شکوه میرشاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این راستا 293 فرآیند اخذ مجوز در خراسان رضوی شناسایی و شفاف سازی شده است.
وی 'استعلامها و اخذ مجوزها را از عوامل مهم مخل فضای کسب و کار ذکر و بیان کرد: از همین رو مرکز ملی پایش فضای کسب و کار اقدامات اساسی را در راستای اصلاح فرایند اخذ استعلامها و شفاف سازی فرایندهای شروع کسب و کار در حوزه اخذ مجوزات در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی راه اندازی چهار سامانه ملی از جمله سامانه های اطلاع رسانی مجوزهای کشور(سام)، سامانه الکترونیکی دریافت شکایتها، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایتهای متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار(دادور)، مرکز تماس فوریتهای کسب و کار(یاور) و پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور(نما) را از جمله اقدامات مرکز ملی پایش فضای کسب و کار کشور برشمرد.
وی افزود: تاکنون از این چهار سامانه، سامانه دادور در خراسان رضوی راه اندازی شده و در مرحله نخست آن تمام دستگا‌های اجرایی در سطوح مختلف مکلف هستند نسبت به معرفی نمایندگان خود برای عضویت در این سامانه اقدام کنند.
میرشاهی ادامه داد: بر اساس ماده 7 قانون سیاستهای کلی اصل 44 مسئولیت رسیدگی به اعتراضها و شکایتهای متقاضیان اخذ مجوز فعالیتهای اقتصادی بر عهده استاندار هر استان است. اما به جهت حذف ستاد سرمایه گذاری سابق و در جهت انجام کار کارشناسی و شتاب در رسیدگی، این مسئولیت به کارگروهی تحت عنوان 'کارگروه سیاستگذاری و رفع موانع سرمایه گذاری' به ریاست معاون اقتصادی استانداری و دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی تفویض شده است.
وی گفت: علاوه بر شناسایی قوانین و رویه های تاکنون اقدامات موثری از جمله ایجاد مرکز مستقل خدمات رسانی زیر یک سقف به سرمایه گذاران داخلی و خارجی با حضور 10 نماینده تام الاختیار دستگاههای اجرایی و نیز راه اندازی سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری برای ارائه مجوزهای لازم در خراسان رضوی انجام شده اند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت و رسیدگی به شکایات متقاضیان سرمایه گذاری، به روزرسانی سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به سه زبان، شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری استان و چاپ کتاب و ارائه نسخه الکترونیک آن را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت بهبود فضای کسب و کار برشمرد.
وی درباره میزان جذب سرمایه گذاری خارجی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 500 میلیون دلار مجوز سرمایه خارجی در خراسان رضوی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.5 برابر بیشتر شده است.
میرشاهی افزود: هم اینک 15 طرح دیگر در حوزه سرمایه گذاری خارجی به ارزش 11 میلیون دلار در دست بررسی است که با تصویب آنها میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی تا پایان امسال به رقم مطلوبی می رسد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.