرونا در استان خوزستان با روند آهسته هستیم گفت:در رابطه با مهار کرونا در این استان خوب عمل شده است و امیدوارم با اقدامات صورت‌گرفته، روند این بیماری در روزها و هفته‌های آینده در خوزستان همچنان کاهشی باشد.

دکتر گویا اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر کماکان از مردم خوزستان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از برگزاری هر گونه گردهمایی‌ ، تجمع، میهمانی‌ و مراسم عزاداری‌ اجتناب کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: روزهای سخت و حساسی را پیش‌رو داریم. نه تنها باید مراقب خود و افراد خانواده‌ باشیم بلکه باید در برابر سلامت دیگران نیز احساس مسئولیت کرده و متعهد باشیم.

وی با اشاره به این که یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند این بیماری را گسترش دهد تصریح کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن کرونا به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

به گزارش در این نشست  محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت و نماینده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در موضوع کرونا در استان‌های جنوبی، روسای دانشگاه ها و دانشکده‎‌های علوم پزشکی، معاونان بهداشت و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان بنادر استان خوزستان حضور داشتند.

 

برپایی نماز عید فطر در کرمانشاه فقط در فضای باز ممکن است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های تعطیلات عید فطر در استان را اعلام کرد و گفت: ممنوعیت تردد در تمام ورودی و خروجی های استان و برپایی نماز عید فطر فقط در فضای باز از جمله این محدودیت‌ها است.

«حسین خوش‌اقبال» ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: محدودیت ترددها از ساعت ۲ بعد از ظهر سه شنبه (فردا) ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت که بر اساس آن ورود به استان کرمانشاه و خروج از آن ممنوع است.

وی همچنین گفت: تمام دوربین های سطح جاده های استان فعال بوده و تردد در شهرهای با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت و طرح محدودیت تردد شبانه نیز همچنان استمرار دارد، علاوه بر این تردد بین شهرستان‌های استان نیز با توجه به وضعیت بیماری کرونا نیز ممنوع است.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درباره شرایط نماز عید فطر گفت: نماز عید فطر در استان، امسال در مساجد و در فضای باز همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ادا خواهد شد.

خوش اقبال با یادآوری حساسیت شرایط بیماری کرونا و شکننده بودن آن در استان افزود: رسانه ها به ویژه صداو سیما و در فضای مجازی برای اقناع سازی و آگاهی بخشی به شهروندان اطلاع رسانی داشته باشند و ممنوعیت های عیدفطر را گوشزد کنند.

فوت ۶ نفر دیگر براثر کرونا در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فوت ۶نفر در استان کرمانشاه شامل پنج نفر در شهرستان کرمانشاه و یک نفر در شهرستان دالاهو در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع جان باختگان به هزار و ۷۶۳ نفررسیده است.

«مهدی محمدی» افزود: هم اکنون ۶۵۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

از مجموع ۱۴ شهرستان استان اکنون ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.