علیرضا رشیدیان، دوشنبه در نشست شورای اداری نیشابور افزود: در مرحله نخست باید میز خدمت حضوری تا تیرماه و در مرحله دوم میز خدمت الکترونیک در مدت 6 ماه در همه ادارات راه اندازی شود.
وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: هدف از این نامگذاری تنها بخش های کشاورزی و صنعتی نیست بلکه کارگزاران و کارمندان نیز باید کیفیت کار و خدمات خود را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری هیچ مراجعه کننده ای نباید در دستگاه های دولتی معطل بماند و هیچ کس نباید دارای امضای طلایی و خدای نکرده ویژه خواری باشد.
رشیدیان بیان کرد: بالاترین مسئولیتی که در نظام اسلامی بر گردن مسئولان گذاشته شده، خادمی مردم است و در شرایطی که دشمن سعی در ایجاد اختلاف دارد مسئولان باید برای کاهش فشار از گرده مردم، خصوصا دهک های پایین تلاش کنند.

** 15 هزار طرح اشتغال روستاییان رد شد
استاندار خراسان رضوی گفت: از 20 هزار طرحی که در حوزه اشتغال روستاییان به استان ارائه شده حدود 15 هزار طرح مورد پذیرش قرار نگرفت.
رشیدیان با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای حوزه روستایی بسیار مناسب و با نرخ بهره 6 تا 10 درصد است، افزود: عدم توجیه و آموزش صحیح فعالان این حوزه موجب شده طرح ها دارای مشخصات اقتصادی لازم و توجیه اجرایی نباشد.
وی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر توجیهات لازم برای فعالان روستایی این بخش توسط مسئولان انجام شود تا خوشه های تولید و ارزش افزوده را در روستاها تکمیل و فاصله بین تولید تا سفره مصرف کننده کاهش یابد.

** اعتبارات اختصاص یافته امسال واقعی شده است
استاندار خراسان رضوی گفت: اگر چه امسال بودجه عمرانی استان کاهش یافته ولی این کاهش در جهت واقعی سازی بوده است و در سه ماهه نخست سال اختصاص اعتبارات شروع شده است.
رشیدیان افزود: بیشترین افزایش قیمتها به غیر از بخش طلا و ارز که ناشی از بورس بازی و ایجاد نیاز کاذب بوده، و تاثیر روانی بر جامعه دارد در حوزه های دیگر مانند میوه و تره بار تنها افزایش قیمت در بخش حمل کالا داشته ایم که به ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده تا تکلیف آن را روشن کند.
وی تاکید کرد: با شرایطی که آمریکا با جنگ روانی همراه با فشار اقتصادی از طریق فشار بر قشر پایین جامعه و ایجاد اختلاف در سطوح بالا به وجود آورده باید برای تحمل فشارها ظرفیت سازی شود و نباید اجازه داد جوسازی ها باعث افزایش قیمت و فشار به مردم شود.

** نیشابور در حوزه گردشگری ظرفیت بالایی دارد
استاندار خراسان رضوی گفت: نیشابور در حوزه گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد ولی هنوز نتوانسته ایم از همه این ظرفیت استفاده کنیم که امید است با همت همه نهادهای مردمی، مدنی و خصوصی، بتواند نقش جهانی خود را ایفا کند.
رشیدیان با اشاره به قطعی شدن تامین سهم 15 درصدی جمهوری اسلامی برای طرح قطار برقی مشهد - تهران از محل فاینانس، گفت: نخستین بخشی که به بهره برداری خواهد رسید قطعه مشهد - نیشابور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی نیز گفت: علیرغم نوسانات ارزی اخیر، با راه اندازی سامانه ای تا کنون 854 فقره حواله و گشایش اعتبار با مبلغ 336 میلیون دلار داشته ایم و برای اقلام اساسی مورد نیاز استان نیز گشایش اعتبار خواهد شد.
قربان میرزایی افزود: امسال در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، صنعت و کسب و کار برای ایجاد 110 هزار شغل در بین 27 حوزه استان هدفگذاری شده که سهم نیشابور از این میزان پنج هزار و 270 مورد است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز گفت: سهم نیشابور از اعتبارات استانی 440 میلیارد ریال است که هرچند نسبت به پارسال کاهش یافته ولی واقعی تر شده است.
سعید شیبانی افزود: بیشترین اعتبارات شهرستان به جهادکشاورزی با 18 طرح با اعتبار60 میلیارد ریال، که حدود 13 درصد کل اعتبارات شهرستان است، اختصاص داد و پس از آن بنیاد مسکن با 16 طرح و 40 میلیارد ریال اعتبار، معادل 9 درصد اعتبارات، قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال روستایی باید تا آخر تیرماه 130 میلیارد ریال جذب شهرستان شود که تا کنون 2 برابر این میزان طرح ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی مبلغ 250 میلیارد ریال برای هفت طرح در بخش آب و فاضلاب روستایی در دست اجرا است که یکی از این طرحها مربوط به روستای برزنون نیشابور است.
محمد علایی افزود: حدود 53 درصد جمعیت شهری نیشابور زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و برای گسترش شبکه تصفیه خانه ها و جمع آوری فاضلاب به دنبال واگذاری طرح فاضلاب نیشابور با سرمایه گذاری سه هزار و 790 میلیارد ریال هستیم.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس نیز در این جلسه گفت: امروز بروکراسی اداری بندی بر پای صنعتگران شده است که باید برای آن چاره ای اندیشید.
هاجر چنارانی اظهار کرد: هم اینک 110 کیلومتر راه روستایی در روستاهای بالای 50 خانوار این شهرستان ساخته نشده و منطقه کردهای نیشابور از نعمت گاز محروم است.
دیگر نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: نیشابور سه هزار و 700 شرکت پرداخت کننده مالیات دارد و فولاد نیشابور نیز حدود 8 درصد مالیات استان را پرداخت می کند.
حمید گرمابی اظهار کرد: باید تمهیدی اندیشید تا از این منابع برای توسعه شهرستان استفاده شود و برای معکوس کردن مهاجرت روستاییان نیز باید مشکلات طرح های هادی بازنگری و اصلاح شود.
استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به نیشابور، امروز با حضور در منزل شهید مدافع حرم سیدعلی منصوری ضمن دلجویی از خانواده آن بزرگوار، بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مدافع حرم تاکید کرد.
سردار شهید منصوری از یادگاران دوران هشت سال مقدس و از فرماندهان تیپ زرهی 21 امام رضا(ع)، در رمضان 95 در منطقه خان طومان سوریه در مبارزه با مزدوران داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.
9869/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.