بنا بر گفته سخنگوی وزارت بهداشت تمام استان های کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند و در هفته اخیر بیشترین مرگ بر اثر این بیماری در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی رقم خورده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۹۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هشتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۸۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

بیشترین مرگ کرونا در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای هر صدهزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در استانهای ایلام، یزد، سمنان،کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد. همچنین میزان میانگین موارد مرگ ناشی از این بیماری نیز در هفته گذشته در کشور به ۴۰ نفر در هر یک میلیون نفر رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود.

وی گفت: موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در دنیا از مرز ۶۲ میلیون نفر گذشت و تعداد جانباختگان این بیماری نیز از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر فراتر رفت. با توجه به اینکه این بیماری هنوز هیچ واکسن و داروی تایید شده ای ندارد، همچنان مهمترین راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است. امیدواریم با افزایش انگیزه و همکاری مردم در رعایت توصیه های بهداشتی و همکاری مطلوب دستگاهها و نهادهای متولی و مسئول در اجرای محدودیت ها شاهد توقف شیوع بالا و گسترده این بیماری در آینده نزدیک باشیم.


نگاهی به وضعیت شیوع کرونا در استانها

روزهای مرگبار شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته، با جان باختن ۲۲ فرد مبتلای بستری در مراکز درمانی، رکورد جدیدی در این استان به ثبت رسید.

روز گذشته تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل چهار رقمی شده و به یک‌هزار و ۶ مورد رسیده بود که با احتساب آخرین آمار، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان به یک‌هزار و ۲۸ نفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در ۲۶ آبان ماه با ۱۹ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده بود که آمار ۲۲ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، رکوردی جدید در این زمینه محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۰۱ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند گفت که ۹ نفر از آنان آمار روز گذشته است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری " تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۳۶ هزارو ۸۵۳ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار کرونایی به دلیل شرایط حاد آنها در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

سید ابراهیم سلمانی با بیان اینکه هم اکنون  ۶۸۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند اظهار داشت: در هفته گذشته افزون بر یکهزار و ۳۹۴ مشکوک به کرونا در استان شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز نیز اعلام کرد که در هفته دوم اعمال محدودیت های کرونایی ، ادارات این استان تعطیل نیستند.

دکتر علیرضا سلیمانی گفت : طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ادارات در مناطق قرمز باید با یک دوم تا یک سوم کارکنان به ارایه خدمات بپردازند.

استاندار همدان هم در این ارتباط گفت که  به دنبال اجرای محدودیت‌های کرونایی روند شیوع بیماری و آمار مبتلایان به این ویروس در استان کاهشی است.

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: در حال حاضر روند کاهشی را در بسیاری از شاخص ها از جمله بیماران بستری و تست های مثبت کرونایی شاهدهستیم و در مجموع شاخص سرایت پذیری به زیر یک رسیده است.

وی ادامه داد: آمارهای موجود نشانه های خوبی است و در صورت منطبق کردن سبک زندگی با شرایط کرونایی می توان به این ویروس غلبه کرد که امید می رود تا پایان ۲ هفته محدودیت پیش بینی شده شاخص‌ها بهتر شود.

 رییس ستاد مدیریت کرونا در کامیاران نیز گفت: پس از اجرای طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ظرفیت انجام تست‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان سه برابر افزایش یافته است.

مسعود الماسی اظهار داشت: قبل از یکم آذر (زمان شروع طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا) روزانه در ۲ مرکز نمونه گیری این شهرستان حداکثر ۲۰ مورد تست از افراد مشکوک گرفته می‌شد که این تعداد اکنون به روزانه ۵۵ تا ۶۵ مورد رسیده است.

 استاندار قم نیز با بیان اینکه با وجود نزولی شدن آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در قم، گفت که وضعیت این استان همچنان قرمز است و محدودیت‌ها ادامه می‌یابد.

