سخنگوی وزارت بهداشت در روز 29 اسفند اعلام کرد: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۵۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۲۸ هزار و  ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۱۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

لاری بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس، به طور حتم سفرهای امسال نسبت به نوروز سال گذشته خطرناکتر خواهد بود و باید بپذیرفت که در شرایط حال حاضر بیماری، اقدام به سفر به هیچ وجه به نفع ما و عزیزان‌مان نیست. بنابراین از کلیه هموطنان خواهشمندیم از هرگونه برنامه ریزی برای اقدام به سفر در تعطیلات پیش رو به طور جد پرهیز کنند.

 

۲۹ اسفند و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

کرونا در واپسین روزهای سال ۹۹ نیز بیکار ننشست و طبق آمار وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۶۸ هموطن دیگر را راهی دیار ابدی کرد تا پرونده زندگی شان به آخرین سال قرن نرسد.

با آغاز تعطیلات سال نو، ترافیک مسیرهای منتهی به شهرها و استان های گردشگرپذیر همچون خراسان رضوی و استان های شمالی پرحجم گزارش می شود که نشان می دهد هنوز گروهی از هموطنان با وجود گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا در کشور هنوز ابتلا به این بیماری را جدی نگرفته اند.

اگرچه وزارت بهداشت در آخرین رنگ بندی کرونایی شهرها، بنا را بر تساهل گذاشته است اما این وظیفه اجتماعی آحاد شهروندان است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر و دید و بازدید عید و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی راه ایجاد موج جدید شیوع کرونا را سد کنند.

در نخستین نوروز کرونایی، شهروندان همراهی خوبی با کادر درمان داشتند به طوری که پس از نوروز موج اول شیوع کرونا فروکش کرد و شرایط مطلوبی در کشور حاکم شد اما اکنون در دومین نوروز کرونایی باید دید که آیا همراهی مردم همچون نوروز ۹۹ خواهد بود یا با پایان یافتن تعطیلات، مراکز بهداشتی و درمانی نیز شاهد مراجعات مکرر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ خواهد بود.

امروز سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۵۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۲۸ هزار و  ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۱۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آنطور که از آمار وزارت بهداشت بر می آید، با وجود کنترل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، تعداد مبتلایان رقم بالایی است که ناشی از همین عدم رعایت دستورات بهداشتی است؛ در هفته های اخیر و با نزدیک شدن به ایام خریدهای نوروزی، از شهرهای مختلف خبر می رسید که بسیاری از مردم بی توجه به هشدارها راهی بازارهای خرید شده اند و جمعیت در بازارها و مراکز خرید موج می زند.

این بی احتیاطی ها در شرایطی است که نوع جهش یافته ویروس کرونا تقریبا در تمام کشور چرخش یافته که البته کشنده تر از نوع عادی آن است.

امروز در شهرستان هشترود آذربایجان شرقی پنج مورد ابتلای جدید به کرونای انگلیسی گزارش شد و تعداد مبتلایان به این نوع ویروس در مازندران نیز به ۳۰ مورد رسید.

استان اردبیل نیز در شرایط پایدار کرونایی قرار گرفته است و به گفته دانشگاه علوم پزشکی استان، با ادامه وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل، آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا نیز کاهش یافته و از ۵۰۳ مورد در اواخر پاییز به ۱۳۰ نفر رسیده است.

با این حال وضعیت در استان آذربایجان غربی اندکی متفاوت است و در حالی که تا ۲۵ اسفندماه جاری، مبتلایان به کرونای انگلیسی در این استان، هشت نفر بود، به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، این تعداد پس از گذشت چهار روز به ۲۱ نفر افزایش یافته که نشان دهنده روند رو به رشد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان است.

در آذربایجان غربی طبق آخرین آمار، ۴۳۹ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده و اقدامات درمانی روی آنان در حال انجام است.

از جنوب استان فارس خبر می رسد که اگرچه حدود دو هفته ثبات نسبی کرونایی بر این خطه حاکم بود اما در شرایط کنونی وضعیت کرونا در برخی مناطق آن شکننده و بسیار ناپایدار شده است و احتمال تغییر رنگ آن به نارنجی وجود دارد.

