بنا بر توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت تمام استان های کشورمان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند و از میان آنها 27 استان در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۷۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۷۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۶۸ هزار و ۱۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۴۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

 کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز

 

وی با تشریح وضعیت اپیدمی کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در این استان همچنان نمودار موارد ابتلا و بستری نسبتا صعودی است و شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه در این استان در وضعیت قرمز یعنی خیلی پر خطر، شهرهای باشت، چرام و گچساران در وضعیت نارنجی یا پر خطر و شهرهای لنده، بهمئی،مارگون و گراب در وضعیت زرد یا خطر متوسط قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: میزان موارد بستری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته اول آذر ۳۶.۶ نفر به ازای هر صدهزار نفر است که با اختلاف قابل توجه از میانگین کشوری بالاتر است، میانگین موارد مرگ کرونا در این استان نیز ۳۰ در یک میلیون نفر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۲۷ بیمار قطعی کووید۱۹ در بیمارستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند و ۳۴ نفر از این بیماران به علت وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه هستند.

لاری گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ درصد است و از ابتدای شیوع کرونا در ایران تاکنون ۵۴ هزار تست تشخیص کرونا از مردم در این استان گرفته شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان میزان انجام تست بیشتر شود.

وی افزود: بیماری کووید۱۹ با وجود همه اقدامها وتلاشهای مسئولان همچنان در ایران تعداد زیادی قربانی می گیرد بنابراین از همه نهادهای متولی انتظار داریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری کنند و از مردم می خواهیم از برگزاری دورهمی و مهمانی ها تا زمان توقف شیوع بالای اپیدمی کرونا خودداری کنند.


آخرین وضعیت کرونا در استان ها

 

طرح محدودیت‌های کرونایی آذرماه در حالی آغاز شد که موج سوم کووید ۱۹ با افزایش شمار جانباختگان، متولیان در سطح ملی را بر آن داشت تا با اعمال محدودیت‌ها و مدیریت ترددها از شمار مبتلایان و تلفات بکاهند و اکنون با گذشت بیش از یک هفته ابراز رضایت کادر درمان مشهود است.

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می‌دهد که موج سوم کرونا به مراتب بدتر از مراحل اول و دوم مردم را درگیر کرد و به همین دلیل مسوولان نسبت به وخامت بحران شیوع این بیماری همه گیر در کشور به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هشدار دادند.

در نهایت دولت با راهبردهایی از جمله اعمال محدودیت‌ها و منع تردد سعی کرد تا از شدت شیوع و آمار جانباختگان بکاهد و همپای سایر ملل با اجرای طرح محدودیت تردد از اول آذر به مدت ۲ هفته و تعطیلی ادارات در مناطق قرمز کوشیده از موج شیوع ویروس با کمترین تلفات گذر کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ کسبه و اقشار مختلف مردم با همراهی در اجرای طرح محدودیت‌های تردد و تعطیلی واحدهای اداری و صنفی مشارکت قابل قبولی را در استانها به ثبت رساندند و اکنون هرچه در این ایام جلوتر می‌رویم، ثبات وضعیت شیوع بیماری و کاهش مرگ و میرها نشان از همراهی مناسب در آزمون مبارزه با کووید ۱۹ دارد.

 

نگاهی به محدودیت ها و موقعیت کرونایی استانها

 

پیگیری خبری ایرنا از تازه‌ترین وضعیت محدودیت های کرونایی استان‌ها حاکی از این است که شرایط شیوع ویروس کرونا در اکثر شهرها در حال ثبات است و در این زمینه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان از کاهش ۳۹ درصدی تردد خودروها (اول تا هفتم آذر) نسبت مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۶۸ هزار و ۹۹۰ مورد تردد ثبت شد.

دانش زندی اضافه کرد: رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین در این مدت ۲۶ درصد ترددهای جاده ای را به خود اختصاص داد که شامل ۲۱۰ هزار دستگاه بود، البته در تردد این وسایل نیز به نسبت ۲۳۵ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

به گفته مسوولان بهداشتی کردستان؛ هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در مورد شرایط کرونایی استان گفت: هم اکنون بر اساس آخرین آمارها در بحث آمار ابتلاء و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان به روند ثابتی رسیده‌ایم.