بهرام سرمست بیان کرد: از عموم مردم قم به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف همچون فعالیت‌های صنفی و اداری،‌ حضور در اماکن مذهبی و سایر تعاملات اجتماعی تشکر می‌کنم،‌ در همین رابطه وضعیت استان در خصوص میزان بستری‌ها و تعداد فوت‌های ناشی از کرونا به لطف الهی حالت نزولی دارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرد: تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان پنج نفر بوده که با این تعداد مجموع جان‌باختگان به هزار و ۲۴۵ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: این پنج نفر شامل ۲ نفر در شهرستان جوانرود، یک نفر شهرستان کنگاور، یک نفر شهرستان هرسین و یک نفر شهرستان اسلام آبادغرب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اینکه ظرفیت آزمایشگاهی و مراکز تشخیصی ویروس کرونا در این استان با توسعه حوزه آزمایشگاهی خصوصی و دولتی ۲ برابر شده است گفت که پنج آزمایشگاه شامل ۲ مرکز تشخیصی دولتی و سه آزمایشگاه خصوصی اکنون تست کرونا را در استان انجام می‌دهند که سه واحد آن در هفته اخیر فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

 

در استان مرکزی نیز استاندار با بیان اینکه در پی اعمال محدودیت‌های کرونا در آذرماه جاری، شمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر این ویروس مهلک در استان رو به کاهش است گفت که امید می‌رود که با تداوم همکاری مردم و کسبه به زودی این خطه از فهرست قرمز کووید ۱۹ خارج شود.

سید«علی آقازاده» افزود: کسبه، نیروهای انتظامی و عملیاتی، فرمانداری‌ها و پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت‌های کرونا همکاری موثری داشتند و انتظار است که هفته آتی نتایج اجرای این طرح بیشتر هویدا شود.

 

ابلاغ تعطیلی یک هفته‌ای دستگاه‌های دولتی تهران

در حالی که بیش از یک هفته از طرح جامع محدودیت های کرونایی در نقاط مختلف و از جمله تهران می گذرد از پایتخت گزارش شد که معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری گفته است که همه دستگاه‌های دولتی این استان به غیر از آن دسته که خدمات ضروری ارائه می‌کنند، از امروز تا ۱۴ آذر تعطیل می‌شود.

غلامرضا عباس پاشا ادامه داده است که با توجه به اعلام معاون محترم رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص به حداقل رسیدن حضور کارکنان در شهرهای با وضعیت قرمز، کارمندان دولت از امروز تا ۱۴ همین ماه و به منظور قطع انتقال شیوع بیماری کرونا از حضور فیزیکی در محل کار معاف هستند.

وی ادامه داد: حضور کارکنان در موارد ضروری بنا به تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه اجرایی حداقل تا سقف یک سوم امکان‌پذیر بوده و فقط حضور مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه حضور کارکنان برای ارائه خدمات ضروری بر اساس تشخیص بالاترین مقام اجرایی صورت می‌پذیرد، تاکید کرد: در این ایام نظارت بازرسان ویژه‌ استانداری و فرمانداری‌ها جهت رصد شرایط تشدید می‌شود.

 

خدمات حضوری ادارات قم با حداقل نیرو

در همین حال از قم نیز گزارش شد که معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم محدودیت‌های دوهفته‌ای کرونا را موردتوجه قرار داده  و با نفی تعطیلی کامل ادارات، گفته است که  دستگاه‌های اجرایی استان با کمترین نیروی ممکن و بدون وقفه در ارائه خدمات عمومی به مردم فعال خواهند بود.

محمدرضا گروسی  عنوان کرده است که دستگاه‌های اجرایی قم لازم نیست دیگر از یک‌سوم ظرفیت نیروهای خود به‌صورت حضوری استفاده کنند بلکه می‌توانند بر اساس شرایط و نیاز از نیروهای کمتری به‌صورت حضوری بهره ببرند.

به گفته وی جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح امروز به ریاست رییس جمهوری برگزار شده و طی آن دکتر روحانی با تعطیلی کامل ادارات و دستگاه‌های دولتی در مناطق قرمز کرونایی مخالفت کرده است.

 

حضور کارمندان ادارات کرمان در شهرهای قرمز با حداقل نیرو

 استاندار کرمان هم با بیان اینکه در شهرهای استان با وضعیت قرمز به تشخیص رییس دستگاه وضعیت حضور کارکنان به حداقل برسد، گفت اما نباید در فعالیت های ضروری اختلال ایجاد شود.

 علی زینی وند  در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: مصوبه  قبلی ستاد ملی کرونا در رابطه با فعالیت ادارات و حضور کارمندان در شهرهای دارای وضعیت زرد و نارنجی  همچنان پا برجاست و تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: تعطیلی و ساعت شناور کاری در ادارات نداریم و تمام مدیران برای تعطیلی ادارات خود موظف به هماهنگی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان هستند.

استاندار کرمان تصریح کرد: در جاهایی که فرمانداران تشخیص می دهند که تجمعات شکل می گیرد، نیازبه مصوبه ستاد کرونا ندارند و خودشان  با تدبیر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اقدام کنند.