در استان بوشهر نیز استاندار امروز از هموطنان خواست باتوجه به شکنندگی وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا، این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند؛ در این راستا تمام سواحل، مدرسه‌ها و مهمان‌سراهای بوشهر بسته شده است و امکان خدمات رسانی به هموطنان در نوروز وجود ندارد.

در استان خوزستان که بیشترین تعداد شهرهای قرمز کرونایی را در خود جای داده نیز هنوز شرایط بهبود نیافته است؛ برای نمونه فرماندار شهرستان کارون از بستری متوسط روزانه ۲۵ بیمار کرونایی در این شهرستان قرمز کرونایی خبر داده است.

تجمع خانوادگی و دورهمی عامل مهم انتشار بیماری بویژه در استان خوزستان است؛ در حال حاضر هشت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی بسر می برند.

 

۸۲ ابتلا جدید کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ ابتلا جدید کرونا در استان ثبت شد و مجموع مبتلایان تاکنون به ۲۶ هزار و ۸۲۹ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه اظهار داشت: ۹ بستری جدید ناشی از کرونا نیز در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری ها به ۵۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: چهار مورد از بستری ها مربوط به ایلام، ۲ مورد آبدانان، ۲ مورد ایوان و یک مورد مربوط دره شهر  است.

دکتر کریمیان یادآور شد:  شهرستان دهلران همچنان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند که سهل انگاری مردم شرایط را برای تغییر وضعیت استان به نارنجی یا قرمز را فراهم می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۶۶۸ نفر است.

به گفته وی،  با بیان اینکه مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان ۲۵ هزار و ۲۱۰ نفر است.

 

۳۵ سرخوشه مبتلا به کرونا جهش یافته در یزد شناسایی شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۳۵ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم شناسایی و به ثبت رسیده است.

ابراهیم سلمانی شامگاه جمعه افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان به ثبت رسید که در چند ماه اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت  یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد، همکاری مردم را در رعایت دقیق نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را خواستار شد .

این مسوول خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد کلی همه آنها به ۱۵۰ نفرر رسید و از تعداد ۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا یزد در اطلاعیه‌ای آورده: برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرهای استان یزد از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسیده، اگرچه این وضعیت بسیار شکننده بوده و هر آن امکان اوج‌گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده: از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر مسئولان و خادمان خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها نگذاشته تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هر ساله فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت آغاز یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعایر دینی و اخلاقی همراه بوده است و امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهروندان، این رویداد زیبا و بزرگ را با چالش جدی مواجه نمود. 

اگرچه وضعیت بیماری در شهرهای استان روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می باشد. 

 

 

نگرانی زیادی درباره تغییر رنگ‌بندی شهرهای اصفهان وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار آزمایش مثبت و تعداد بیماران جدید روزانه مبتلا به کرونا با شیب ملایم در این استان رو به افزایش است و نگرانی زیادی درباره تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۰ داریم.

آرش نجیمی روز جمعه افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در استان اصفهان ۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و خطر متوسط قرار دارد درحالیکه در رنگ بندی قبلی ۱۳ شهرستان در این وضعیت قرار داشت و نشان می دهد تعداد مناطقی که از خطر کم به سمت متوسط رفتند بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه درصد مثبت شدن آزمایش های  کرونا در استان اصفهان در هفته اخیر از حدود ۱۳ به ۲۰ درصد رسید، اظهار داشت: بیماران جدید روزانه بستری شده در بیمارستان ها نیز افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی داشتند و از حدود ۶۰ تا ۷۰ به ۱۰۰ بیمار رسید.

نجیمی با تاکید بر اینکه این روند افزایشی در زمان حاضر شیب ملایم دارد، تصریح کرد: نگرانی اصلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که با ترددهای غیر ضروری و دید و بازدیدهای عید نوروز این آمار افزایش یابد،  شیب ملایم جای خود را به شیب تند دهد و رنگ بندی شهرستان ها تغییر کند.

وی ادامه داد: مقرر شده است که اگر تغییری در رنگ بندی شهرستان ها در نوروز ۱۴۰۰ ایجاد شود، وزارت بهداشت هرچه سریعتر درباره آن تعیین تکلیف و اعلام کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه در زمان حاضر از نظر رنگ بندی اعلام شده در سامانه ماسک فقط گلپایگان از استان در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خوانسار که در جوار گلپایگان قرار دارد نیز با شرایط صعودی آمار کرونا مواجه است، مقرر شد که تا اطلاع ثانوی قوانین و محدودیت های مشابه وضعیت نارنجی برای این خطه در نظر گرفته شود.

