ولی مناف زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود میوه به میدان میوه و تره بار شهر ارومیه افزایش یافته و در 2 ماه شهریور و مهر که فصل برداشت محصولات سیب و انگور است، میزان ورود میوه به میدان بیش از پیش خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک ورود و خروج ماشین های حمل میوه در میدان میوه و تره بار ارومیه، تدابیر لازم برای تسهیل کار فروشندگان اندیشیده شده و این ترافیک در حال حاضر روان است.
وی ادامه داد: سامانه جامع آنلاین تجارت الکترونیک در بازار خرید و فروش میوه برای نخستین بار در شهر ارومیه راه اندازی می شود زیرا ورود آن در حوزه کشاورزی باعث توسعه اقتصادی به ویژه توسعه صادرات می شود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ارومیه گفت: با راه اندازی تجارت الکترونیک در عرضه میوه، نوعی بازاریابی برای محصولات کشاورزی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با آغاز فاز تجارت الکترونیک در بخش کشاورزی دست واسطه ها از بازار قطع می شود و کنترل قیمت محصولات کشاورزی، اعتماد در کسب و کار از طرف خریدار و فروشنده، ارتقای کیفیت کالا، تعیین دقیق میزان تولیدات و کیفیت آنها در هر نقطه از کشور، دسترسی دقیق به میزان تولیدات هر منطقه، توسعه بازارهای جدید و بازاریابی جهانی محصولات برای صادرات فراهم می شود.
مناف زاده افزود: میوه و سبزیجات موردنیاز شهروندان ارومیه ای در 202 غرفه عرضه در سطح شهر در اختیار مردم قرار می گیرد و شهروندان می توانند از این غرفه ها با قیمت مصوب خرید کنند.
وی بیان کرد: 22 غرفه جدید نیز به زودی در میدان میوه و تره بار ارومیه احداث می شود.
به گزارش ایرنا، شهر 11 هزار هکتاری ارومیه 750 هزار نفر جمعیت دارد که در مناطق پنجگانه این شهر زندگی می کنند.
آذربایجان غربی دارای 120 هزار هکتار باغات بارور است که تولید یک میلیون و 200 هزار تن محصول از آنها ثبت شده است.
از کل اراضی باغی آذربایجان غربی نیز 21 هزار و 500 هکتار به کشت محصولات هسته دار اختصاص یافته و سالانه از آنها 180 هزار تن محصول برداشت می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.