دکتر مسعود نوروزی افزود: بر اساس آخرین آمار، ۴۵۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ٧٣ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که در قیاس با چند روز گذشته نشانگر رسیدن به روند ثابت در ابتلاء و بستری بیماران کرونا است.

وی اظهار داشت: اگر پروتکل‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیش از پیش و به خوبی و دقت رعایت شود ما شاهد کاهش آمار ابتلاء و بستری بیماران کووید ۱۹ خواهیم بود.

همچنین محدودیت ها، ترمز کرونا در ایلام را نیز کشید و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه اظهار داشت: بحران کرونا در موج اخیر بیشترین فشار را بر روی دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل درمانی وارد کرد به گونه‌ای که تمام ظرفیت‌های بستری بیمارستان‌های استان پر شد و همه بیمارستان‌های دولتی استان مکلف به پذیرش بیماران کرونایی شدند که اکنون با اعمال محدودیت‌ها و نیز همکاری نسبی مردم با مسوولان وضعیت ایلام نسبت به ماه‌های مهر و آبان بهتر شده است.

دکتر محمدکریمیان یادآور شد: استان ایلام در حال گذار از یک پیک سنگین و خطرناک ویروس کروناست و هم اکنون میانگین تعداد بستری‌ها از ۴۰۰ نفر ماه قبل به ۲۲۰ نفر رسیده است.

وی افزود: میزان فوتی‌های استان نیز کاهش محسوس یافته است و میانگین فوتی‌ها به روزی سه نفر می‌رسد در حالی که یک ماه گذشته فوتی‌ها ۲ رقمی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از موفقیت ۹۶ درصدی هرمزگان در اجرای محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، استان هرمزگان و یزد به عنوان دو استان موفق در هفته نخست طرح محدودیت تردد و پیشگیری از کووید ۱۹ با موفقیت ۹۶ درصدی معرفی شدند.

دکتر فرشیدی گفت: هم اکنون شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و شهرهای بستک، حاجی آباد، پارسیان، کیش، قشم، بندرخمیر و رودان در وضعیت نارنجی و شهرهای ابوموسی، بشاگرد، بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک در وضعیت زرد هستند و فعالیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی نیز در این مناطق براساس مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در حال اجرا و انجام است.

در تبریز نیز وضع به همین منوال است و رییس بیمارستان یکهزار تختخوابی امام رضا (ع) تبریز به عنوان کانون اصلی بستری بیماران کرونایی، از کاهش ورودی این مرکز درمانی به دلیل رعایت محدودیت‌ها توسط شهروندان خبر داد.

دکتر مسعود فقیه دینوری افزود: با رعایت محدودیت ها و تمهیدات اتخاذ شده ۱۰ درصد بار ورودی بخش های اورژانس و بستری بیمارستان امام رضا در روزهای اخیر کاهش یافته است.

به گفته وی؛ پیش از آغاز اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند که ظرفیت های تخت های بیمارستانی آذربایجان شرقی برای پذیرش بیماران کرونایی پر است.

اما رییس مرکز بهداشت قم نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان  از کاهش تعداد بستری و فوتی‌های کرونایی طی یک هفته گذشته در قم خبر داد.

سیامک محبی افزود: در صورت ثبات وضعیت کنونی تا دو هفته آینده وضعیت قم در رابطه با مبارزه با کرونا به یک وضعیت رضایت‌بخش خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۴۵ درصد از نمونه‌های سرپایی و بیمارستانی قم مثبت می‌شود که نسبت به گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد.

در اراک نیز شرایط کرونا روند خوبی را طی می کند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در این زمینه گفت: با اجرای محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای آذرماه جاری، آمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا هفته اخیر در استان مرکزی ثبات دارد و روند صعودی متوقف شده است.