نجیمی تاکید کرد: درخواست ما اجتناب از هرگونه مسافرت تفریحی در تعطیلات نوروزی است اما در صورت سفر حتما توصیه‌های پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورود برخی مسافران بویژه از استان‌هایی که دارای شرایط نارنجی یا قرمز هستند بسیار نگران کننده است، اضافه کرد: شاهد روند رو به افزایش آمار کرونا در شهرستان‌های غربی و جنوبی استان هستیم و مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرهای مختلف استان دیدیم به‌همین دلیل ترددها و مسافرت‌ها می تواند وضعیت را بدتر کند.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در استان اصفهان چهار شهرستان برخوار، بویین میاندشت، چادگان و خور وبیابانک در وضعیت آبی (کم خطر)، گلپایگان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روز جمعه بیست و نهم اسفند ۹۹ تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها ۴۸۵ نفر است که از این تعداد ۷۴ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد موارد جدید بستری شده ۱۱۴ بیمار و تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان ۸۱ و تعداد کل موارد فوت ناشی از کرونا هفت نفر است که یک نفر آنها فوت مثبت قطعی بود.

 

۱۲۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۲۷ بیمار کرونایی در این استان بستری هستند، گفت: وضعیت بیماری ۱۸ تن از این افراد وخیم است.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت به مبتلایان به کووید۱۹ در قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ تن با علائم مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در این استان جان خود را از دست داد، افزود: طی این مدت ۲۵ بیمار در مراکز درمانی قم بستری و ۲۴ بیمار نیز با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وضعیت کرونایی قم از بیست و پنجم اسفندماه از آبی به زرد تغییر رنگ داد.

 

هزار و ۵۳۸ نفر در آستارا ظرف یکسال به کرونا مبتلا شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ظرف یکسال گذشته هزار و ۵۶۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان بستری شدند و تست هزار و ۵۳۸ نفر از آنها مثبت اعلام شد.

دکتر فرید بصیری مقدم روز جمعه در نشست خبری در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: این شهرستان از نظر رهگیری بیماری کووید ۱۹ در قالب طرح سردار سلیمانی رتبه سوم استان را دارد و برخی بیماران، مراحل ایزوله و قرنطینه را در خانه های خود سپری کردند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون کرونا آغاز شده است و ۹۵ نفر از کادر بهداشت و درمان، جانبازان، سالمندان تحت پوشش بهزیستی و کارکنان مرکز فوریت های پزشکی آستارا واکسینه شده اند و واکسیناسیون ۱۷ نفر از بیماران ام اس هم در مرحله بعد قرار دارد.

بصیری مقدم گفت: آب و فاضلاب آستارا از نظر بهداشت با مشکلاتی مواجه است و برای رفع آن، سند راهبردی ایمنی آب در کارگروهی تدوین شده و نظیر این سند برای فاضلاب هم تدوین خواهد شد تا در اجرای طرح های آب و فاضلاب، اعتبارات لازم مطابق سند اختصاص یابد.

وی افزود: خیران حوزه سلامت در تجهیز بیمارستان آستارا نقش مهمی داشتند و خوشبختانه اقدامات شایسته آنها در اوج شیوع ویروس کرونا باعث کنترل بیماری شد و مشارکت سازمان های مردم نهاد نیز ارزشمند بود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا هم در این نشست از شهروندان و گردشگران خواست در ایام نوروز در خانه بمانند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از دید و بازدیدها و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

حسین احمدی گفت: هر ماه به طور میانگین ۲ هزار نفر در بیمارستان شهید بهشتی پذیرش می شوند و ۳۵ درصد مراجعه کنندگان از شهرستان تالش هستند و با وجود این حجم از مراجعات، بیماری کرونا در آستارا کنترل شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی و درمانی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در بیمارستان شهید بهشتی آستارا موجود است و دومین دستگاه اکسیژن ساز هم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان به زودی در بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

وضعیت آستارا از نظر شیوع کرونا زرد است و این ویروس در دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

ظرفیت بخش کرونای بیمارستان ایذه افزایش یافت

رییس بیمارستان شهدای ایذه گفت: یک بخش جدید در این بیمارستان با ظرفیت ۱۵ تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ ایذه اختصاص یافت.