 

حمل‌ونقل عمومی و دورهمی پاشنه آشیل مقابله با کرونا

با گذشت بیش از یک هفته از طرح جامع محدویت های کرونایی در نقاط مختلف کشور ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی درون شهری و تداوم دورهمی‌های خانوادگی را مهم‌ترین ضعف‌های مقابله با کرونا اعلام کرد که در این استان مشهود است .

 دکتر سید عباس موسوی  گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی درون شهری استان نسبت به سایر بخش ها بسیار پائین و نگران کننده است.

وی افزود : طبق بررسی هایی که در هفته نخست اجرای محدودیت های جامع کرونایی در استان انجام شد ، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل درون شهری تنها در حد ۳۲ درصد است.

این مسئول هشدار داد : با توجه به این که مسافران و رانندگان در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری همه موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند ، خطرناک است و می تواند اثرات تمامی برنامه ها و محدودیت های اجرا شده را خنثی کند. 

 

ارتقاء سطح کلی رعایت پروتکل‌ها در هفته نخست 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در این نشست از ارتقاء سطح رعایت پروتکل های بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان خبر داد و گفت طبق بررسی های صورت گرفته میزان رعایت پروتکل ها در نانوایی های استان به ۵۷ درصد رسیده است که نسبت به قبل از اجرای محدودیت های جامع افزایش قابل توجهی دارد.

وی افزود : سطح رعایت پروتکل ها در خودروهای عمومی بین شهری در هفته گذشته به ۶۳ درصد رسید و میزان رعایت در سوپرمارکت ها ۶۵ ، رستوران ها تا ۶۹ درصد و فروشگاه های زنجیره ای هم تا ۸۷ درصد ارتقاء یافته است.

دکتر موسوی نتیجه گیری کرد : وضعیت مازندران به دلیل اجرای برخی طرح های پیشگیرانه از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش استفاده از ماسک و طرح ردیابی الکترونیکی تا حدودی بهبود یافته است و در مجموع به غیر از رعایت مقررات بهداشتی در بخش تردد افراد در خودروهای عمومی درون شهری ، شاخص ماسک زدن در استان به ۸۷ درصد رسیده است.


جان‌باختگان کرونا در استان سمنان از مرز ۷۵۱ نفر فراتر رفت

ویروس کرونا با احتساب پنج فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، از ظهر جمعه تا ظهر شنبه، از زمان شیوع تاکنون منجربه فوت ۷۵۱ بیمار در استان سمنان شد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد:۱۸۷ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر جمعه تا ظهر شنبه شناسایی شد و مجموع آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۸ هزار و ۱۳۶نفر رسید.

بنا بر این گزارش، ۳۷۶ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

 

بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های همدان به ۷۰۷ نفر کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های این استان رو به کاهش است به نحوی که صبح امروز(شنبه) این آمار به ۷۰۷ نفر رسیده است.

با اعمال محدودیت های جدید مقابله با کرونا در یک هفته گذشته روند ابتلا به بیماران در استان همدان رو به کاهش است به نحوی که آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان که به حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود، هم اینک به حدود ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

«منوچهر کرمی» روز شنبه در ستاد استانی مقابله کرونا با بیان اینکه موارد مثبت سرپایی و بستری کاهشی است بیان کرد: میزان بیماران سرپایی از ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد در روز به ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر و بیماران بستری نیز از ۱۴۰ مورد به ۷۰ نفر در روز کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: مجموع مراجعان با علایم تنفسی و مشکوک از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۹ هزار و ۹۶۲ مورد است که از این تعداد هشت‌هزار و ۹۹۷ مورد مثبت شدند همچنین در بخش سرپایی از مجموع بیش از ۳۱ هزار مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته، نتیجه آزمایش ۱۴ هزار ۸۹۷ تن مثبت بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: روند اپیدمی کرونا در این استان کاهشی است اما نتیجه روند فوت با ۲ تا سه هفته تاخیر پایین می‌آید؛ شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی ۸۶ صدم رسیده است.

کرمی ادامه داد: حدود ۳۹ درصد بیماران به علت شرکت در اجتماعات، دورهمی، مراسم عروسی، مهمانی و مجلس ختم به کرونا مبتلا شدند اما سهم تماس های درون خانگی با ۵۶ درصد در بروز بیماری بسیار بالا و حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم با شناسایی موارد تماس نزدیک با اطرافیان، روندی در شناسایی افراد مبتلا به ویژه در بخش سرپایی داشته باشیم تا بتوان خوشه و زنجیره انتقال کرونا را از بین ببریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روند بیماری در بسیاری از شهرستان‌ها را رو به بهبود دانست و گفت: هر چند روند پیک بیماری از بین رفته اما باید در بخش بستری بیشتر از گذشته مراقبت کرد همچنین در بخش سرپایی، بیماران بیشتری را با هدف قطع زنجیره ارتباط کرونا شناسایی کرد.

