هیچکدام از استان های کشور در وضعیت سفید نیستند و طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت 27 استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۴۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

۱۸۴ نفر دیگر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی شناسایی و در شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

کامبیز مهدی‌زاده روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۲ آزمایش کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا شده و شامل ۴۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۱۴۳ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

وی بیان کرد: در حاضر ۳۳۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و تست کرونا ۲۲۱ بیمار مثبت است. 

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: ۵۲ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال ۱۸ نفر نامساعد است. 

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۵۵ بیمار شامل ۳۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

مهدی‌زاده گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته هشت نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا را از دست دادیم و مجموع موارد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۵۸۵ نفر رسید.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان خراسان جنوبی روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است و هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

همچنین چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیستند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

براساس این محدودیت‌ها مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل هستند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیربومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

رییس سازمان امروز اداری و استخدامی کشور نیز شب گذشته - پنجشنبه - از تعطیلی ادارات در هفته آتی خبر داد و افزود: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می‌شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه‌ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

 

۳۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند

۳۷۹ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۱۶۹ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۷ هزار و ۹۴۹نفر رسید.

بنا بر این گزارش، ویروس کرونا با احتساب ۹ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر تا ظهر جمعه، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۷۴۶ بیمار در استان سمنان شد.

 

۱۸ نفر ۲۴ ساعت گذشته به علت کرونا در یزد فوت کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری ابتلای افراد به ویروس کرونا، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸ تن از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند.

سید ابراهیم سلمانی جمعه شب افزود: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷ فرد مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی اظهار کرد : از این تعداد، ۱۲۶ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند و مابقی در منزل بستری هستند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۷۴۸ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۱۷۴ نفر به دلیل وخامت حال، در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند .

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شدند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.