دکتر «محمد جمالیان» افزود: اگر اجرای محدودیت‌ها و رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تداوم یابد در ۲ هفته پیش رو، برآورد می‌شود که کاهش میزان ابتلاء و مرگ و میرها در استان مرکزی رقم بخورد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونا در این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

مجتبی دیده دار گفت: مجوز فعالیت این آزمایشگاه از انستیتو پاستور ایران دریافت و اعتبار لازم نیز با کمک‌های وزارت بهداشت تأمین شده است و این آزمایشگاه علاوه بر آزمایش‌های مربوط به کرونا در آینده برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از هرمزگان نیز خبرهایی منتشر شد که حاکی از بی توجهی به شیوع ویروس کرونا از سوی برخی ها بود و برهمین اساس هرگونه مراسم اجتماعی اعم عروسی، ترحیم در استان هرمزگان ممنوع است و به گفته فرماندار رودان؛ دراجرای طرح محدودیت‌های کرونایی هفته های اخیر ضمن جلوگیری ازبرگزاری ۴۱ مراسم عروسی ،۲۸ بانی مراسم عروسی احضار و برای ۲۲ بانی دیگر هم حکم صادر شده است.

از زنجان نیز خبر می رسد که استاندار دستور افزایش تست های کرونا را صادر کرده است.

فتح الله حقیقی در این زمینه اظهار داشت: چند کار عملیاتی در ارتباط با کرونا با جدیت پیگیری می‌شود که افزایش تعداد تست‌های کرونا و انجام آن به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته است و برای پیشبرد بهتر این برنامه مهم مشکلات احتمالی آن برطرف می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول ۴۰ درصد این بخش ساماندهی و سهمیه شهرستان ها نیز لحاظ شده است و بر این اساس تمام امکانات، تجهیزات و میهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی و همچنین منابع مالی لازم باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

فرماندار کرمانشاه نیز با قدردانی از مردم، کسبه و بازاریان در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان گفت: این محدودیت‌ها منجر به کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها شده اما زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده است.

فضل‌الله رنجبر افزود: در اجرای طرح محدودیت های کرونایی در بخش اصناف هسته مرکزی، بازار، مراکز تجاری بزرگ، طلافروش ها و سایر کسبه همکاری بسیاری خوبی داشتند و از آنها قدردانی می‌کنم و امیدوارم این روند همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کاهش شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: هم‌اکنون ۵۰ بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری و تحت مراقبت هستند و از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان ۳۸ نفر مبتلا و ۱۲ نفر مشکوک هستند که از بین آنان ۱۹ نفر در بخش آی‌سی‌یو و هشت نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.


۱۴۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی در خانه قرنطینه شدند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در این استان شناسایی که ۱۴۱ نفر آنان تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شدند.

دکتر محمد جمالیان» روز دوشنبه افزود: ۳۹ نفر از بیماران تازه شناسایی شده نیز در بیمارستانهای استان بستری شدند و خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱ نفر نیز در این بازه زمانی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی جان باختند، اظهار داشت: یک هزار و ۲۵۶ نفر از شروع کرونا تا کنون در این استان فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۱ هزار و ۶۲۶ نفر  در استان مرکزی از زمان شیوع کرونا تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

تعداد قربانیان کرونا در استان همدان به یک هزار و ۲۵۰ نفر رسید

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با فوت ۹ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان این بیماری در استان به یک هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

محمد طاهری روز دوشنبه اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۱ مورد بوده که از این تعداد ۷۴ مورد در بخش عادی و ۲۵  نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند که حال ۴۶ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون  ۹ هزار و ۷۹  مورد مثبت بستری در بیمارستان های استان ثبت شده که در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان همدان بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به روند کاهش ابتلا به این بیماری در روزهای اخیر، اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در اسدآباد ۲۹۸، بهار ۵۱۸، تویسرکان ۵۵۲، رزن ۳۳۷، درگزین ۱۵۲، فامنین ۱۵۸ و کبودراهنگ ۵۵۷ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۷۱۲ نفر در ملایر، یک هزار و ۳۸ در نهاوند، سه هزار و ۵۱۵ نفر در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شدند که ۲۴۲ نفر از بیماران بستری، غیربومی و از خارج استان هستند.

 

موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در خراسان جنوبی کاهش یافت

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این استان اکنون نسبت به پایان آبان ماه کاهش یافته اما وضعیت شیوع کرونا همچنان نگران کننده است.