کرمی افزود: در زمینه بستری شاهد افزایش موارد مثبت کرونایی در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودرآهنگ هستیم اما در سایر شهرستان ها حداکثر سه تا چهار مورد ابتلا روزانه گزارش شده است.

وی بیان کرد: با اجرای گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا سازماندهی تیم ها آغاز شد و در برخی از شهرستان ها کار نیز آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: یکی از ویژگی طرح شهید سلیمانی این است که با کمک بهداشت محتواهای آموزشی تهیه شده و توسط نیروهای بسیج و داوطلب در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

کرمی گفت: از دیگر راهبردهای این طرح انجام تست است که از ابتدای هفته آینده «رپید تست» یا تست های تشخیص سریع در درب منزل انجام شود.

وی افزود: مبنای طرح شهید سلیمانی قرنطینه خانگی برای همه افراد تا قطع زنجیره کرونا است و دراین راستا با استخراج اطلاعات از سامانه سیب و مراجعه به در خانه افراد به ویژه سالمندان نسبت به شناسایی و محافظت از انها اقدام می‌شود.

 

۵۱۷ بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۵۱۷ بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، ۲۰ درصد از بیماران سرپایی مبتلا به این ویروس را کاهش داده است.

دکتر پیمان نامدار بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا استان، تصریح کرد: هرچند در بخش مراجعه بیماران سرپایی بیماری کووید ۱۹ با کاهش ۲۰ درصدی روبرو شده‌ایم اما در بخش تعداد بستری شدگان و فوتی‌ها همچنان روند گذشته متاسفانه ادامه دارد.

وی، میانگین جمعیت سالمند استان را از میانگین کشوری ۲ سال بالاتر دانست و افزود: متاسفانه بیشتر بیماران فوتی کرونا استان را افراد بالای ۶۰ سال به خود اختصاص داده‌اند که این مساله بیانگر آن است که باید مراقبت‌های بیشتری برروی این جمعیت صورت پذیرد.

این مسوول با بیان اینکه اعمال صحیح محدودیت‌های تردد می‌تواند پیک بیماری و بستری شدگان را کاهش دهد، اظهار داشت: رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و کاهش حضور در ادارات و مراکز خرید نیز می‌تواند تا آمدن واکسن این ویروس، شرایطمان را بهتر از گذشته کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند که با استقبال مردم نیز مواجه شده، در هفته‌های آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم و تعداد فوت شدگان ما نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی بیشتر هرم سنی فوت شدگان ناشی از این ویروس را مربوط به سالمندان بالای ۶۰ سال دانست و گفت: ۷۶.۸ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال و ۵۶.۴ درصد نیز مردان بوده‌اند و بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونا در استان نیز مربوط به آبان ماه با ۱۸۸ مورد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲۵.۶ درصد مبتلایان به کرونا در استان کارگران کارخانه و شرکت‌ها و ۱۷.۵ درصد نیز کارمندان ادارات هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

 

ابتلا و بستری بیماران کرونایی در گیلان روند ثابتی یافت

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون بر اساس آخرین آمارها در بحث آمار ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان به روند ثابتی رسیده ایم.

دکتر مسعود نوروزی روز شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ٧٣ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری شده اند که در قیاس با چند روز گذشته نشانگر رسیدن به روند ثابت در ابتلا و بستری بیماران کرونا است.  

وی اظهار داشت: اگر پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیش از پیش و به خوبی و دقت رعایت شود ما شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ خواهیم بود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: هنوز برخی پروتکل های بهداشتی را آنطور که باید رعایت نمی کنند که ضروری است همگان اهتمام جدی به مراعات دستورالعمل های پیشگیرانه و ماندن در خانه داشته باشند.

وی بیان داشت: اگر مردم پروتکل ها و محدودیت ها را به درستی رعایت کنند در ماه ها و روزهای آینده به سمت کاهش بسیار محسوس بیماری خواهیم رفت.

نوروزی اظهار داشت: همچنان زدن ماسک، فاصله اجتماعی، شستن دست ها و خودداری از ترددهای غیرضروری و دورهمی ها باید با حساسیت زیادی جدی گرفته شود.

بر اساس آخرین آمار ۴۵۰ بیمار کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.