دکتر امراله اورکی روز جمعه بیان کرد: ایذه اکنون در وضعیت نارنجی از حیث کرونا قرار دارد و افزایش تعداد تخت‌های مخصوص بیماران مبتلا به کرونا احساس می‌شد.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده، یک بخش جدید با ظرفیت ۱۵ تخت در این بیمارستان تجهیز و راه‌اندازی شد تا بیمارانی که نیاز به بستری دارند در این بخش زیرنظر باشند.

رییس بیمارستان شهدای ایذه ادامه داد: امیدواریم مردم با درک خود، موجب قطع زنجیره انتقال کرونا شوند زیرا فشار زیادی روی کادر درمان وجود دارد.

ایذه با حدود ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق خوزستان واقع است.

 

آمار فوت کرونا برای سومین روز متوالی در استان همدان صفر شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان طی هفته جاری برای سومین روز متوالی به صفر رسید به نحوی که از ۷۲  ساعت گذشته تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا گزارش و ثبت نشده است.

دکتر «محمد طاهری» روز جمعه اظهار داشت: مجموع متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون یک هزار و ۵۵۲ نفر است.

وی افزود: همچنین با شناسایی هفت بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۶۳۶ نفر رسیده است.

دکتر طاهری اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۳ مورد بود که از این تعداد ۲۱ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۱۴ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۸۴، بهار ۶۲۹، تویسرکان ۶۷۴، رزن ۴۶۵، درگزین ۲۰۰، فامنین ۱۸۹ و کبودراهنگ ۶۸۳ نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۳۲ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۷۷ نفر در نهاوند و چهار هزار و ۲۱ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، شهرستان نهاوند در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

۴۲ بیمار کووید۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۴۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: اکنون ۳۲۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز  افزود:  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۳۲ هزار و ۹۷۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت درمانی قرار گرفته اند که ۲۹ هزارو ۸۳۶  تن از آنان بهبود یافته اند.

وی  افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته  چهار بیمار کووید ۱۹ در البرز جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزارو ۸۰۷ نفر رسید.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و پرهیز از سفرهای غیر ضروری مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز برای  مهار کرونا است. 

از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز ، ۶ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

 

۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان بهبود یافتند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان پس از بهبودی از بیمارستان طالقانی آبادان مرخص شدند.

شکراله سلمان زاده روز جمعه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۳۴۲ آزمایش پی سی آر در جنوب غرب خوزستان ۱۶۶ مورد مثبت تشخیص داده شد.

وی افزود: بر اساس معیارهای آزمایشگاهی ابتلای ۶۳ نفر در آبادان، ۶۰ نفر در خرمشهر و ۴۳ نفر در شادگان به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تایید شد.

سلمان‌زاده تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان را ۲۳۰ نفر بیان کرد و گفت: از تعداد بیماران جدید شناسایی شده ۱۴۵ بیمار به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند، ضمن اینکه در۲۴ ساعت گذشته کرونا جان یک بیمار را در خرمشهر گرفت.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد:در این مدت ۳۲ بیمار به دلیل مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند.

آبادان و ۶ شهرستان دیگر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. شهرستان‌های خرمشهر و شادگان نیز به تازگی از وضعیت قرمز کرونایی خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

دانشکده علوم پزشکی آبادان به ساکنان شهرستان‌های خرمشهر ، شادگان و آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌دهد.

 

کرونا جان ۲ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر بر اثر کووید ۱۹ در شهرستان کرمانشاه فوت کردند، گفت: مجموع جانباختگان استان به هزار و ۴۹۹ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه‌روز گذشته ۵۴ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۵۶ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.  

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۹۷ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۴۱ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

محمدی، رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان را هم اعلام کرد و گفت: براین اساس هشت شهرستان زرد و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های زرد شامل کرمانشاه، پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه است.

 رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: شهرستان‌های آبی نیز شامل ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، گیلانغرب، جوانرود و روانسر است.

براساس اعلام ستاد کرونا در وضعیت زرد یا خطر متوسط فقط سطح شغلی چهار تعطیل خواهد بود.

در وضعیت نارنجی یا پرخطر هم سطح شغلی سه و چهار تعطیل است و در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر نیز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهد بود.  

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.