غلامرضا شریف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین موارد بستری بیماران با علائم حاد تنفسی تا قبل از اعمال محدودیت‌های جدید (اول آذر) در خراسان جنوبی ۴۸۰ تا ۵۲۰ نفر و میانگین بستری مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ نفر بوده است که اکنون مجموع موارد بستری به ۳۲۰ تا ۳۳۰ نفر و موارد کرونا مثبت نیز به ۲۲۰ نفر کاهش یافته است.

وی گفت: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت میزان بستری بیماران با علائم حاد تنفسی در استان اکنون نسبت به ۲۵ آبان ماه ۳۷ درصد و میزان بستری مبتلایان قطعی به کرونا ۲۹ درصد کاهش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کووید ۱۹ که اکثر روزها در هفته‌های اخیر دو رقمی بود، اکنون یک رقمی شده است.

وی افزود: با این حال همچنان وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نگران کننده است و باید همه اقشار و گروه‌های جامعه تلاش خود را به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به کار گیرند که تنها با رعایت هرچه دقیق‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان پذیر است.

شریف زاده گفت: تا پایان وقت اداری روز گذشته در مجموع ۲۹ هزار و ۴۰۱ مورد آزمایش کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۶۶۰ مورد مثبت کرونا تشخیص داده شده همچنین در این مدت مجموع فوتی‌های استان بر اثر کرونا ۵۹۹ نفر بوده است.

وی بیان کرد: میزان بروز تجمعی کرونا به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان یک هزار و ۵۳۲ نفر و بروز موارد جدید نیز ۷.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: نسبت مرگ و میر ۴.۷ درصد و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی نیز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۷۲.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: شاخص نمونه‌گیری در سطح استان ۳۶.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و نمونه‌های مثبت ۴۳ درصد است.

شریف زاده گفت: بین شهرستان‌های استان هم طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۰۷ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه نخست، بشرویه با هزار و ۹۰۶ دوم، فردوس با هزار و ۷۳۶ سوم، سرایان با هزار و ۶۶۸ چهارم، قاینات با هزار و ۶۵۰ پنجم، بیرجند با هزار و ۵۶۸ ششم، زیرکو با هزار و ۴۳۷ هفتم، درمیان با هزار و ۹۴ هشتم، سربیشه با ۹۸۴ نهم، نهبندان با ۹۲۲ دهم و خوسف با ۹۰۶ در رتبه یازدهم قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۲۷۹ روز از شروع اپیدمی کرونا در استان می‌گذرد که در این مدت هر ۱۱ ساعت یک مورد مرگ اتفاق افتاده و متوسط ابتلای روزانه تا امروز ۴۵ نفر بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت همچنین ۸۲ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در سنین بالای ۶۰ سال بوده که از لحاظ جنسیتی ۵۵ درصد مذکر و ۴۵ درصد مونث اعلام شده است.

 

شرق استان سمنان از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: گستره زیرپوشش این دانشگاه امروز از حالت قرمز کرونا خارج شده و در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفت.

رضا چمن در گفت و گو با ایرنا، با اعلام این خبر افزود: به همت و با تلاش اعضای قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود و همراهی مردم، این شهرستان از وضعیت پرخطر خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شهرستان میامی هم با تلاش های گسترده شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه های اجرایی و همدلی مردم این شهرستان اکنون از نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده است.

وی با قدردانی از همکاری مردم به ویژه اصناف در مدت زمان تعطیلی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و دورهمی های خانوادگی، رعایت مداوم شیوه نامه های بهداشتی را از مردم شاهرود خواستار شد.

شهرستان شاهرود از حدود ۴۰ روز پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود.

۱۲۳ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر روز گذشته شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا دیروز به ۱۸ هزار و ۲۵۹ نفر رسید.

 

کرونا جان ۹ کرمانشاهی دیگر را گرفت

 

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت ۹ کرمانشاهی دیگر در شبانه روز گذشته در اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا، شمار فوتی‌های استان به هزار و ۲۶۰ نفر رسید

«مهدی محمدی» روز یکشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب و کنگاور هر یک ۲ نفر و در شهرستان‌های سنقروکلیایی و قصرشیرین نیز هر کدام یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۳۵ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ۱۴۱ بیمار جدید با علایم بیماری کووید ۱۹ در این مدت بستری و ۱۶۷ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۷۲۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.